AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Det har seg sånn at vi var sammen. Jeg ønsket en fin og glad familie, så begynte han å endre seg og han hadde ikke lenger de samme ønskene som vi i utgangspunktet ble enige om. Nå vil han ha alle viljene sine og jeg syns at det blir for mye. Han skal ha siste ordet på alt og nå skal han plutselig bestemme barnets navn også. Jeg er blitt fullstendig lei, og har nå sagt at jeg har mistet alt av følelser, for det er sannheten. Jeg vil bare flytte lengst mulig unna han, vil ikke ha noe med han å gjøre. Han skal kjøpe meg ut av leiligheten, men siden jeg ikke har fast inntekt så må jeg få hjelp fra nav, men når barnet er født får jeg vel også barnebidrag? Uansett. Spørsmålet er. Kan jeg flytte så langt unna jeg ønsker barnefar i graviditeten? noen som vet lovene på dette? Anonymkode: 2e4ef...838 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Rent juridisk kan du flytte så langt du bare vil i graviditeten. Anonymkode: e9b0f...6f1 25
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Rent juridisk kan du flytte så langt du bare vil i graviditeten. Anonymkode: e9b0f...6f1 Åja. Så han kan ikke si noe på dette? i såfall er det supert! Anonymkode: 2e4ef...838 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #4 Skrevet 4. september 2018 Selvfølgelig, men det kommer jo an på hvor langt du orker å kjøre ungen på samvær.. Han har jo rett på sin del og eventuelt 50/50 når barnet blir noen pe Anonymkode: 4f0ca...83d 18
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #5 Skrevet 4. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig, men det kommer jo an på hvor langt du orker å kjøre ungen på samvær.. Han har jo rett på sin del og eventuelt 50/50 når barnet blir noen pe Anonymkode: 4f0ca...83d Er det jeg som må kjøre barna til samvær da? poenget med å flytte langt unna er jo at jeg skal ha omsorgen for barnet, også kan han få litt samvær i ferier osv. - TS Anonymkode: 2e4ef...838 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 Populært innlegg #6 Skrevet 4. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det jeg som må kjøre barna til samvær da? poenget med å flytte langt unna er jo at jeg skal ha omsorgen for barnet, også kan han få litt samvær i ferier osv. - TS Anonymkode: 2e4ef...838 Et barn har rett på begge sine foreldre. Så må si det ikke er slik en god foreldre ville gjort. Anonymkode: 733a9...dfe 56
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #7 Skrevet 4. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det jeg som må kjøre barna til samvær da? poenget med å flytte langt unna er jo at jeg skal ha omsorgen for barnet, også kan han få litt samvær i ferier osv. - TS Anonymkode: 2e4ef...838 Hvorfor vil du frata barnet ditt muligheten til å bli kjent med sin far, og å ha en pappa? Anonymkode: 60651...daa 45
Rotemor Skrevet 4. september 2018 #8 Skrevet 4. september 2018 Du burde tatt abort. Dette barnet har to egoistiske foreldre i vente. 36
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #9 Skrevet 4. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Et barn har rett på begge sine foreldre. Så må si det ikke er slik en god foreldre ville gjort. Anonymkode: 733a9...dfe Nå har det seg sånn at jeg vil flytte tilbake til min familie, men de bor på andre siden av Norge. Jeg vil bare nærmere min egen familie.. - ts 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du frata barnet ditt muligheten til å bli kjent med sin far, og å ha en pappa? Anonymkode: 60651...daa Jeg ønsker at de skal ha kontakt, men jeg vil flytte tilbake til min familie. - Ts Anonymkode: 2e4ef...838 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #10 Skrevet 4. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åja. Så han kan ikke si noe på dette? i såfall er det supert! Anonymkode: 2e4ef...838 Om du ikke ønsker at barnefar skal ha kontakt med barnet , eller du vet det blir mye styr så kan du flytte. Ingen som har krav på 50/50 , spesielt om det ikke er stor konflikt i mellom foreldrene. Uansett vil det ta lang tid før det blir overnatting samvær når det er baby og 50/50 er ikke anbefaklt før de er minst 3 år eller noe. Anonymkode: 19431...c0c 10
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #11 Skrevet 4. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå har det seg sånn at jeg vil flytte tilbake til min familie, men de bor på andre siden av Norge. Jeg vil bare nærmere min egen familie.. - ts Jeg ønsker at de skal ha kontakt, men jeg vil flytte tilbake til min familie. - Ts Anonymkode: 2e4ef...838 Du vil ha din familie, men barnet skal ikke få ha sin far tilstede i hverdagen? Slikt gjør man bare ikke. Anonymkode: 733a9...dfe 31
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #12 Skrevet 4. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå har det seg sånn at jeg vil flytte tilbake til min familie, men de bor på andre siden av Norge. Jeg vil bare nærmere min egen familie.. - ts Jeg ønsker at de skal ha kontakt, men jeg vil flytte tilbake til min familie. - Ts Anonymkode: 2e4ef...838 Hadde også valgt å bo nærmere min familie om forholdet med barnefar ikke fungerte, ikke hør på alle de negative her, men ta en avgjørelse raskt. Du bør ihvertfall flytte før barnet er født for å unngå en bråkete barnefar etc Anonymkode: 19431...c0c 26
Lill3My Skrevet 4. september 2018 #13 Skrevet 4. september 2018 Uansett hvor dårlig det blir mellom deg og barnefaren bør du ha BARNETS beste i minne og å være "lengst mulig" unna sin egen far er vel ikke BARNETS beste?! Uansett hvor lite du liker ham og han deg, vil båndet mellom ham og barnet være unikt og vviktigt... med mindre det finnes noen ordentlig grunn - som at han er uskikket som far - er det fryktelig egoistisk å Skille far og barn på denne måten 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #14 Skrevet 4. september 2018 Typisk eksempelpåei som ikke burde hatt lov til å få barn. Fratar barnet en oppvekst med får, forsørger ikke seg selv, og er bare ute etter bidrag. Du skjønnerdet ta, at du og barnet kan ikke leve av bare bidrag. Hvordanhar du tenkt å klare deg økonomisk? Anonymkode: 88fd2...83d 19
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #15 Skrevet 4. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde også valgt å bo nærmere min familie om forholdet med barnefar ikke fungerte, ikke hør på alle de negative her, men ta en avgjørelse raskt. Du bør ihvertfall flytte før barnet er født for å unngå en bråkete barnefar etc Anonymkode: 19431...c0c Takk for støtte! - Ts. 7 minutter siden, Lill3My skrev: Uansett hvor dårlig det blir mellom deg og barnefaren bør du ha BARNETS beste i minne og å være "lengst mulig" unna sin egen far er vel ikke BARNETS beste?! Uansett hvor lite du liker ham og han deg, vil båndet mellom ham og barnet være unikt og vviktigt... med mindre det finnes noen ordentlig grunn - som at han er uskikket som far - er det fryktelig egoistisk å Skille far og barn på denne måten Ja, men min egen familie bor veldig langt unna. På andre siden av Norge. Så det blir langt unna uansett om jeg skal få komme nærmere min egen familie.. - Ts. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Typisk eksempelpåei som ikke burde hatt lov til å få barn. Fratar barnet en oppvekst med får, forsørger ikke seg selv, og er bare ute etter bidrag. Du skjønnerdet ta, at du og barnet kan ikke leve av bare bidrag. Hvordanhar du tenkt å klare deg økonomisk? Anonymkode: 88fd2...83d Jeg skal ikke leve av bidrag heller, for bidraget er til barnet - altså utstyr, regninger osv. Som også kommer barnet til gode.. Jeg har en uføresøknad som er ferdig avklart, og som snart går i orden... Har AAP enn så lenge. - Ts. Anonymkode: 2e4ef...838 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #16 Skrevet 4. september 2018 Syns det høres ut som om du bruker barnet som et våpen. Du straffer far fordi dere ikke fikk forholdet til å funke. Merkelig å gå fra hverandre i svangerskapet forsåvidt, kvinner er jo sånn cirka ti ganger mer hormonelle enn vanlig og dette stabiliserer seg jo igjen på normalt nivå i løpet av barnets første leveår... Syns vel heller ikke at du høres ut som noen "catch" som planlegger å leve på NAV og barnebidrag. Anonymkode: 41118...699 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #17 Skrevet 4. september 2018 Under graviditeten kan du flytte hvor du vil ja. Og slik regelverket er i dag er at, dersom ikke annet er avtalt, er det samværsforeldres ansvar å hente og levere til samvær. Reisekostnader deles etter inntekt. Dersom du ikke er folkeregistrert på samme adresse som barnefar på fødselstidspunktet, får ikke far automatisk foreldreansvar. Husk å melde flytting så snart som mulig. Husk å les papirene du får på sykehuset. Anonymkode: 5c4e1...e14 14
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #18 Skrevet 4. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Under graviditeten kan du flytte hvor du vil ja. Og slik regelverket er i dag er at, dersom ikke annet er avtalt, er det samværsforeldres ansvar å hente og levere til samvær. Reisekostnader deles etter inntekt. Dersom du ikke er folkeregistrert på samme adresse som barnefar på fødselstidspunktet, får ikke far automatisk foreldreansvar. Husk å melde flytting så snart som mulig. Husk å les papirene du får på sykehuset. Anonymkode: 5c4e1...e14 Okei. Så barnefar må selv betale for henting/levering til samvær? Eller er det jeg? Takk for fine tips. Skal melde flytting så fort som mulig. - Ts. Anonymkode: 2e4ef...838 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #19 Skrevet 4. september 2018 19 minutter siden, Rotemor skrev: Du burde tatt abort. Dette barnet har to egoistiske foreldre i vente. Helt enig. Drittforeldre som kun tenker på seg selv. De får seg vel et sjokk begge to når barnet blir født og verden plutselig ikke handler om deres behov lengre. Anonymkode: 3dbce...e0c 13
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #20 Skrevet 4. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Okei. Så barnefar må selv betale for henting/levering til samvær? Eller er det jeg? Takk for fine tips. Skal melde flytting så fort som mulig. - Ts. Anonymkode: 2e4ef...838 Om barnet reiser med fly må du betale for halve reisen og far for andre halvdelen. Anbefaler deg å bo nærme barnefar om du bryr deg om barnet ditt. Anonymkode: 3dbce...e0c 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå