Gå til innhold

Noen som har god erfaring med å sende åpen søknad for jobb via Mail?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bortkasta da dem aldri ser på mailen? Tenker på kjeder som Joker/Meny osv.

Anonymkode: 0a436...5fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller er det bortkasta da dem aldri ser på mailen? Tenker på kjeder som Joker/Meny osv.

De fleste leser mailen værtfall en håndfull ganger om dagen. Men vær obs på at nye regler innenfor meny gjør at søknadene kun blir oppbevart i 4 månder. 

Men vist du ikke har god erfaring innen butikk ville jeg møtt opp personlig. Vi får mange søknader hver dag, alltid positivt med de som kommer innom. Da du gjerne ikke har mulighet til og møte alle de 50stykkene som har søkt etter jobb siste måneden. Da er det lett for at de som sender på mail uten erfaring blir fort glemt. 

Anonymkode: c8254...20a

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste leser mailen værtfall en håndfull ganger om dagen. Men vær obs på at nye regler innenfor meny gjør at søknadene kun blir oppbevart i 4 månder. 

Men vist du ikke har god erfaring innen butikk ville jeg møtt opp personlig. Vi får mange søknader hver dag, alltid positivt med de som kommer innom. Da du gjerne ikke har mulighet til og møte alle de 50stykkene som har søkt etter jobb siste måneden. Da er det lett for at de som sender på mail uten erfaring blir fort glemt. 

Jeg sendte flere bedrifter åpen søknad istad på Mail, feks Joker osv, så får vi se om dem svarer :) 

Har ikke noe erfaring innen butikk nei, men om dere får mange søknader der, hvorfor søke sånn da? Mtp på at jeg har ingen arbeidserfaring så faller jeg vel fort ut.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte flere bedrifter åpen søknad istad på Mail, feks Joker osv, så får vi se om dem svarer :) 

Har ikke noe erfaring innen butikk nei, men om dere får mange søknader der, hvorfor søke sånn da? Mtp på at jeg har ingen arbeidserfaring så faller jeg vel fort ut.

Vil anbefale deg og gå innom de samme stedene som du har sendt søknader også. Erfaring er alltid bra og ha. Men enda viktigere er det og få folk som kan passe inn på den arbeidsplassen det gjelder. 

En person kan ha mye erfaring men fortsatt ikke bli valgt vist en uten erfaring for et bedre førsteinntrykk. 

Skrevet (endret)

Åpen søknad på mail tror jeg blir ganske upersonlig i en bedrift som får relativt mange søkere hele tiden.

Men, jeg har sendt en søknad på mail til et firma jeg virkelig ønsket å jobbe for (men dette var innenfor feltet jeg studerer) og fått jobb der uten at det var utlyst stilling. Da skrev jeg en søknad som vanlig, bare spesifiserte at jeg er klar over at det ikke er utlyst stilling, men at jeg har et stort ønske om å få jobb der og derfor sender en søknad i tilfelle det skulle være en åpning :) 

Endret av mjauritz
Skrevet

Kom på intervju på en liten butikk som selger kofferter og reiseeffekter. Har også fått svar fra flere at de ikke trengte noen akkurat der og da men ville beholde CV og søknad noen måneder til om noe skulle dukke opp.

Anonymkode: 6baf9...56b

Gjest studentmammaen
Skrevet

Ville jeg aldri satset på å gjøre, beste er å møte opp å la de få ett inntrykk av deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...