AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Jeg hadde en fulltidsjobb (6-14), som jeg desverre mistet til nedleggelse. På den tiden gikk eldste barnet i barnehage. Nå er jeg ledig men går hjemme i permisjon, men når den er over må jeg finne en jobb. Problemet er bare at mannens jobbsituasjon gjør meg til en lite attraktiv arbeidssøker. Han har vakter hvor han jobber sent, øvelser enkelte kvelder via jobben og vakttelefon hver 3 uke.. Alt dette gjør at en arbeidsgiver må tilrettelegge vaktene mine, noe jeg vet er upopulært. Slik sett var gamlejobben min helt suveren, da jeg bare hadde tidligvakter. Dette gjorde meg i stand til å hente i barnehagen og slikt. Men nå har jeg ikke den jobben mer, og slike jobber med denne arbeidstiden vokser ikke på trær. Jeg er også uten utdannelse og er derfor ikke i posisjon til å få meg jobb med dagvakter.. Den forrige jobben min var bare et lykketreff for 4 år siden. Om ikke lenge går eldste vår ut av barnehage, og jeg er da ferdig med min permisjon. Vi vil derfor mangle penger, og kanskje ikke ha råd til å la den minste få gå i barnehage. Men skal jeg kunne være parat til å ta en jobb, så må h*n i barnehage. Men dette er jo nesten ikke mulig da jeg ikke har fått en jobbkontrakt i hånden enda. Jeg må vite hva jeg tjener.. Har søkt på jobber helt siden jeg mistet min forrige, men får bare ikke napp. Arbeidsgiverne legger skylden på reisevei(30 min), men mistenker det er barna som er fokuser (da de stilte mange spørsmål ang dem). Kanskje jeg ikke har noe annet valg enn å gå hjemme med kontantstøtte, når babyen har fylt 1 år? Da dette på en måte kjøper oss litt tid.. Jeg tenker at jeg kanskje må drive med noe for meg selv, slik at jeg tjener penger mens jeg er hjemme. Men dette er en ønskedrøm Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre.. Anonymkode: ade64...13a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Kan du ta en annen jobb som ikke inngår i utdannelsen din? Kontorjobb eller noe som har faste arbeidstider og ikke vakter? Anonymkode: 20a65...a06
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 Hva med assistent i barnehage? Tjener ikke fett, men det er dagtid Anonymkode: f83ef...919 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå