AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Skal prøve Atenolol for min takykardi, men har lest en del om at man kan bli svimmel siden den også senker blodtrykket. Jeg har ganske lavt blodtrykk i utganspunktet så er redd for å ta en tablett i tilfelle jeg plutselig besvimer. Er det noen som Har erfaring med at de har blitt svimmel og evt besvimt av betablokkere, eller er det usannsynlig? Anonymkode: 5d710...f67
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal prøve Atenolol for min takykardi, men har lest en del om at man kan bli svimmel siden den også senker blodtrykket. Jeg har ganske lavt blodtrykk i utganspunktet så er redd for å ta en tablett i tilfelle jeg plutselig besvimer. Er det noen som Har erfaring med at de har blitt svimmel og evt besvimt av betablokkere, eller er det usannsynlig? Anonymkode: 5d710...f67 Alvorlig talt, du har vært hos lege og fått medisiner på resept, også vil du ha vurderinger fra andre på nettet før du skal vurdere om du vil følge legens råd? Er du usikker så går du tilbake til legen eller forhører deg med farmasøyt på apoteket. Anonymkode: 5fbbf...73f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 Jeg har brukt preparatet som forebyggende mot migrene uten merkbare bivirkninger, jeg som vanligvis tåler få medisiner og får massevis av bivirkninger fra det meste. I pakningsvedlegget står det at 1 av 1000 kan bli svimle, og hvis legen din som kjenner deg og din helse mener at du kan prøve ut Atenolol, betyr det at vedkommende anser at risikoen for at du skal besvime ikke er høy. Jeg ville forholdt meg til hans/hennes vurdering, og ikke feid rund på nett og nettfora for å lese. Det er mildt sagt ganske mye rart og useriøst som skrives. Er du redd for å besvime pga blodtrykksfall, snakk med legen. Anonymkode: e7016...cf3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #4 Skrevet 4. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alvorlig talt, du har vært hos lege og fått medisiner på resept, også vil du ha vurderinger fra andre på nettet før du skal vurdere om du vil følge legens råd? Er du usikker så går du tilbake til legen eller forhører deg med farmasøyt på apoteket. Anonymkode: 5fbbf...73f Jeg skal selvfølgelig ta medisinen som anvist av lege. Men jeg er generelt nervøs når det kommer til medisiner. Etter min erfaring bruker det å hjelpe og høre fra andre som har brukt det samme legemiddelet. Jeg vet at alle er forskjellige og at man kan få forskjellige bivirkninger, men jeg er likevel interessert i å høre fra andre som har brukt det. Anonymkode: 5d710...f67
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #5 Skrevet 4. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt preparatet som forebyggende mot migrene uten merkbare bivirkninger, jeg som vanligvis tåler få medisiner og får massevis av bivirkninger fra det meste. I pakningsvedlegget står det at 1 av 1000 kan bli svimle, og hvis legen din som kjenner deg og din helse mener at du kan prøve ut Atenolol, betyr det at vedkommende anser at risikoen for at du skal besvime ikke er høy. Jeg ville forholdt meg til hans/hennes vurdering, og ikke feid rund på nett og nettfora for å lese. Det er mildt sagt ganske mye rart og useriøst som skrives. Er du redd for å besvime pga blodtrykksfall, snakk med legen. Anonymkode: e7016...cf3 Takk for svar 😊 Jeg fortalte legen om min bekymring og han sa at eneste måten å finne ut på var å prøve. Men jeg er skikkelig pyse når det kommer til medisiner 😂 Anonymkode: 5d710...f67
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #6 Skrevet 4. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar 😊 Jeg fortalte legen om min bekymring og han sa at eneste måten å finne ut på var å prøve. Men jeg er skikkelig pyse når det kommer til medisiner 😂 Anonymkode: 5d710...f67 Jeg er pyse selv, men har erfart at det ikke akkurat hjelper å google etter informasjon og bivirkninger. Legen din høres fornuftig ut. Prøv og se hvordan du reagerer. Lykke til! Anonymkode: e7016...cf3
isw Skrevet 4. september 2018 #7 Skrevet 4. september 2018 Atenolol er en fin og effektiv medisin. Jeg har aldri hatt problemer med den, og bruker den mot supraventrikulær takykardi. Betablokkere senker ikke et normalt blodtrykk nevneverdig.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #8 Skrevet 31. juli 2022 isw skrev (På 4.9.2018 den 16.38): Atenolol er en fin og effektiv medisin. Jeg har aldri hatt problemer med den, og bruker den mot supraventrikulær takykardi. Betablokkere senker ikke et normalt blodtrykk nevneverdig. Hvor mye tar du? Anonymkode: 53b73...934
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå