Gå til innhold

er dette vanlig med kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

frokost- 2 brødskiver med 1 banan. 

lunsj- 1 brødskive med fiskekake på (fiskekake-120 kalorier) 

+ en banan 

kvelsmat - to brødskiver med to egg. 

hvor mange kalorier er dette? 

jeg er redd for å spise for mye. jeg vet ikke hvor mye jeg skal spise.Dårlig forbrenning.

Anonymkode: 5eb87...6b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i alle fall veldig lite mat. Hvor er middagen? 

Det er vanskelig å si hvor mye det er siden jeg ikke vet typen brød eller tykkelsen på skiva. Det er også veldig mye brød, og ikke så mye fett i det hele tatt. Du trenger sunt fett. Det er også veldig ensformig kosthod.

Brødskivene dine, ca 450 kalorier til sammen (90 ish kalorier pr skive). 
Banan: ca 200 kalorier (100 per stk)
Fiskekaka sier du er 120
Egg: 160 (ca 80 per)

Totalt:

450
200
120
160
----------
930

Du trenger altså nesten 1000 til for å komme opp i gjennomsnittspersonens behov for mat. Du forbrenner over 1000 bare med å eksistere, om du ikke hadde beveget det overhodet.

Anonymkode: caebb...211

• Liker 1
Skrevet

80 for brød. Jeg faster annen hver dag og må passe på at jeg får i meg nok på spisedagene. Jeg legger på meg om jeg spiser mer enn 1000..

Skrevet

?

Skrevet

Hva er din BMI? Med mindre du er sykelig undervektig så er det umulig for deg å gå opp i vekt på 1000 kalorier.

Anonymkode: 28ba3...180

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er i alle fall veldig lite mat. Hvor er middagen? 

Det er vanskelig å si hvor mye det er siden jeg ikke vet typen brød eller tykkelsen på skiva. Det er også veldig mye brød, og ikke så mye fett i det hele tatt. Du trenger sunt fett. Det er også veldig ensformig kosthod.

Brødskivene dine, ca 450 kalorier til sammen (90 ish kalorier pr skive). 
Banan: ca 200 kalorier (100 per stk)
Fiskekaka sier du er 120
Egg: 160 (ca 80 per)

Totalt:

450
200
120
160
----------
930

Du trenger altså nesten 1000 til for å komme opp i gjennomsnittspersonens behov for mat. Du forbrenner over 1000 bare med å eksistere, om du ikke hadde beveget det overhodet.

Anonymkode: caebb...211

hvorfor legger jeg påå meg da? jeg teller kalorier. Spiser jeg mer blir jeg feit.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er din BMI? Med mindre du er sykelig undervektig så er det umulig for deg å gå opp i vekt på 1000 kalorier.

Anonymkode: 28ba3...180

19,3

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor legger jeg påå meg da? jeg teller kalorier. Spiser jeg mer blir jeg feit.

Trener du styrke? Hvis ikke: begynn med det. Da vil forbrenningen øke.
For øvrig er kaloriinntaket ditt veldig lavt. Når du spiser så lite, vil kroppens forbrenning reguleres ned. Det blir bare en ond sirkel. 

Anonymkode: 5afcc...903

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trener du styrke? Hvis ikke: begynn med det. Da vil forbrenningen øke.
For øvrig er kaloriinntaket ditt veldig lavt. Når du spiser så lite, vil kroppens forbrenning reguleres ned. Det blir bare en ond sirkel. 

Anonymkode: 5afcc...903

Ja,jeg tttrener styrke,men det hjelper ikke. Jeg har spist 1000 så lenge jeg kan huske.

Skrevet

Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Lykke til,

Ann Christin, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...