Gå til innhold

Hvordan gjør jeg det? Kan jeg starte forfra på nytt uten å ødelegge kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er d3t vanlig å være på treningsstudio??

Skal begynne å trene i morgen.

Gjør man bare trening på apparatene eller vekter etc å drar hjem?

Eller kan man gjøre seg ferdig med øktene sine p begynne forfra på nytt??

Anonymkode: a378d...c82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å få hjelp av en PT til å sette opp et program første gang, mange sentere tilbyr en gratis time med pt når du tegner medlemskap :) 

Skrevet

Har du null peiling burde du helt klart ta deg råd til noen timer med PT. Du kan eventuelt eller i mellomtiden se på diverse treningsvideoer på Youtube.

Skrevet

Du skal ikke innom alle apparatene på senteret, om det er det du tror. Få hjelp av en PT eller les deg opp på nett.

Anonymkode: c5f60...92c

• Liker 1
Skrevet

Husk å ha 20 minutter oppvarming før styrkeøvelsene! Oppvarming  på romaskin, spinningsykkel eller tredemølle el.l.

Anonymkode: 20675...74d

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke innom alle apparatene på senteret, om det er det du tror. Få hjelp av en PT eller les deg opp på nett.

Anonymkode: c5f60...92c

Hvorfor ikke? Greit om du skriver hvorfor

Gjest Dævendøtte
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med noen som jobber der og spør om de kan ta en runde sammen med deg. Hadde jeg vært deg, hadde jeg brukt en PT noen timer og gått rett på frivekter og lært riktig teknikk med en gang. Bli med på noen yogatimer også, der har du noen du kan se på og lære av :) Ikke vær redd for å spørre om hjelp.

Skrevet

Jeg er på gymmen mellom 45-75 minutter, noen er der 30 min, andre to timer. Det kommer an på. 

Hva ønsker du å oppnå med treningen din? Bygge styrke? Kondisjon? Trenger ikke innom alle apparatene nei, velg deg ut noen baseøvelser dersom du skal trene styrke. 

Det er ikke noe vits i å begynne på nytt, det har null hensikt. I værste fall skader du deg. 

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Her finner du mye nyttig info - anbefaler deg å lese HELE greia. 

Anonymkode: 79b24...8fe

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk å ha 20 minutter oppvarming før styrkeøvelsene! Oppvarming  på romaskin, spinningsykkel eller tredemølle el.l.

Dette er absolutt ikke nødvendig, men det kan ha sine fordeler med litt oppvarming på en kardiomaksin selvsagt. Man kan varme opp på andre vis også. Som å bruke lette vekter med mange repetisjoner, strikk, diverse innen dynamisk oppvarming osv osv. Så begynner man å øke vektene frem mot arbeidssettet sitt.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Greit om du skriver hvorfor

Det har liten, eller ingen hensikt da det vil bli altfor mye og du blir værende der i timesvis. En effektiv styrkeøkt burde gjøres unna på 1 time, jeg vil si 1.5 time om du bruker god tid på oppvarming og tøying etterpå. For å få trent hele kroppen burde man ideelt sett gå på senteret 3-4 ganger i uken, men man kan klare seg med 2 om man gjør noen kompromiss.

• Liker 1
Skrevet

Du bør snakke med en PT eller treningsveileder på senteret. Du vil få mye bedre resultater om du har litt kunnskap før du starter. Noen sentere tilbyr dette gratis, benytt deg av det om ditt senter gjør det. Ellers kan du finne mange gode programmer på nett. 

Hvorfor? Jeg varmer opp ved å trene samme muskelgruppe med kroppsvekt eller lette vekter. Å kjøre kardio i 20 min før styrkeøkta høres unødvendig ut. Kjører heller kardio etter da det er styrketreningen jeg fokuserer på. Tett oppfølging av PT har jeg også. 

47 minutter siden, debattanten skrev:

Det har liten, eller ingen hensikt da det vil bli altfor mye og du blir værende der i timesvis. En effektiv styrkeøkt burde gjøres unna på 1 time, jeg vil si 1.5 time om du bruker god tid på oppvarming og tøying etterpå. For å få trent hele kroppen burde man ideelt sett gå på senteret 3-4 ganger i uken, men man kan klare seg med 2 om man gjør noen kompromiss.

Hvorfor så lenge? Jeg gjør ferdig øktene mine på rundt 45 min, noen av de er ikke lenger enn 30 min. Fikk mye bedre resultater da jeg begynte å gjøre 1-3 øvelser per økt. Trener styrke 5 ganger i uken og yoga 1 gang i uken. 

Med et helkroppsprogram kan du fint klare deg med 2-3 økter i uken. Jeg vil si det er et mer overkommelig mål om man ikke har trent før. Da trenger man selvsagt litt lengre økter med flere øvelser enn hva jeg har. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...