AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 noen som vet nøyaktig hvor mange undervisningstimer 100% stilling som lærer på videregående skole innbærer? Tenker utgangspunktet som 100% før eventuelle fratrekk for kontaktlærer-, fag- og annet ansvar som kan legges til i stillingen. Dersom noen jobber deltid vil jeg gjerne vite antall undervisningstimer dere har og hvilken stillingsprosent dette tilsvarer. Anonymkode: 68fbd...669
stan Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Ca 18 undervisningstimer. Ulike fag og gruppestørrelser har litt forskjellig prosent.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 12 minutter siden, stan skrev: Ca 18 undervisningstimer. Ulike fag og gruppestørrelser har litt forskjellig prosent. Bare 18 undervisningstimer? Det kan da ikke stemme? Trodde det var 22, 23 eller 24 undervisningstimer. Så kommer jo planleggingstid og pliktig møtetid i tillegg. Mener kollega har 22 undervisningstimer med kontaktlæreransvar og da er det jo trukket vekk noe pga kontaktlærerfunksjonen. Er det forskjellig ift hvilke fag man underviser i mener du? Anonymkode: 68fbd...669
stan Skrevet 4. september 2018 #4 Skrevet 4. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare 18 undervisningstimer? Det kan da ikke stemme? Trodde det var 22, 23 eller 24 undervisningstimer. Så kommer jo planleggingstid og pliktig møtetid i tillegg. Mener kollega har 22 undervisningstimer med kontaktlæreransvar og da er det jo trukket vekk noe pga kontaktlærerfunksjonen. Er det forskjellig ift hvilke fag man underviser i mener du? Anonymkode: 68fbd...669 Jo, jeg var litt kjapp. Glemte jeg har 10 % for annen funksjon. I tillegg laboratoriefag som kjemi teller litt ekstra. Med små grupper kan det nok bli bortimot 22 timer. Søk på lesebrøk videregående så finner du oversikt over de ulike fagene.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #5 Skrevet 4. september 2018 19 minutter siden, stan skrev: Jo, jeg var litt kjapp. Glemte jeg har 10 % for annen funksjon. I tillegg laboratoriefag som kjemi teller litt ekstra. Med små grupper kan det nok bli bortimot 22 timer. Søk på lesebrøk videregående så finner du oversikt over de ulike fagene. Tusen takk! Flere som har innspill? Anonymkode: 68fbd...669
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #6 Skrevet 4. september 2018 Norsk som har høy leseplikt utgjør ca 17 timer i Vgs, tror jeg. Jeg jobber i ungdomsskolen, underviser i norsk og engelsk og har vel 21 timer om jeg husker riktig. Anonymkode: 277ee...f45
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #7 Skrevet 4. september 2018 Yrkesfaglærer og 25% fellesfag og kontaktlærer. 19t per uke med undervisning. Blokkdager gjør at jeg har en del fredager undervisningsfri, og kan fordype meg i fagstoff. Anonymkode: 8887c...e8e
Ariam Skrevet 4. september 2018 #8 Skrevet 4. september 2018 Lærer på yrkesfag med kontaktlærer ansvar. 22 undervisningstimer pr. uke(45 min. timer)
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #9 Skrevet 5. september 2018 Dette varierer utifra fag og størrelse på gruppene. Tror 17 45min timer er det minste man kan ha, da har man norsk på påbygg + norsk i ordinær vg3klasse + kontaktlærer. De fleste ligger rundt 20-22. Anonymkode: 6a1ad...298
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå