AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Virker som det stadig vekk opprettes tråder om dette på forskjellige debatt-forum. Det er vissnok ekstremt vanskelig å reise til USA, dersom man har ett eller annet kriminelt rulleblad. Men hvordan skal liksom amerikanske myndigheter finne ut om man har ett eller annet på rullebladet, med mindre turister selv er så dumme at dem opplyser om slike ting? Anonymkode: 9d65f...65a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Fordi du plikter å fortelle sannheten når du fyller ut ESTA-søknaden, og erklærer at det du har oppgitt av opplysninger, er korrekt. Hvordan de finner ut at du har løyet på søknaden, vet jeg ikke. Men min samvittighet ville tydelig skint gjennom om jeg ikke hadde gitt korrekt informasjon. Anonymkode: bc3a4...cde 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 Er du straffedømt så må du søke visum via ambassaden, du kan ikke benytte ESTA-søknad. Visum betyr ikke at du kommer inn i landet. Du kan bli nektet på flyplassen. De er noen racere på profilering, og finner fort ut om du oppfyller kravene for å komme inn i landet. Anonymkode: e1780...f82 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #4 Skrevet 4. september 2018 Du trenger politiattest hvor politiet skriver ut et reisedokument. Anonymkode: de129...7f8 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #5 Skrevet 4. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du straffedømt så må du søke visum via ambassaden, du kan ikke benytte ESTA-søknad. Visum betyr ikke at du kommer inn i landet. Du kan bli nektet på flyplassen. De er noen racere på profilering, og finner fort ut om du oppfyller kravene for å komme inn i landet. Anonymkode: e1780...f82 Det er kun enkelte spesifikke lovbrudd det spørres om i ESTA-søknaden. Hvis du er dømt for andre ting kan du bruke vanlig ESTA som alle andre. Samboeren min har sittet inne for drap og kom inn i USA uten problemer etter å ha fyllt ut kun ESTA. Han svarte helt sant og ærlig på alle spørsmålene der. Anonymkode: f6f72...43b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #6 Skrevet 4. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Samboeren min har sittet inne for drap og kom inn i USA uten problemer etter å ha fyllt ut kun ESTA. Anonymkode: f6f72...43b Overlagt? Anonymkode: de129...7f8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #7 Skrevet 4. september 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Virker som det stadig vekk opprettes tråder om dette på forskjellige debatt-forum. Det er vissnok ekstremt vanskelig å reise til USA, dersom man har ett eller annet kriminelt rulleblad. Men hvordan skal liksom amerikanske myndigheter finne ut om man har ett eller annet på rullebladet, med mindre turister selv er så dumme at dem opplyser om slike ting? Anonymkode: 9d65f...65a De har sine metoder. Anonymkode: 2e30f...8b4 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #8 Skrevet 5. september 2018 Jeg vet rett og slett ikke om jeg har noe på rullebladet... Kan man finne ut det ved å kontakte politiet? Var med i en demonstrasjon med Natur og Ungdom for mange herrens år siden, satt i fengsel i noen timer, men slapp å betale bot. Så lenge man ikke er bøtelagt, er rullebladet kanskje rent? Til tross for at man ble fengslet?? Vet ikke helt hvilke kriminelle handlinger som USA setter foten ned for - men demonstrasjoner er de vel ikke så glade i der borte... Anonymkode: f67a2...906
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #9 Skrevet 5. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet rett og slett ikke om jeg har noe på rullebladet... Kan man finne ut det ved å kontakte politiet? Var med i en demonstrasjon med Natur og Ungdom for mange herrens år siden, satt i fengsel i noen timer, men slapp å betale bot. Så lenge man ikke er bøtelagt, er rullebladet kanskje rent? Til tross for at man ble fengslet?? Vet ikke helt hvilke kriminelle handlinger som USA setter foten ned for - men demonstrasjoner er de vel ikke så glade i der borte... Anonymkode: f67a2...906 Det går helt sikkert greit. Har sittet på cella for aktivisme selv, og blitt dømt i retten. Jeg kom meg inn i USA. Anonymkode: 54459...b02 1
waco Skrevet 5. september 2018 #10 Skrevet 5. september 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du straffedømt så må du søke visum via ambassaden, du kan ikke benytte ESTA-søknad. Visum betyr ikke at du kommer inn i landet. Du kan bli nektet på flyplassen. De er noen racere på profilering, og finner fort ut om du oppfyller kravene for å komme inn i landet. Anonymkode: e1780...f82 Nå må slutte å finne på ting bare fordi du liker å fantasere! Det er kun ved at man er straffedømt til 6 måneders ubetinget fengsel du ikke kan bruke ESTA-søknad. Pleier du ofte å innbille deg ting du mener er en sannhet, eller er det bare akkurat idag? 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #11 Skrevet 5. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet rett og slett ikke om jeg har noe på rullebladet... Kan man finne ut det ved å kontakte politiet? Var med i en demonstrasjon med Natur og Ungdom for mange herrens år siden, satt i fengsel i noen timer, men slapp å betale bot. Så lenge man ikke er bøtelagt, er rullebladet kanskje rent? Til tross for at man ble fengslet?? Vet ikke helt hvilke kriminelle handlinger som USA setter foten ned for - men demonstrasjoner er de vel ikke så glade i der borte... Anonymkode: f67a2...906 Du har rent rulleblad, om dette er det du har å svare for. Med dagens ordning, kommer du greit inn i USA som turist. Men jeg vet at det i tidligere tider (type 30 år siden) kunne være problemer, om du hadde deltatt i anti-USA-demonstrasjoner. Og du kan nok fremdeles få problemer om du ønsker å immigrere. Anonymkode: 2e30f...8b4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #12 Skrevet 6. september 2018 De spør om narkotina og vold mot offentlig tjenestemann på ESTA. Vet om folk med narkotikadom som bare har krysset nei og aldri blitt stoppet, men dette er jo en sjanse man tar. Anonymkode: 44892...1dc 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #13 Skrevet 6. september 2018 21 timer siden, waco skrev: Nå må slutte å finne på ting bare fordi du liker å fantasere! Det er kun ved at man er straffedømt til 6 måneders ubetinget fengsel du ikke kan bruke ESTA-søknad. Pleier du ofte å innbille deg ting du mener er en sannhet, eller er det bare akkurat idag? Du får sjekke ESTA sine nettsider da vet du! Anonymkode: e1780...f82
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #14 Skrevet 6. september 2018 I ESTA søknaden er de hovedsakelig opptatt av kriminalitet som omfattes av begrepet "moral turpitude", kan lese mer om det her: https://www.nolo.com/legal-encyclopedia/what-s-crime-moral-turpitude-according-us-immigration-law.html For nei, det er ikke så ultrastrengt som diverse forum skal ha det til. Joda, det er sterke begrensninger, men for "mindre ting" (så lenge det ikke faller inn under MT begrepet) er et mange som likevel har kommet seg inn som turist hvertfall. Det er heller ikke slik at de kan automatisk finne ut av hva som evt. er på ditt rulleblad. Det utveksles ikke automatisk fra norske strafferegistre, så de som holder maska kommer seg ofte inn. Det sagt, man er pliktig til å opplyse om den typen og omfang av kriminalitet som det spørres etter i ESTA, og man kan få en sterk reaksjon dersom man blir tatt i løgn (hvis man f. eks. blir presset i avhør), som kan innebære deportasjon og eventuell sperre mot innreise på nytt i en kortere eller lengre periode. Anonymkode: d41ed...11e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå