Gå til innhold

Gå ned fra 55 til 50 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg har en normal BMI er det vanskelig slanke seg. Skal jogge noen dager i uken. Noen med ca samme utgangspunkt som har greid slanke seg 5 kilo, var det vanskelig? Fornøyd med rumpe og lår, men magen er en feit puddingklump. Veide ca 49, 50 i fjor og da var jeg fornøyd. 

Redd jeg må leve på veldig lite permanent om jeg går ned 5 kilo. BMI vil ligge på ca 20 om jeg går ned, så trenger ikke råd om at dette ikke er nødvendig. Takk. 

Anonymkode: 57327...f38

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bygg muskler, så kan du spise som du gjør nå og fortsatt miste fett. Dess mer muskler du bygger, dess lettere er det å kvitte seg med bukfettet. Da trenger du heller ikke gå ned i vekt for å mistemagefettet, for musklene veier mer og du vil da bli litt tyngre, men se mye bedre ut grunnet strammere og mer veldreid kropp

Anonymkode: 1266c...495

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg har en normal BMI er det vanskelig slanke seg. Skal jogge noen dager i uken. Noen med ca samme utgangspunkt som har greid slanke seg 5 kilo, var det vanskelig? Fornøyd med rumpe og lår, men magen er en feit puddingklump. Veide ca 49, 50 i fjor og da var jeg fornøyd. 

Redd jeg må leve på veldig lite permanent om jeg går ned 5 kilo. BMI vil ligge på ca 20 om jeg går ned, så trenger ikke råd om at dette ikke er nødvendig. Takk. 

every other day diet. Holder forbrenningen oppe.

• Liker 1
Skrevet
På 4.9.2018 den 17.24, SnoopyBoy skrev:

every other day diet. Holder forbrenningen oppe.

Takk☺️👍

Skrevet

Du veier ikke mye. Når man er normalvektig, bør man egentlig ikke se på tallet på vekta. Hvis du ønsker at kroppen skal bli strammere, kan det være lurt å begynne med styrketrening (og spise riktig, så klart). Muskler veier forøvrig mer enn fett, så ikke vær redd hvis vekta går opp. Se heller "helheten" :) 

• Liker 5
Skrevet

Jeg driver og går ned fra 55. Skal ikke lenger ned enn 53 da, for har lavere bmi enn deg. Jeg syns det går fint, men det går sakte selv om jeg ligger i veldig kaloriunderskudd.

Anonymkode: 6b1cc...7d0

• Liker 1
Skrevet
On 9/4/2018 at 2:49 PM, AnonymBruker said:

Slanke seg 5kilo ? er det ikke å redusere fett% du ønsker og som er poenget? leve på veldig lite permanent om du går ned 5kilo? det er aldeles ikke slik det fungere for å si det slik :)  BMI skal du nå gi en lang f**** i, det er ikke et mål om fremgangen din. Ta og kjøp deg en fettklype og se om ikke den "peker" rett vei.  

Når noen veier litt for mange kilo og starter slankingen hvor de mister 5kilo på en uke så og bare 2 kilo neste uke ..så har de nok redusert fett% like mye positivt begge ukene under forutsetningen om at har spist og gjort de samme aktivitetene tilnærmet. 
All vektnedgang er ikke bra...eller faktisk bare en liten andel er faktisk nedgang i fettmasse...du skjønner det? karbohydrater binder væske, når man kutter dette som f.eks snopet så mister man mye vekt pga væsketapet iløpet av kort tid. Samt at du føler deg "mindre" pga dette. Så mye nedgang i fett% har du jo da dermed ikke hatt.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Xcase33 skrev:

Slanke seg 5kilo ? er det ikke å redusere fett% du ønsker og som er poenget? leve på veldig lite permanent om du går ned 5kilo? det er aldeles ikke slik det fungere for å si det slik :)  BMI skal du nå gi en lang f**** i, det er ikke et mål om fremgangen din. Ta og kjøp deg en fettklype og se om ikke den "peker" rett vei.  

Når noen veier litt for mange kilo og starter slankingen hvor de mister 5kilo på en uke så og bare 2 kilo neste uke ..så har de nok redusert fett% like mye positivt begge ukene under forutsetningen om at har spist og gjort de samme aktivitetene tilnærmet. 
All vektnedgang er ikke bra...eller faktisk bare en liten andel er faktisk nedgang i fettmasse...du skjønner det? karbohydrater binder væske, når man kutter dette som f.eks snopet så mister man mye vekt pga væsketapet iløpet av kort tid. Samt at du føler deg "mindre" pga dette. Så mye nedgang i fett% har du jo da dermed ikke hatt.

Nei du har vel rett. Har en liten ræv også, så den må strammes. Bare skjerpe seg. Uheldig kroppsform😂

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg driver og går ned fra 55. Skal ikke lenger ned enn 53 da, for har lavere bmi enn deg. Jeg syns det går fint, men det går sakte selv om jeg ligger i veldig kaloriunderskudd.

Da tviler jeg på at du har en særlig redusert fett% som en konsekvens av kaloriunderskudd. 

Det er ikke akkurat vanskelig å faktisk øke i fett% selv om man har gått ned i vekt totalt sett. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Xcase33 skrev:

Da tviler jeg på at du har en særlig redusert fett% som en konsekvens av kaloriunderskudd. 

Det er ikke akkurat vanskelig å faktisk øke i fett% selv om man har gått ned i vekt totalt sett. 

Jeg vet ikke. Har gått ned fra 65 til 53 kg, er såvidt undervektig på bmi nå.  Ser veldig slank ut nå og det var forsåvidt målet mitt også. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Har gått ned fra 65 til 53 kg, er såvidt undervektig på bmi nå.  Ser veldig slank ut nå og det var forsåvidt målet mitt også. 

Hva gjorde du for å gå ned i vekt? Bortsett fra å ligge i underskudd på kalorier?

Anonymkode: b2320...7d1

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjorde du for å gå ned i vekt? Bortsett fra å ligge i underskudd på kalorier?

Har bare ligget i kaloriunderskudd, brukt appen Lifesum. Vært nøye og registrert alt. Jeg har ikke trent. Det hele tok 5mnd.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har bare ligget i kaloriunderskudd, brukt appen Lifesum. Vært nøye og registrert alt. Jeg har ikke trent. Det hele tok 5mnd.

Herlig. Må få ut fingeren jeg også. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlig. Må få ut fingeren jeg også. 

Lykke til, du klarer det! Jeg valgte å ligge godt under det appen foreslo som dagsbehovet fordi jeg ville at det skulle gå litt raskt.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til, du klarer det! Jeg valgte å ligge godt under det appen foreslo som dagsbehovet fordi jeg ville at det skulle gå litt raskt.

Tusen takk 😊

Skrevet

Anbefaler alle å lese litt om hva raske slankekurer gjør med forbrenningen på lang sikt og hvordan vekten svært ofte kommer på et høyere nivå enn utgangspunktet etter en stund. Å ligge langt i kaloriunderskudd for å gå ned fra normalvekt er tullete. 

Anonymkode: c5856...e0c

• Liker 3
Skrevet

Ikke gå ned! Du har vrangforestillingene! 

Trodde også jeg var finest på 49 men alle trodde jeg var syk. Visste ikke hvor forvrengt oppfatning jeg hadde. Ser tilbake på bilder fra de åra og ser ut som en tolv år gammel jente med anoreksi,  var 25-30 år. 

Det første du mister er puppene og rumpa, vil du det???? 

Anonymkode: 5810a...fe5

Skrevet

Jeg er 1.70 høy og veier 59. Er slank og veltrent. Men ønsker å få redusert fett rundt magen, litt mye hud. Føler jeg! Har høy forbrenning, men hva kan jeg spise for å holde meg slank? 

Hva gjør folk med seg selv når man ser å tynne de blir? Lar de vær å spise? 

Hilsen sørlandsjente på 30:)

Anonymkode: ab3f3...a05

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler alle å lese litt om hva raske slankekurer gjør med forbrenningen på lang sikt og hvordan vekten svært ofte kommer på et høyere nivå enn utgangspunktet etter en stund. Å ligge langt i kaloriunderskudd for å gå ned fra normalvekt er tullete. 

Anonymkode: c5856...e0c

Jeg syns ikke 12kg på 5mnd er så fryktelig raskt jeg. Normal bmi er ikke målet for alle, jeg ser lubben ut i øverste halvdel hvertfall. Har ikke særlig muskler, så personlig syns jeg at jeg ser best ut, og føler meg best, på grensen mot undervektig bmi.

Skrevet

Fokuser på styrketrening, ikke vekt

Anonymkode: f28e9...688

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...