AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Hei dere. Jeg skal på jobbintervju på en butikksjefstillng for en bittelite butikk med ca 5 ansatte i morgen og jeg har så ufattelig lyst på den jobben, at det finnes ikke ord for det. Jeg har lang erfaring innenfor butikk og salg og målet mitt har vært å kunne bli leder for en butikk en dag. Jeg har fått tilbakemeldinger om at jeg hadde passet til det, selv om jeg aldri har vært det før. MEN det er jo nettopp det da, selv om jeg har troen etc og har fått gode tilbakemld, så ruver jo det en usikkerhet i meg likevell. Så da lurer jeg på. Fra deg som er/har vært butikksjef eller er butikkansatt, hva mener du er de viktigste egenskapene man må ha? Hva skal til for å være en god butikksjef? Hvordan bør man opptre for å skape tillit? Det være seg hvordan man ter seg, imøtekommer etc etc. Og ift personlighet, hva ser du på som viktig i denne rollen? Jeg vet jo hva jeg selv mener om hvordan andre sjefer bør være, og jeg vet nok litt hvordan jeg vil fungere som det. Men trenger å vite fra andre hva dere tenker er spesielt viktig. Alle tips og råd mottas med stort takk! Anonymkode: 75280...3ac
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Ts her. En ting til, hva må jeg være forberedt på at de kommer til å spørre om? Hva er viktig å ha tenkt gjennom? Igjen, på forhånd tusen takk 💝 Anonymkode: 75280...3ac
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei dere. Jeg skal på jobbintervju på en butikksjefstillng for en bittelite butikk med ca 5 ansatte i morgen og jeg har så ufattelig lyst på den jobben, at det finnes ikke ord for det. Jeg har lang erfaring innenfor butikk og salg og målet mitt har vært å kunne bli leder for en butikk en dag. Jeg har fått tilbakemeldinger om at jeg hadde passet til det, selv om jeg aldri har vært det før. MEN det er jo nettopp det da, selv om jeg har troen etc og har fått gode tilbakemld, så ruver jo det en usikkerhet i meg likevell. Så da lurer jeg på. Fra deg som er/har vært butikksjef eller er butikkansatt, hva mener du er de viktigste egenskapene man må ha? Hva skal til for å være en god butikksjef? Hvordan bør man opptre for å skape tillit? Det være seg hvordan man ter seg, imøtekommer etc etc. Og ift personlighet, hva ser du på som viktig i denne rollen? Jeg vet jo hva jeg selv mener om hvordan andre sjefer bør være, og jeg vet nok litt hvordan jeg vil fungere som det. Men trenger å vite fra andre hva dere tenker er spesielt viktig. Alle tips og råd mottas med stort takk! Anonymkode: 75280...3ac Du skal ikke ramse opp de viktigste egenskapene man bør ha som bustikksjef. Du skal fortelle hvilke egenskaper DU har som gjør deg egnet. Anonymkode: 302eb...2a5 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #4 Skrevet 4. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke ramse opp de viktigste egenskapene man bør ha som bustikksjef. Du skal fortelle hvilke egenskaper DU har som gjør deg egnet. Anonymkode: 302eb...2a5 Ja. Poenget var bl.a å se om jeg innehar noen av de egenskapene som dere ser på som viktige å få frem på ett jobbintervju. Ikke hva jeg ser på som de viktigste egenskapene, det har jo svært lite for seg å sitte å ramse opp.. Anonymkode: 75280...3ac
FrodeF Skrevet 4. september 2018 #5 Skrevet 4. september 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke ramse opp de viktigste egenskapene man bør ha som bustikksjef. Du skal fortelle hvilke egenskaper DU har som gjør deg egnet. Anonymkode: 302eb...2a5 Og det er de TS vil at folk skal ramse opp så hun kan late som at det er slik hun er.. . 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #6 Skrevet 4. september 2018 17 minutter siden, FrodeF skrev: Og det er de TS vil at folk skal ramse opp så hun kan late som at det er slik hun er.. . Hva er det som får deg til å tro det? Hvordan i all verden skulle det ha noe for seg? Anonymkode: 75280...3ac
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #7 Skrevet 4. september 2018 Den viktigste egenskap en butikksjef kan ha er at vedkommende er flink med mennesker. Har jobbet nok steder hvor personalhåndteringen er forferdelig. Det er viktig at butikksjefen motiverer de ansatte. Et øye for tall og en visjon for videre vekst er også en fordel. Anonymkode: 930d4...1d1 3
Gjest Optimo Skrevet 4. september 2018 #8 Skrevet 4. september 2018 Hvis du har så mye erfaring fra butikk, så har du vel en idé om hvordan en god sjef bør være. Vær den sjefen.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #9 Skrevet 4. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den viktigste egenskap en butikksjef kan ha er at vedkommende er flink med mennesker. Har jobbet nok steder hvor personalhåndteringen er forferdelig. Det er viktig at butikksjefen motiverer de ansatte. Et øye for tall og en visjon for videre vekst er også en fordel. Anonymkode: 930d4...1d1 Tusen takk for tilbakemld. Det var denne type input jeg var ute etter. Anonymkode: 75280...3ac
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #10 Skrevet 4. september 2018 3 minutter siden, Guile skrev: Hvis du har så mye erfaring fra butikk, så har du vel en idé om hvordan en god sjef bør være. Vær den sjefen. Ja, som jeg skrev i HI så har jeg mine tanker om hvordan en god sjef er, men jeg syns det er vel så viktig å høre andres synspunkter for ikke å «låse» meg til hva mener er best. Noe er særdeles viktig for meg, mens andre ting tenker jeg det er greit å høre forskjellige meninger om. Jeg skal jo forholde meg til forskjellige mennesker. Jeg ønsker å kunne «se» andre og å være fleksibel. Anonymkode: 75280...3ac
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #11 Skrevet 4. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, som jeg skrev i HI så har jeg mine tanker om hvordan en god sjef er, men jeg syns det er vel så viktig å høre andres synspunkter for ikke å «låse» meg til hva mener er best. Noe er særdeles viktig for meg, mens andre ting tenker jeg det er greit å høre forskjellige meninger om. Jeg skal jo forholde meg til forskjellige mennesker. Jeg ønsker å kunne «se» andre og å være fleksibel. Anonymkode: 75280...3ac * men ikke FOR fleksibel såklart, men jeg ønsker ikke å bli låst. Anonymkode: 75280...3ac
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #12 Skrevet 4. september 2018 Hva slags butikk er det? Noen ledere vil høre at du er god på å coache ansatte i salgsteknikker. Andre vil høre at du er ekstremt ryddig og effektiv. Anonymkode: bad88...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #13 Skrevet 4. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags butikk er det? Noen ledere vil høre at du er god på å coache ansatte i salgsteknikker. Andre vil høre at du er ekstremt ryddig og effektiv. Anonymkode: bad88...2dc Fikk tlf i dag ang jobbintervju som ass. butikksjef for en en annen butikk tidligere i dag. De selger totalt forskjellige ting og jeg tipper de verdsetter ulike egenskaper, så tror jeg får bare være megselv og håpe på det beste 😅😂 Men takk for innspillet, for det gjorde meg bevisst på det hvertfall 👍🏼 Anonymkode: 75280...3ac
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #14 Skrevet 4. september 2018 Ikke vær backstabber ihvertfall! Min forrige sjef sa at hun var så fornøyd med meg, så spurte jeg om å bruke henne som referanse etter at jeg sluttet for å flytte. Men hennes referansen var dårlig da hun mente at jeg hadde dårlig forhold til ass.butikksjef hvilket som ikke var min feil, jeg gjorde jobben min selv om jeg misslikte mennesket. Denne personen laget gennerell missnøye blant de ansatte som førte til at det var flere som sluttet. Den dårlige referansen gjorde at jeg ikke fikk den nye jobben (spurte grunnen for at jeg ikke fikk jobben)! Min erfaring etter dette: En sjef bør kommunisere med sine ansatte om det er noe de er missfornøyde med og ikke drive ett spill eller late som om alt er greit. Jeg hadde ellers aldri brukt denne sjefen som referanse. Anonymkode: 7f546...441 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #15 Skrevet 4. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke vær backstabber ihvertfall! Min forrige sjef sa at hun var så fornøyd med meg, så spurte jeg om å bruke henne som referanse etter at jeg sluttet for å flytte. Men hennes referansen var dårlig da hun mente at jeg hadde dårlig forhold til ass.butikksjef hvilket som ikke var min feil, jeg gjorde jobben min selv om jeg misslikte mennesket. Denne personen laget gennerell missnøye blant de ansatte som førte til at det var flere som sluttet. Den dårlige referansen gjorde at jeg ikke fikk den nye jobben (spurte grunnen for at jeg ikke fikk jobben)! Min erfaring etter dette: En sjef bør kommunisere med sine ansatte om det er noe de er missfornøyde med og ikke drive ett spill eller late som om alt er greit. Jeg hadde ellers aldri brukt denne sjefen som referanse. Anonymkode: 7f546...441 Opplevd dette sjæl. Var på leit etter andre jobb. Sjefen sa jeg skulle vente med å søke andre jobber, fordi det dukket opp en stilling hos oss. Hun sa at hvis det var opp til henne ville hun ha meg i den Stillingen. Det var opp til henne. Jeg fikk ikke stillingen. glad det ble sånn, for jobben jeg har nå er virkelig drømmejobben! Anonymkode: 48f94...065 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #16 Skrevet 4. september 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke vær backstabber ihvertfall! Min forrige sjef sa at hun var så fornøyd med meg, så spurte jeg om å bruke henne som referanse etter at jeg sluttet for å flytte. Men hennes referansen var dårlig da hun mente at jeg hadde dårlig forhold til ass.butikksjef hvilket som ikke var min feil, jeg gjorde jobben min selv om jeg misslikte mennesket. Denne personen laget gennerell missnøye blant de ansatte som førte til at det var flere som sluttet. Den dårlige referansen gjorde at jeg ikke fikk den nye jobben (spurte grunnen for at jeg ikke fikk jobben)! Min erfaring etter dette: En sjef bør kommunisere med sine ansatte om det er noe de er missfornøyde med og ikke drive ett spill eller late som om alt er greit. Jeg hadde ellers aldri brukt denne sjefen som referanse. Anonymkode: 7f546...441 Huff..det der kan jeg ikke fodra, og jeg lurer alvorlig på hvorfor dette går igjen så mye? Hører de overalt! 😕 Jeg forstår deg så godt. Du aner ikke hvor mye jeg har måtte fixe og ordne på CVen for å luke ut ett par jobber jeg ikke kan ha oppført, pga kjipe sjefer som jeg ikke stoler på til å være mine referanser (2stk) Kjempeflax at jeg fikk jobber i ettertid med bedre referanser, men det er jo ikke noe man har garanti for! Det er helt horribelt at de skal ha den makten. Attester burde holde lenge syns jeg. Og at bedrifter heller hadde en avansert personlighets og kunnskapstest for å finne ut om du egner deg der. Og kutte helt ut referanser. Men dette er min hjertesak! Har selv sakt opplevd en driftsjef som fikk meg til å si opp jobben tilslutt. Ikke bare pga henne, men også det utrolig dårlige miljøet. Jeg tåler ikke dårlig miljø, så jeg kommer til å ta skikkelig grep på det om det kommer en anelse dårlig stemning. Det drenerer hele arbeidsplassen. Og vet akkurat hva jeg skal gjøre. Være seg uenigheter, sladder, misnøye you name it. Jeg skal få mine ansatte til å føle seg verdsatt, men de er der for å jobbe og jeg skal gjøre alt i min makt for at de skal vokse, utvikle seg og bli profesjonelle. Og profesjonelle folk oppfører seg profesjonelt. Ergo, dritt får de kose seg med på fritiden. Anonymkode: 75280...3ac
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #17 Skrevet 4. september 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opplevd dette sjæl. Var på leit etter andre jobb. Sjefen sa jeg skulle vente med å søke andre jobber, fordi det dukket opp en stilling hos oss. Hun sa at hvis det var opp til henne ville hun ha meg i den Stillingen. Det var opp til henne. Jeg fikk ikke stillingen. glad det ble sånn, for jobben jeg har nå er virkelig drømmejobben! Anonymkode: 48f94...065 Så bra at det endte slik! 😊 Anonymkode: 75280...3ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå