Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvorfor det er så lite eller ingenting viltkjøtt i butikk?

Anonymkode: b9bb3...0b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er svært få jegere som systemisk skyter vilt og selger til butikker. Alle jegere jeg kjenner beholder kjøttet selv eller deler med jaktlaget. 

Anonymkode: 97a92...543

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er svært få jegere som systemisk skyter vilt og selger til butikker. Alle jegere jeg kjenner beholder kjøttet selv eller deler med jaktlaget. 

Hvordan skal jeg da få tak i viltkjøtt, kjenner ingen jegere.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sjekk facebook. Mange jegere selger kjøtt på facebook. Hvor i landet holder du til?

Anonymkode: dca39...17c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slaktere. Har også sett at Meny/ Meny Helgø's butikker har det. Eller kontakte ditt lokale jaktlag og høre om å få kjøpe.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk facebook. Mange jegere selger kjøtt på facebook. Hvor i landet holder du til?

Sørlandet.

Skrevet

Ok, da kan jeg dessverre ikke gi deg noen spesifikke grupper da jeg selv holder til på østlandet. Men det finnes jo garantert noe liknende på sørlandet! Du kan som en over her nevner ta kontakt med lokale jegerlag, men du kan også kontakte lokale grunneiere da de som regel får mye kjøtt av jegerne som jakter for de. De er ofte interessert i å selge kjøttet videre. Men sjekk også ut facebooksider relatert til jakt i nærheten av deg, det legges ofte ut på de lokale sidene her jeg bor.

Skrevet

Regner med det er å få kjøpt viltkjøtt privat ja. Vi solgte elg for 80kr kiloen når jeg jaktet det. Ingen vits å gå via butikk og betale 200..

Skrevet

Sjekk ut jegerhjelpen på Facebook, mulig du får napp hos noen der 😊

Anonymkode: b0b4d...e4e

Skrevet

Tusen takk for gode svar, alle sammen, da blir det kanskje rådyr eller hjort til jul :)

Skrevet

Nesten alle butikker har frossent reinskav hele året. Det sprøs jo litt hva du skal lage. Ser ut som om Meny tar inn endel nå:

https://meny.no/Kampanjer/hostmat/Vilt/

Skrevet

Finner alltid tre eller fire ulike varianter av fryst villtkjøtt på Xtra. Ferskt derimot... Det må nok bestilles eller organiseres 😃 Det fyrste har for så vidt smakt veldig godt og vært av god kvalitet 🙂

Skrevet

Istedet for å betale blodpris på butikk så skriv på kjøp/selges sider du har i ditt område på Facebook. Det er alltid noen jegere som selger 😛 

Anonymkode: 3598e...8dc

Skrevet

Det er veldig strenge regler for å få levere viltkjøtt til butikker, eller selge generelt. Slakteplass, pakking osv skal godkjennes av Mattilsynet, og det blir veldig dyrt for jaktlaget (de tjener nesten ikke noe på kjøttet når alle utgifter er trukket fra). Jegerne har egentlig ikke lov til å selge kjøtt privat heller. Så du må nok finne noen som kjenner noen osv. Jaktlaget vårt selger ikke, men vi gir bort til venner og bekjente (gi bort er lov). Eller vi bytter hjortekjøttet vårt mot annet viltkjøtt eller fisk.

Anonymkode: 384d9...c49

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Istedet for å betale blodpris på butikk så skriv på kjøp/selges sider du har i ditt område på Facebook. Det er alltid noen jegere som selger 😛 

Anonymkode: 3598e...8dc

Takker for tips.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig strenge regler for å få levere viltkjøtt til butikker, eller selge generelt. Slakteplass, pakking osv skal godkjennes av Mattilsynet, og det blir veldig dyrt for jaktlaget (de tjener nesten ikke noe på kjøttet når alle utgifter er trukket fra). Jegerne har egentlig ikke lov til å selge kjøtt privat heller. Så du må nok finne noen som kjenner noen osv. Jaktlaget vårt selger ikke, men vi gir bort til venner og bekjente (gi bort er lov). Eller vi bytter hjortekjøttet vårt mot annet viltkjøtt eller fisk.

Anonymkode: 384d9...c49

Takk, for info dette viste jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...