AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Har en veldig god venninne som har blitt mer og mer virkelighetsfjern med årene. Ikke syk, men tror på nesten alt hun leser om alternative "ting" og analyserer hver minste ting og person. Jeg synes det er spennende med alternativt, men hun analyserer hvordan en person slår på en lys bryter og hver minste lille ting har en dypere mening. Hun skal føle på og kjenne på hver minste lille ting som skal gjøres, som har resultert i at hun har blitt ganske tiltaksløs. I tillegg skal alt være så fint og flott, alle skal være blide, positive og glade. Mens hun har blitt mye mer negativ og sur. Hun går også veldig fort i forsvar og tar alt andre sier som hun ikke er enige i (alternativt eller ei), som kritikk. Jeg prøver så godt å være forståelsefull å lytte, men noen ganger blir det bare rett og slett for drøyt. Føler jeg mister venninna mi, vet rett og slett ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne lengre. Anonymkode: 178f8...5da
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #2 Skrevet 5. september 2018 Tolker hvordan en person slår på en lysbryter? Den var ny... Anonymkode: cd7be...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #3 Skrevet 5. september 2018 Wow... Har en sånn venninne jeg også, dvs. jeg har faset henne ut. Ser jo svadaen hennes på FB og instagram, men prøver å bite tennene sammen og unngår å snakke med/møte henne Anonymkode: f5c7d...22e
Gjest Lily_88 Skrevet 5. september 2018 #4 Skrevet 5. september 2018 Jeg hadde en sånn i klassen min, vi var venner på VGs,men hun var veldig opptatt horoskop. Synes det var spennende og søtt, men når man ble 20 år, så ble det urovekkende at hun faktisk trudde på det og krystaller. Da ble det litt sånn..seriøst..? Og når hun ville absolutt til healere istedet for legen sin, begynne med å "rense" seg mot vaksinene hun har tatt, da sluttet jeg å kontakte henne. Hun var så virkelighetsfjern at det ble latterlig. Jeg ble invitert til en alternativ messe, men jeg tror jeg var den siste om ble spurt (og takket nei),for hun dro alene ifølge face... På den messen skulle man få hjelp til vondt i vondten med fargeterapi..😔gå til legen for faen! Han / hun har viet sitt liv til å studere menneskekroppen 😔
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #5 Skrevet 5. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en veldig god venninne som har blitt mer og mer virkelighetsfjern med årene. Ikke syk, men tror på nesten alt hun leser om alternative "ting" og analyserer hver minste ting og person. Jeg synes det er spennende med alternativt, men hun analyserer hvordan en person slår på en lys bryter og hver minste lille ting har en dypere mening. Hun skal føle på og kjenne på hver minste lille ting som skal gjøres, som har resultert i at hun har blitt ganske tiltaksløs. I tillegg skal alt være så fint og flott, alle skal være blide, positive og glade. Mens hun har blitt mye mer negativ og sur. Hun går også veldig fort i forsvar og tar alt andre sier som hun ikke er enige i (alternativt eller ei), som kritikk. Jeg prøver så godt å være forståelsefull å lytte, men noen ganger blir det bare rett og slett for drøyt. Føler jeg mister venninna mi, vet rett og slett ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne lengre. Anonymkode: 178f8...5da Mye av det du beskriver, kan være en personlighetsforstyrrelse. Tror du hun kan ha utviklet dette? Et av kriteriene er bristende realitetsorientering. Feks å tro man har så «gode krefter» at man er i stand til å si noe om en person ved å se på hvordan de slår på lyset. eller aggresjon/pessimisme /i hele tatt lite selvinnsikt (det å ikke kunne trekke parallell mellom sin egen negative atferd og forventingen om at alle skal være positive og tilfredse). det høres ikke helt friskt ut, spør du meg.. Anonymkode: a86bd...04d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #6 Skrevet 5. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye av det du beskriver, kan være en personlighetsforstyrrelse. Tror du hun kan ha utviklet dette? Et av kriteriene er bristende realitetsorientering. Feks å tro man har så «gode krefter» at man er i stand til å si noe om en person ved å se på hvordan de slår på lyset. eller aggresjon/pessimisme /i hele tatt lite selvinnsikt (det å ikke kunne trekke parallell mellom sin egen negative atferd og forventingen om at alle skal være positive og tilfredse). det høres ikke helt friskt ut, spør du meg.. Anonymkode: a86bd...04d Det aner jeg ikke noe om. Jeg vet at hun er i et alternativt miljø, der det ser ut som hennes atferd er akseptabelt. Men godt mulig at det er ett eller annet som hun sliter med. Men jeg får ikke snakket med henne om dette, da kommer alle piggene ut. Er så utrolig glad i denne venninna, så dette er veldig sårt å sitte å se på. Ts Anonymkode: 178f8...5da
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #7 Skrevet 5. september 2018 Du må respektere henne og hennes syn og hun deg og ditt syn. Hvordan uttaler hun seg om det du tror på og vice verca? Anonymkode: 0a94f...759
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #8 Skrevet 5. september 2018 Hadde en sånn venninne jeg også. Merk: hadde. Anonymkode: f7907...e49
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #9 Skrevet 5. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må respektere henne og hennes syn og hun deg og ditt syn. Hvordan uttaler hun seg om det du tror på og vice verca? Anonymkode: 0a94f...759 Jeg respekterer hennes syn, men hennes syn skal blandes inn i alt jeg og andre gjør, jeg blir rett og slett litt frustrert. Hun har en formening om at jeg må tro på det hun tror på. Gjør jeg ikke det er det fordi jeg mangler kunnskap. Jeg prøver å holde meg unna "diskusjoner" om alternativt, men hun blander det inn i alt, så vanskelig å unngå å snakke om eller ta imot. Jeg sier ikke så mye imot, men jeg har sagt på en høflig måte at jeg ikke er enig i alt. Ts Anonymkode: 178f8...5da 1
Sirah Skrevet 5. september 2018 #10 Skrevet 5. september 2018 Jeg har/hadde også en slik venninne. Ikke like ille som det du beskriver TS, men fremdeles ganske drøyt. Hun har nok alltid vært litt mer svevende enn resten av oss, men tidligere merket man det ikke så godt. Etterhvert ble det mer og mer og nå har hun utdannet seg til healer og dyretolk. Det toppet seg litt for meg når hun mente at hesten min ville ha røde tegnestifter (!!!) på oppslagstavlen i stallen i stede for blå og at den hadde så stress med dette at den hadde vondt i ryggen... Hesten hadde vondt i ryggen, men det var fordi den hadde vært en kløne, tatt en salto og landet på en stein... Den var helt fin i ryggen noen uker senere - uten at jeg skiftet ut tegnestiftene. Hun drev å healet dyr en periode og rådet eiere til å bruke henne istede for veterinærer. Ved en anledning holdt det på å gå skikkelig galt for en hest hun overbeviste eierne at hun kunne fikse. Tro, håp og kjærlighet kan fikse mye det altså, men noen ganger er det dessverre en skalpel og medisiner som må til... Man må gjerne bruke alternativ behandling for min del, men i TILLEGG til ordinær medisin, ikke i stede for. Den dagen hun kom og fortalte at stueplantene hennes snakket til henne da meldte jeg meg ut.... Heldigvis flyttet hun til en annen kant av landet slik at vennskapet fadet ut av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #11 Skrevet 5. september 2018 8 timer siden, Sirah skrev: Jeg har/hadde også en slik venninne. Ikke like ille som det du beskriver TS, men fremdeles ganske drøyt. Hun har nok alltid vært litt mer svevende enn resten av oss, men tidligere merket man det ikke så godt. Etterhvert ble det mer og mer og nå har hun utdannet seg til healer og dyretolk. Det toppet seg litt for meg når hun mente at hesten min ville ha røde tegnestifter (!!!) på oppslagstavlen i stallen i stede for blå og at den hadde så stress med dette at den hadde vondt i ryggen... Hesten hadde vondt i ryggen, men det var fordi den hadde vært en kløne, tatt en salto og landet på en stein... Den var helt fin i ryggen noen uker senere - uten at jeg skiftet ut tegnestiftene. Hun drev å healet dyr en periode og rådet eiere til å bruke henne istede for veterinærer. Ved en anledning holdt det på å gå skikkelig galt for en hest hun overbeviste eierne at hun kunne fikse. Tro, håp og kjærlighet kan fikse mye det altså, men noen ganger er det dessverre en skalpel og medisiner som må til... Man må gjerne bruke alternativ behandling for min del, men i TILLEGG til ordinær medisin, ikke i stede for. Den dagen hun kom og fortalte at stueplantene hennes snakket til henne da meldte jeg meg ut.... Heldigvis flyttet hun til en annen kant av landet slik at vennskapet fadet ut av seg selv. Jeg forstår liksom ikke hvorfor enkelte blir slik. Kanskje en forsvarsmekanisme? Kanskje noe har vært litt for vanskelig i livet? Har så lyst å bare "riste" venninna mi og si våkn opp 😞 Ts Anonymkode: 178f8...5da
Sirah Skrevet 5. september 2018 #12 Skrevet 5. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår liksom ikke hvorfor enkelte blir slik. Kanskje en forsvarsmekanisme? Kanskje noe har vært litt for vanskelig i livet? Har så lyst å bare "riste" venninna mi og si våkn opp 😞 Ts Anonymkode: 178f8...5da Helt enig. Jeg har full respekt for at det er flere veier til Rom og at mine meninger ikke nødvendigvis er de eneste rette. Det finnes garantert mer mellom himmel og jord enn det jeg kan se med det blotte øyet. Jeg er personlig skeptisk til veldig mye alternativt, men respekterer fult ut at dette både hjelper og er nyttig for veldig mange mennesker. Om det så bare er placebo så er jo dette fullstendig likegyldig så lenge effekten er som ønsket. Når ting derimot blir så svevende som det er her så sliter jeg med å følge med i svingene...
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #13 Skrevet 6. september 2018 8 timer siden, Sirah skrev: Helt enig. Jeg har full respekt for at det er flere veier til Rom og at mine meninger ikke nødvendigvis er de eneste rette. Det finnes garantert mer mellom himmel og jord enn det jeg kan se med det blotte øyet. Jeg er personlig skeptisk til veldig mye alternativt, men respekterer fult ut at dette både hjelper og er nyttig for veldig mange mennesker. Om det så bare er placebo så er jo dette fullstendig likegyldig så lenge effekten er som ønsket. Når ting derimot blir så svevende som det er her så sliter jeg med å følge med i svingene... Helt enig med deg. Anonymkode: 178f8...5da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå