AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Del Skrevet 4. september 2018 Jeg er utdannet innen helse, men ønsker nå å skifte beite. Men tenker noe innenfor helse hadde vært ok da jeg har utdanning i bunn, men ikke ønsker direkte å jobbe i yrket. Har derfor sett for meg å f.eks utdanne meg innenfor et eller flere yrker og evt. ta noen kurs for å være mer "ettertraktet". Eksempler jeg har tenkt på er fotpleie/terapi, spa/massasje, hudpleie, alternativ behandling. Jeg ønsker ikke å jobbe fancy steder med botoxinjeksjoner, falske vipper/negler ol. Jeg vil at det skal være mer rettet mot helse og velbehag. Har du erfaring innenfor dette? Ønsker gjerne å høre om andre/lignende jobber/retninger også. Og hvordan er jobbmarkedet? Lønn? Anonymkode: 66d70...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #2 Del Skrevet 4. september 2018 Hvis du vil bli fotterapeut så må du to år på skolebenken. Lønna er dårlig. Og du må regne ca fem år for å få nok kunder til å leve av. Men igjen veldig givende arbeide, spesielt når det kommer til eldre. Vil du bli fotpleier så holder det med noe kurs. Men her blir det dill med neglelakk o.l. Anonymkode: e3fec...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #3 Del Skrevet 18. september 2018 Driver nå å tar kurs innen fotpleie. Har funnet ut at det er dette jeg vil jobbe med og skal til våren begynne med fotterapi utdanning:) Regner med at det blir tøft i starten,men håper at jeg skal kunne leve av det etterhvert. Problemet med å kun være fotpleier er at fotterapeutene prøver å skvise deg ut rett og slett. Det er hvertfall min erfaring:/ Anonymkode: 257eb...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #4 Del Skrevet 18. september 2018 Jeg er utdannet både hudpleier og autorisert fotterapeut. Jobbet i 2 år, så gav jeg meg. Grunnen til at jeg gav meg er fordi jeg drev egen klinikk og det er veldig sårbart hvis man blir syk, eller får barn. Dårlige arbeidstider, type 10-18. Tjente greit, og hadde fulle lister. Fotterapi var veldig gøy, syntes jeg. Fjerne torner og vorter, slipe ned tykke soppnegler. Jeg liker godt å se resultater. Veldig takknemlige kunder. Savner det innimellom. Jeg har senere utdannet meg til vernepleier og stortrives med å jobbe med utviklingshemmede, og å være ansatt i kommunen. Jeg savnet også det kollegiale mens jeg drev klinikken. Det har jeg i mye større grad nå. Anonymkode: 0ecc5...146 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå