AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Denne her: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=125939675 Hva tenker dere? Har tatt friår fra skolen og er på jakt etter en jobb, denne har jeg fått tilbud om. Det står jo fastlønn + provisjonslønn, samt at man bruker PC som verktøy og, ikke bare tlf selvom det er tlf-selger jobb. Er det vanskelig/tungt å være telefonselger? Jeg tenker jo at sålenge det er fastlønn så kan man såvidt selge, men allikvell få lønn. Anonymkode: 8f4e9...fab
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Vet ikke hva du kommer til å gjøre, men vær så snill å IKKE ring meg Anonymkode: 2cb62...7a3 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 Ikke ring meg heller! 😐🙄☺️ Anonymkode: 90a4a...f11
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #4 Skrevet 4. september 2018 Det er jo en jobb. Trenger du en jobb, så er dette en jobb Skader ikke å søke. Har selv søkt på selger jobb, fikk heldigsvis tilbud om sommerjobb et annet sted! For selgerjobb er ikke meg 😐 Anonymkode: 38ba1...7fd
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #5 Skrevet 4. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo en jobb. Trenger du en jobb, så er dette en jobb Skader ikke å søke. Har selv søkt på selger jobb, fikk heldigsvis tilbud om sommerjobb et annet sted! For selgerjobb er ikke meg 😐 Anonymkode: 38ba1...7fd Ja, det er en selgerjobb men i den linken står det fastlønn, så selv hvor mye man måtte selge så har man en fastlønn, samt en provisjonslønn. Hørtes veldig bra ut☺️ Anonymkode: 8f4e9...fab
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #6 Skrevet 4. september 2018 Selv om det står at du får fastlønn så er nok ikke det veldig mye. Vil tro at det er mest provisjon. Jeg har aldri vært telefonselger, men vil tro det kan være et slit innimellom. Når det ringer ukjent nummer til meg, så tar jeg rett og slett ikke telefonen. Sjekker nummeret før jeg eventuelt ringer opp igjen, vet om flere (ganske mange) som gjør det på denne måten. Orker faktisk ikke mas fra selgere som aldri gir seg. Men du kan jo bare prøve jobben, om det ikke er noe særlig så har du hvertfall prøvd. Anonymkode: 72607...d5a 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #7 Skrevet 4. september 2018 Bare å søke det. All jobb er bedre enn ingen jobb.Det blir nok litt stress fordi du nok vil føle press på å få solgt? Men det er vel mer stress i andre jobber. Og så må du kanskje være litt tykkhudet, eller lære seg å bli. Det føles fornærmende å bli brutt midt i prentasjonen av hvem du er. Det blir nok en vane, og noe en lærer seg å takle, hehe Anonymkode: 0ab5d...0eb
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #8 Skrevet 4. september 2018 Har jobbet i et "søsterselskap" av Maskineriet. Du kommer enten til å slite deg ihjel for luselønn, eller gjøre det bra å tjene veldig godt. Kommer an på hvor god selger du blir. Anonymkode: fed86...3f0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #9 Skrevet 4. september 2018 Som andre sier så er det jo en jobb, men om mulig ville jeg brukt et friår på en helt ny erfaring, skogshogger, fiskebåt, søppeltømmer.. noe helt utenfor komfortsonen. Telefonsalg er monotont og kjedelig. Anonymkode: a74e3...df8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #10 Skrevet 4. september 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jobbet i et "søsterselskap" av Maskineriet. Du kommer enten til å slite deg ihjel for luselønn, eller gjøre det bra å tjene veldig godt. Kommer an på hvor god selger du blir. Anonymkode: fed86...3f0 Men det står jo fastlønn der, er den såå liten? Fastlønn og provinsjonslønn sammen hørtes ikke gærnt ut. Anonymkode: 8f4e9...fab
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #11 Skrevet 4. september 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som andre sier så er det jo en jobb, men om mulig ville jeg brukt et friår på en helt ny erfaring, skogshogger, fiskebåt, søppeltømmer.. noe helt utenfor komfortsonen. Telefonsalg er monotont og kjedelig. Anonymkode: a74e3...df8 Sålenge lønna er bra, så tar jeg hva som helst Ingen ulempe at man får gratis frokost hos den telefonselgerjobbenn og er med på gratis eventer. Litt usikker hvor mye mn kan tjene dog.. Anonymkode: 8f4e9...fab
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #12 Skrevet 4. september 2018 Selgererfaringen du får, kan være gull verdt i veldig mange andre jobber, om du går inn for å lære deg faget. Noe er dog nokså moralsk tvilsomt, som å selge noe fullstendig ubrukelig til senile personer. Hvis du skal selge noe du til nød selv kan gå god for, er det nok lettere å leve med at du plager folk. Anonymkode: 07373...5c7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #13 Skrevet 4. september 2018 Dette burde stå i telefonselger-jobbannonser: "Er du flink til å plage folk?" 😜 Anonymkode: 90a4a...f11 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #14 Skrevet 4. september 2018 30 minutter siden, AnonymBruker said: Men det står jo fastlønn der, er den såå liten? Fastlønn og provinsjonslønn sammen hørtes ikke gærnt ut. Anonymkode: 8f4e9...fab Nå vet ikke jeg om Maskineriet har likt lønn-system som der jeg jobbet. Vi fikk velge hver uke om vi ville ha kun provisjon, eller fastlønn+provisjon. Valgte vi fastlønn+provisjon, så fikk vi 100kr timen + eventuell (lav) provisjon om vi solgte over en viss grense. Den grensa var så høy at i praksis hadde man 100kr timen. Valgte vi kun provisjon, så fikk vi betalt for hvert salg vi gjorde. Jeg lå på alt fra 120 til 600kr timen. Veldig ustabilt, men gøy de periodene vi hadde gode ringelister. Anonymkode: fed86...3f0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #15 Skrevet 4. september 2018 Det skal endel til for å tjene godt, men kanskje er du en naturlig selger. De lærer deg noen triks som er gode å ta med videre (og mange som er regelrett umoralske..) Du behøver en jobb, så takk ja. Erfaringen blir god å ta med seg videre uansett tenker jeg. Selv var telefonsalg min første jobb og jeg varte i tre mnd før jeg sa opp fordi det føltes altfor uetisk. Vi ringte nybakte foreldre for å få støtte til en krybbedødorganisasjon... Anonymkode: 27784...f3b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #16 Skrevet 4. september 2018 La folk være i fred, tjen penger på en mer samfunnsnyttig måte. Anonymkode: dad51...0ba
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #17 Skrevet 4. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det skal endel til for å tjene godt, men kanskje er du en naturlig selger. De lærer deg noen triks som er gode å ta med videre (og mange som er regelrett umoralske..) Du behøver en jobb, så takk ja. Erfaringen blir god å ta med seg videre uansett tenker jeg. Selv var telefonsalg min første jobb og jeg varte i tre mnd før jeg sa opp fordi det føltes altfor uetisk. Vi ringte nybakte foreldre for å få støtte til en krybbedødorganisasjon... Anonymkode: 27784...f3b Enig med dette du skriver!! Det er ikke alle som passer til en slik jobb, men akkurat det med å ringe nybakte foreldre på den måten der hadde ikke jeg klart heller... Tror Maskineriet som det er snakk om her ringer mest for Telenor. Anonymkode: fed86...3f0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #18 Skrevet 4. september 2018 En jobb er en jobb og litt penger er bedre enn ingen penger, men kan tenke meg det er en veldig kjip jobb. Virker forferdelig kjedelig når de aller færreste er interessert i å faktisk kjøpe noe, og så finnes det jo de som blir regelrett ufine også når de blir oppringt av selgere. Men som sagt, en jobb er en jobb Anonymkode: 5bcfa...ee3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #19 Skrevet 9. november 2019 På 4.9.2018 den 12.43, AnonymBruker skrev: Denne her: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=125939675 Hva tenker dere? Har tatt friår fra skolen og er på jakt etter en jobb, denne har jeg fått tilbud om. Det står jo fastlønn + provisjonslønn, samt at man bruker PC som verktøy og, ikke bare tlf selvom det er tlf-selger jobb. Er det vanskelig/tungt å være telefonselger? Jeg tenker jo at sålenge det er fastlønn så kan man såvidt selge, men allikvell få lønn. Anonymkode: 8f4e9...fab Hvordan fikk det?:) Anonymkode: defbe...428
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå