Gå til innhold

Hjemmesykepleie uten sertifikat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tudelu! :)

Klar for siste året av min Bachelorutdanning i sykepleie, og er en av den lille prosentandelen som ikke har tatt lappen. Driver på, men altså ikke helt i mål!

Hvilke konsekvenser vil dette få? Jeg vil gjerne høre av dere som har erfaring rundt dette.

Slapp kontaktsykepleier deg av? Måtte du gå alene? Hvor lange lister er det? Hvilke oppgaver har du hatt? Hvordan var denne praksisen i forhold til andre?

Anonymkode: cc09e...b67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På mitt kull måtte de som ikke hadde førerkort gå sammen med praksissykepleier hele praksisperioden. Men det kommer vel også an på hvordan brukerne bor geografisk. Gled deg uansett, hjemmesykepleien synes iallfall jeg var den beste praksisen 😊 

Anonymkode: 984cc...b07

Skrevet

Jeg gikk alltid med veileder eller med en annen student :) Jeg har lappen, så det var ikke problem, var bare standard for mitt praksissted at én student aldri gikk alene til brukere.

Anonymkode: 1b0bc...7f1

Skrevet

Her har hjemmesykepleien elsykler til disposisjon for de ansatte, og de brukes mye. Det er nesten kamp om syklene, så jeg håper det blir kjøpt inn flere snart.

Anonymkode: cf403...7bb

Skrevet

Vi gikk i tospann. Så jeg gikk sammen med en som ikke hadde lappen. De gangene hun var alene (av en eller annen gang) så satt hun på med noen andre, ble sluppet av el. Det løste seg greit ihvertfall. 

Anonymkode: 12385...271

• 1 måned senere...
Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger. Blir spennende å se hva som møter meg. Første dag i morgen! : )

Anonymkode: cc09e...b67

Skrevet

Det er lenge siden, men jeg hadde praksis i hjemmesykepleien da jeg tok hjelpepleier. Jeg gikk med veileder eller det ble satt opp en gangbar rute hvor jeg ble satt av eller plukket opp i en av endene. 

Anonymkode: 9a77b...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...