Gå til innhold

Hvilke tips og råd har du IKKE fulgt i svangerskapet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det florerer av tips og råd i artikler, på forum og blant nære og fjerne når man er gravid. Hvilke tips og råd har du sett/ser du bort ifra som gravid? Hva har du valgt å ikke følge? 🤔

Jeg kan begynne: jeg bruker samme sjampo og såpe som før jeg ble gravid.

Anonymkode: d29ab...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tranedatter

Følger ingen, foruten de som angis av for eksempel matportalen, de statlige rådene også.

Tror ikke jeg var så streng på blåmugg og roastbeef heller.. Tok til og med et lite glass vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne anonym jeg. Ikke fordi jeg er flau men gidder ikke pepperen jeg får.

Jeg røykte

Jeg spiste myke oster

Jeg spiste spekemat

Jeg drakk kaffe

Tok IKKE folattilskudd

Sikkert masse annet og som er fy fy, ungene er helt ok.

Anonymkode: f57f3...86d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen (offisielle) råd om å bruke spesielle såper eller sjampoer som gravid? 🙈

Jeg lever stort sett som før jeg ble gravid egentlig. Drikker ikke alkohol og holder meg unna brie, det er vel eneste jeg kan komme på. Er uansett vegetarianer og har hatt toxoplasmose, så har spist som normalt ellers. Har i bakhodet å drikke lite brus med koffein i, men drikker så lite brus i utgangspunktet så det har ikke noe særlig å si. Jeg har aldri røyka/snust/drukna kaffe så ikke trengt å ta stilling til det. 

Jeg spiser nok sikkert mindre variert og sunt enn det anbefales, men hadde normal bmi før graviditeten  og har lagt på meg 12 kg og er sunn og frisk, så det er nok godt nok allikevel. 

Har brukt badstue og boblebad, det er det vel kanskje noen som sier man ikke skal? Har ridd hest og vært aktiv som normalt. Bærer tungt og går trapper. Tenker ikke over hva jeg vasker med, men driver jo ikke med sterke kjemikalier. Jobber 100% som lærer og skal ut i permisjon nå, ikke lenge til termin! Føler meg helt fin i formen. 

Anonymkode: 9d426...bac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt alle offisielle kostholdsråd, men ikke trent noe særlig (bare en og annen gåtur innimellom). Dessuten har jeg verken smurt inn magen eller underlivet med kremer/oljer - her får strekkmerker og rifter komme som de kommer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Mosjonerte lite, grunnet svangerskapskvalme.

-Spiste kjøtt som ikke var helt gjennomstekt (skjedde kunnet par ganger).

-Spiste det jeg ville,inkludert snacks og godis

Anonymkode: 005ec...dde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farget håret og spiste bløtkokte egg. Siste er ikke fyfy i Norge, men fikk masse av formaninger fra engelske venner og en engelsk tante. 

Lovde på tro og ære å kun spise hardkokt og i neste sekund spiste jeg bløtkokte. Det er jo best! :) Også glemte jeg meg og spiste salami mange ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser masse bløtkokte/smilende egg. Spiser godteri ca hver dag. Spiser grøt flere ganger i uken; altså lite variasjoner. Bruker ikke gravidbelte i bilen. Har smakt brie, og har spist salami. Trener lite til ingenting, jobber 100 % i butikk med tunge løft og klatring i stiger. Blir ikke å massere muskler i/rundt vagina, og oljer på mage er tull. Drikker cola daglig. 

Anonymkode: bd198...22a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Trene ikkje målretta (men går mykje da, går over alt og har ca 9000 skritt til dagen)
- Sikkert spist for mykje sukker. Prøve ikkje stappa i meg, men det har blitt godteri her og der.
- Drikke kaffi ca 2 kopper til dagen, men synest eg burde drikka null kaffi.
- Trur kanskje eg løfter for tungt innimellom, men veit ikkje. Løfte ikkje sykt tungt, men må løfta litt stolar på jobb...
- Bruke heller ikkje kremar og oljer...
- Sovet for lite

Anonymkode: 07cfa...6f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener ikke noe særlig lenger. Spiser godteri i ny og ne. Drikker cola zero. Ett par kopper kaffi om dagen. Får begynne med de oljene snart men hvem orker å massere høna i 5 min hver dag. Kommer jo ikke til en gang.  Jeg har spist noe lakris og spiser nok ikke så veldig variert 😥 

Anonymkode: 737cf...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk mer cola i svangerskapet enn både før og etter.. eneste som hjalp når blodsukkeret stupdykka og kvalmen slang seg på..

Anonymkode: 71477...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne anonym jeg. Ikke fordi jeg er flau men gidder ikke pepperen jeg får.

Jeg røykte

Jeg spiste myke oster

Jeg spiste spekemat

Jeg drakk kaffe

Tok IKKE folattilskudd

Sikkert masse annet og som er fy fy, ungene er helt ok.

Anonymkode: f57f3...86d

Kjenner jeg er utrolig glad for at det gikk bra med barnet ditt. Dette på tross av at du virkelig har gjort ditt for at h-n skulle få en kjip start på livet. 

Synes også det er direkte trist med de som faktisk gir likes til anonym her. Helsemyndighetene gir slike råd for at barna/ forsteret skal ha gode sjanser til å få en bra start på livet- heldigvis så er det ikke ofte det skjer noe, selv om foreldrene tar dårlige valg, men sjansen er der. Her gikk det bra, ikke alle barn er like heldig...

Anonymkode: 11b1c...606

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bløtkokte egg? Aldri hørt det er fy fy for gravide? 😛

Anonymkode: eb91a...728

Det anses som helt trygt i Norge, men det er endel land som har større forekomst av salmonella, så der frarådes det. Som nevnt så var det engelsk familie som fikk hetta da jeg spiste det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid nå. Farger håret. Slurvet med folat, men tok noen ganger i uka. Spist roastbiff et par ganger. Spiser altfor mye sukker. Gjorde ca det samme sist, og gikk bra med ungen.

Anonymkode: c049c...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, blir litt satt ut av lesninga her. Tro jeg kommer til å gjøre det mye bedre som preggo gitt!

Anonymkode: e03a3...79d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente ingenting. Nada! Fødte lett som bare det likevel, og var i superform to timer etter fødsel (gode fødegener?)

Spiste mye sukker...

Anonymkode: 6703a...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud, blir litt satt ut av lesninga her. Tro jeg kommer til å gjøre det mye bedre som preggo gitt!

Anonymkode: e03a3...79d

Ble det jeg også, men tror heldigvis ikke dette er normalen. De fleste mødre er nok så oppegående at de følger nok helsemyndighetene sine anbefalinger- vi nekter å gamble med teorier om at « det går sikkert bra alikevel» 

Anonymkode: 11b1c...606

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente ikke. Var veldig mye sliten og ble fort tung (tvillinger), gikk noen veldig korte turer bare og ble utslitt av det. Ellers så spiste jeg nok for mye godteri i starten. 

Anonymkode: 373fe...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...