AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Jeg må redusere sjokolade og chips inntaket, derfor trenger jeg tips til noe sunt som kan erstatte det. Anonymkode: ed9f6...cbe
Gjest BabyBlue Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Krydrede stekte kikerter Har ikke brukt akkurat denne oppskriften, men har laget lignende før, og det er ordentlig snacks! Alternativer for noe søtt er frosen mango eller frosne druer, enkelt og greit, men føles litt mer luksus enn å bare spise druer eller mango.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 Grønnsaksstaver og hummus - litt søtt, salt og crunchy evt. dip basert på kesam, for variasjon Fruktsalat med vaniljekesam Anonymkode: 9475b...adb
Yuumi Skrevet 4. september 2018 #4 Skrevet 4. september 2018 (endret) På rema1000 og OBS har de sånn smågodt avdeling med tomater, reddik, agurker, paprika osv. Det fungerer bra! Babygulrøtter! Knekkebrød med makrell i tomat, agurk, majones og pepper. Knekkebrød med salami. Sånn wrap med kremost og laks.. Nam nam, blir sulten jeg nå. Dette er jo mye sunnere enn potetgull og sjokolade hvertfall OG Knutekål, det er superdigg alene.. Bare skjær opp og spis! Endret 4. september 2018 av Emblja
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #5 Skrevet 4. september 2018 Rista kikerter Frosne druer Nicecream Anonymkode: f87b3...2b9
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #7 Skrevet 4. september 2018 2 timer siden, Emblja skrev: På rema1000 og OBS har de sånn smågodt avdeling med tomater, reddik, agurker, paprika osv. Det fungerer bra! Babygulrøtter! Knekkebrød med makrell i tomat, agurk, majones og pepper. Knekkebrød med salami. Sånn wrap med kremost og laks.. Nam nam, blir sulten jeg nå. Dette er jo mye sunnere enn potetgull og sjokolade hvertfall OG Knutekål, det er superdigg alene.. Bare skjær opp og spis! Men dette er jo ikke snacks Anonymkode: ed9f6...cbe 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #8 Skrevet 4. september 2018 Popcorn. Kanskje ikke supersunt, men en god del mindre kalorier enn potetgull i hvert fall popper i kjele, så styrer mengden smør/olje og salt/krydder selv, mikropop virker feitere? Uten at jeg har sjekka så nøye. Anonymkode: 9475b...adb
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #9 Skrevet 4. september 2018 Om du ikke vil kutte sjokoladen helt, kan du heller spise mørk sjokolade. Freia har noen gode, bl.a med pecannøtter. Jeg kutter heller ned på mengden og type godteri, enn å finne rare alternativer som jeg vet jeg ikke kommer til å lage likevel. Tomater og agurker er ikke snacks for meg, om de ser aldri så små og søte ut. Anonymkode: 9f003...33a 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #10 Skrevet 4. september 2018 Spis mer protein og mindre karbohydrater, så blir du ikke like fysen. Du kan spise frukt og bær hvis du har lyst på noe søtt? Lage smoothie og fryse til is etc. Ellers er det godt med grønnsaker og dip (foreksempel holidaydip med yoghurt istedenfor rømme) og grønnsaker du liker ( gulrot? kålrot? Stangselleri? Agurk? Squash? ). Anonymkode: 67445...b3a
Perle Skrevet 4. september 2018 #11 Skrevet 4. september 2018 Popcorn er ikke så ille dersom du ikke drukner det i smør.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #12 Skrevet 4. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spis mer protein og mindre karbohydrater, så blir du ikke like fysen. Du kan spise frukt og bær hvis du har lyst på noe søtt? Lage smoothie og fryse til is etc. Ellers er det godt med grønnsaker og dip (foreksempel holidaydip med yoghurt istedenfor rømme) og grønnsaker du liker ( gulrot? kålrot? Stangselleri? Agurk? Squash? ). Anonymkode: 67445...b3a Det er forresten like godt å dippe epler og annen hard frukt i den dippen. Anonymkode: 67445...b3a
Yuumi Skrevet 4. september 2018 #13 Skrevet 4. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men dette er jo ikke snacks Anonymkode: ed9f6...cbe Snacks for meg
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #15 Skrevet 8. september 2018 Salte pistasjnøtter (med mindre du med "redusere chipsinntaket" refererer til saltinnhold). Nøtter uten salt er jo også godt da Liker godt sånne sunne barer, som Nakd f.eks. De er lagd av kun nøtter og dadler. Spesielt cashew cookie og cacao. Kan kjøpes på Normal eller helsekostbutikk. "Raw bite" som kan kjøpes i div. kiosker er også godt. Som sunnere alternativ til sjokolade, er jeg veldig glad i disse som jeg kjøper på Life: https://www.life.no/produkter/mat-drikke/sjokolade-snacks/raw-chocolate-cashews-70-g (hvis de ikke har de inne, kan du be de bestille det, for de har det i sortimentet sitt) I tillegg har det kommet et nytt produkt fra samme merke. Har ikke smakt det ennå, men høres godt ut: https://www.life.no/produkter/mat-drikke/sjokolade-snacks/raw-cocoa-mandler-i-vegemylk-sjokolade-50g Denne sjokoladen er utrolig god hvis du liker kokos: https://www.life.no/produkter/mat-drikke/sjokolade-snacks/coco-mylk-sjokolade-38-g Inneholder bl.a. melkesyrebakterier som er bra for tarmen. Ganske dyr da, men unner meg det en gang i blant. Og noen ganger kan det være rabatt på de Ellers er jo oppskåret frukt veldig godt. Anonymkode: cf90b...2f5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #16 Skrevet 8. september 2018 Og disse fra Vitus apotek: https://www.vitusapotek.no/vi%2b-kundeklubb/vi%2b-faste-tilbud-/vi%2b-3-for-2---berit-nordstrand-produkter/berit-nordstrand-50-%-kakako---sjokolade-med-kokos-40-g/p/994114 https://www.vitusapotek.no/vi%2b-kundeklubb/vi%2b-faste-tilbud-/vi%2b-3-for-2---berit-nordstrand-produkter/made-by-berit-nordstrand-72-%-sjokolade-med-mandel%2c-havsalt-og-quinoa-40-g-/p/913099 Smaker så å si likt som Ombar, men billigere. Og er man med i kundeklubben får man 3 for 2 Anonymkode: cf90b...2f5
FrankDrebin Skrevet 8. september 2018 #17 Skrevet 8. september 2018 Når jeg finner det for godt å være sunn i helgen, og vil ha noe digg, pleier jeg å proppe i meg oliven. Det er rene "heroinet" for meg, og sunt så det holder. Forutsetter naturligvis at du liker oliven, da. xD
kat-e Skrevet 9. september 2018 #18 Skrevet 9. september 2018 Hva med cashewnøtter? innheholder proteiner og sunt fett. https://www.dagbladet.no/tema/rike-pa-sunt-fett-og-mineraler-men-bare-en-far-terningkast-seks/63372801
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #19 Skrevet 9. september 2018 Gulrøtter/andre grønnsaker og joghurtdip Fruktis: Frys ned banan og annen frukt, kjør i mikser og frys igjen en liten stund. Joghurt med moste bær Cherrytomater Oliven Anonymkode: e2e41...24a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #20 Skrevet 9. september 2018 Gelé laget av fun light lette ting som popcorn og marshmallows Anonymkode: 8b600...be2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå