Gå til innhold

Tips til sunn helgesnacks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må redusere sjokolade og chips inntaket, derfor trenger jeg tips til noe sunt som kan erstatte det.

Anonymkode: ed9f6...cbe

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Krydrede stekte kikerter

Har ikke brukt akkurat denne oppskriften, men har laget lignende før, og det er ordentlig snacks! Alternativer for noe søtt er frosen mango eller frosne druer, enkelt og greit, men føles litt mer luksus enn å bare spise druer eller mango. 

Skrevet

Grønnsaksstaver og hummus - litt søtt, salt og crunchy :) evt. dip basert på kesam, for variasjon

Fruktsalat med vaniljekesam :)

Anonymkode: 9475b...adb

Skrevet (endret)

På rema1000 og OBS har de sånn smågodt avdeling med tomater, reddik, agurker, paprika osv. Det fungerer bra! Babygulrøtter! Knekkebrød med makrell i tomat, agurk, majones og pepper. Knekkebrød med salami. Sånn wrap med kremost og laks.. Nam nam, blir sulten jeg nå. Dette er jo mye sunnere enn potetgull og sjokolade hvertfall :)

OG Knutekål, det er superdigg alene.. Bare skjær opp og spis!

Endret av Emblja
Skrevet

Rista kikerter

Frosne druer

Nicecream

Anonymkode: f87b3...2b9

Skrevet

Kål!

Anonymkode: 11cdd...3f0

Skrevet
2 timer siden, Emblja skrev:

På rema1000 og OBS har de sånn smågodt avdeling med tomater, reddik, agurker, paprika osv. Det fungerer bra! Babygulrøtter! Knekkebrød med makrell i tomat, agurk, majones og pepper. Knekkebrød med salami. Sånn wrap med kremost og laks.. Nam nam, blir sulten jeg nå. Dette er jo mye sunnere enn potetgull og sjokolade hvertfall :)

OG Knutekål, det er superdigg alene.. Bare skjær opp og spis!

Men dette er jo ikke snacks :klo:

• Liker 4
Skrevet

Popcorn.

Kanskje ikke supersunt, men en god del mindre kalorier enn potetgull i hvert fall :) popper i kjele, så styrer mengden smør/olje og salt/krydder selv, mikropop virker feitere? Uten at jeg har sjekka så nøye.

Anonymkode: 9475b...adb

Skrevet

Om du ikke vil kutte sjokoladen helt, kan du heller spise mørk sjokolade. Freia har noen gode, bl.a med pecannøtter. 

Jeg kutter heller ned på mengden og type godteri, enn å finne rare alternativer som jeg vet jeg ikke kommer til å lage likevel. Tomater og agurker er ikke snacks for meg, om de ser aldri så små og søte ut.

Anonymkode: 9f003...33a

• Liker 2
Skrevet

Spis mer protein og mindre karbohydrater, så blir du ikke like fysen. Du kan spise frukt og bær hvis du har lyst på noe søtt? Lage smoothie og fryse til is etc.  Ellers er det godt med grønnsaker og dip (foreksempel holidaydip med yoghurt istedenfor rømme) og grønnsaker du liker ( gulrot? kålrot? Stangselleri? Agurk? Squash? ). 

Anonymkode: 67445...b3a

Skrevet

Popcorn er ikke så ille dersom du ikke drukner det i smør. :popcorn:

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spis mer protein og mindre karbohydrater, så blir du ikke like fysen. Du kan spise frukt og bær hvis du har lyst på noe søtt? Lage smoothie og fryse til is etc.  Ellers er det godt med grønnsaker og dip (foreksempel holidaydip med yoghurt istedenfor rømme) og grønnsaker du liker ( gulrot? kålrot? Stangselleri? Agurk? Squash? ). 

Det er forresten like godt å dippe epler  og annen hard frukt i  den dippen. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er jo ikke snacks :klo:

Snacks for meg :)

Skrevet

Kål!

Anonymkode: 11cdd...3f0

Skrevet

Salte pistasjnøtter (med mindre du med "redusere chipsinntaket" refererer til saltinnhold). Nøtter uten salt er jo også godt da :) 

Liker godt sånne sunne barer, som Nakd f.eks. De er lagd av kun nøtter og dadler. Spesielt cashew cookie og cacao. Kan kjøpes på Normal eller helsekostbutikk. "Raw bite" som kan kjøpes i div. kiosker er også godt. 

Som sunnere alternativ til sjokolade, er jeg veldig glad i disse som jeg kjøper på Life:

https://www.life.no/produkter/mat-drikke/sjokolade-snacks/raw-chocolate-cashews-70-g (hvis de ikke har de inne, kan du be de bestille det, for de har det i sortimentet sitt)

I tillegg har det kommet et nytt produkt fra samme merke. Har ikke smakt det ennå, men høres godt ut:

https://www.life.no/produkter/mat-drikke/sjokolade-snacks/raw-cocoa-mandler-i-vegemylk-sjokolade-50g

Denne sjokoladen er utrolig god hvis du liker kokos: 
https://www.life.no/produkter/mat-drikke/sjokolade-snacks/coco-mylk-sjokolade-38-g Inneholder bl.a. melkesyrebakterier som er bra for tarmen. Ganske dyr da, men unner meg det en gang i blant. Og noen ganger kan det være rabatt på de :) 

Ellers er jo oppskåret frukt veldig godt. 

Anonymkode: cf90b...2f5

Skrevet

Når jeg finner det for godt å være sunn i helgen, og vil ha noe digg, pleier jeg å proppe i meg oliven. Det er rene "heroinet" for meg, og sunt så det holder. Forutsetter naturligvis at du liker oliven, da. xD

Skrevet

Gulrøtter/andre grønnsaker og joghurtdip

Fruktis: Frys ned banan og annen frukt, kjør  i mikser og frys igjen en liten stund. 

Joghurt med moste bær

Cherrytomater

Oliven 

Anonymkode: e2e41...24a

Skrevet

Gelé laget av fun light

lette ting som popcorn og marshmallows 

Anonymkode: 8b600...be2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...