AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Jeg hadde en bestevenn (trodde jeg) helt til han lå med min samboer. Det skal ha skjedd flere ganger. Ergo, han var utro med sin kone og min samboer var utro med meg. Så valgte han å separere konen sin for å bli sammen med samboeren min. Samboeren vil ikke ha ham likevel. Jeg slo opp med samboeren. Det ble en trøblete høst for oss alle. Jeg sendte en sint epost til "bestevenn", truet med å slå ham (ja, jeg vet at det var dumt av meg) og skrev at jeg vil aldri ha noe mer med ham å gjøre. Han skrev tilbake at han forstår og skulle gi meg tid og eventuell kan prate sammen om det. Jeg er absolutt ikke interessert i å høre hans versjon. Jeg vil ikke høre hvorfor han gjorde det. Jeg har hørt fra andre at han ønsker seg en ny sjanse. Det er jeg ikke interessert i. Han sviktet meg totalt og det er totalt utilgivelig for min del. Jeg har unngått ham i 1 år nå, men problemet er at det er en liten bygd her og jeg kan ikke unngå ham for alltid. Spesielt når vi trener på samme sted. Det er utrolig at jeg har klart å unngå ham så langt - det er mulig han også har unngått meg. Men før eller senere kommer vi til å treffe hverandre. Jeg er fortsatt sint på ham og vet ikke hva jeg kommer til å gjøre hvis jeg treffer ham igjen. Hva bør jeg gjøre egentlig? Angående eks-samboeren, jeg er egentlig fortsatt sint / såret, men jeg kan ikke gjøre noe særlig med det pga vi har 2 barn sammen. Hvis det var opp til meg, hadde jeg flyttet ut fra bygda (med barna) og levd et nytt liv. Men det har jeg ikke lov til. Anonymkode: 411c4...ede
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Du drar på deg pokerfjeset, annerkjenner han med et kort kaldt nikk hvis dere kommer i hverandres vei, eller absolutt unngå å hils i det hele tatt, og gå videre. Jeg bor i en bygd hvor min tidligere bestevenninne gjennom 15 år hadde et forhold til mannen min. Noen ganger ser jeg henne, jeg lager som om vi er enormt perifert bekjente og gir henne et kort kaldt Hei når jeg møtet henne i døra steder. Anonymkode: aa0d9...e9e 10
Gjest Mass Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 For å få fred med det må du forsones med det. Møt ham og ta praten om hva og hvorfor og hva du har følt/mener vedrørende det for å forløse sinnet ditt, og ta deretter valget. Da vil du hvertfall kunne møte ham tilfeldig uten å kjenne på sinne. Så lenge du har ditt sinne så har også deres handling/svik "makten" over over deg og hindrer deg i å gå videre uten dette i din følelsesmessig fortidsbaggasje.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #4 Skrevet 4. september 2018 Uff, så råttent. Skjønner godt du er opprørt og sliter med vonde følelser. Og at du ikke vil møte ham. Dette er i mine øyne utilgivelig i den forstand at dersom noe sånt hadde skjedd med meg ville jeg nok ikke hatt noe som helst med vedkommende å gjøre mer noensinne. Jeg ville ikke hilst på ham og sagt "hei" dersom vi møttes i fremtiden, kanskje møtt blikket hans - men all kontakt stoppet der. Nå er jeg av typen at dersom noen gjør meg fortred (i hvert fall i den grad du har blitt) så er det over og ut for alltid. Sånn sett er det jo ikke du som burde gå rundt å være bekymret for å møte på ham. Den dagen du gjør det får du bare trekke pusten dypt og gå rolig videre. Anonymkode: f2542...fbe 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #5 Skrevet 4. september 2018 1 time siden, Mass skrev: For å få fred med det må du forsones med det. Møt ham og ta praten om hva og hvorfor og hva du har følt/mener vedrørende det for å forløse sinnet ditt, og ta deretter valget. Jeg har tenkt på det, men må jeg møte ham? Han er fordømt flink med å manipulere eller snakke bedre for seg. Jeg vil ikke gi ham en sjanse til å forklare eller manipulere meg igjen. Jeg har bare lyst til å sende en epost / SMS og skrive at jeg er absolutt ikke interessert i å utføre en samtale med ham om vi skulle plutselig treffe hverandre i nær framtid. Anonymkode: 411c4...ede 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #6 Skrevet 4. september 2018 Nei jeg synes ikke du skal ofre dette mennesket en tanke. Snakke om hva? Hvordan skal han unnskylde dette? Det er jo ikke mulig., så hva er vitsen. Hev deg over det. Anonymkode: c5c6c...dd8 7
Gjest Mass Skrevet 4. september 2018 #7 Skrevet 4. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt på det, men må jeg møte ham? Han er fordømt flink med å manipulere eller snakke bedre for seg. Jeg vil ikke gi ham en sjanse til å forklare eller manipulere meg igjen. Jeg har bare lyst til å sende en epost / SMS og skrive at jeg er absolutt ikke interessert i å utføre en samtale med ham om vi skulle plutselig treffe hverandre i nær framtid. Anonymkode: 411c4...ede Du må ingenting du ikke har lyst til. En sånn en, ja.. da er vel prat meget nytteløst i og med at det mest sannsynlig vil bli vinklet inn til hans fordel. En liten obs er jo at din samboer kan ha latt seg manipulere den gang - viss det skulle hjelpe med å dempe sinnet mot den kanten. Men da gjør du det som du tenkte. Viss det kun er det som letter trykket i deg, så skriv og send. Etter det så ignorerer du ham.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #8 Skrevet 4. september 2018 52 minutter siden, Mass skrev: En liten obs er jo at din samboer kan ha latt seg manipulere den gang - viss det skulle hjelpe med å dempe sinnet mot den kanten. Flere ganger. Men ja, jeg er mindre sint på henne enn ham. Og takk for gode råd. Anonymkode: 411c4...ede 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #9 Skrevet 5. september 2018 Endeliog en mann med baller! Du gjør absolutt det rette! Altså, veldig trist det du har opplevd, men veldig bra at du har din verdighet igjen! Hvorfor i helvette skal du bli venn med han? Den truende e-posten ser jeg heller ingenting galt med. Jeg hadde sikkert gjort det samme, og muligens gjennomført det i realitetren. Men la det være med det. Jeg hadde aldri pratet med denne mannen igjen om han så var naboen min. Hadde heller vært stygg mot han hver gang jeg hadde muligheten! Og så ber han om tiligivelse etter å ha pult samboeren din? Mora til dine barn? Og din bestekompis? Du må nok møte på eks-samboeren din nå og da pga barna. Men skit i hun. Hun har vært utro, du har ingenting å skamme deg over. Anonymkode: a3832...dd2 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #10 Skrevet 5. september 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt på det, men må jeg møte ham? Han er fordømt flink med å manipulere eller snakke bedre for seg. Jeg vil ikke gi ham en sjanse til å forklare eller manipulere meg igjen. Jeg har bare lyst til å sende en epost / SMS og skrive at jeg er absolutt ikke interessert i å utføre en samtale med ham om vi skulle plutselig treffe hverandre i nær framtid. Anonymkode: 411c4...ede Bare drit i han... Anonymkode: a3832...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #11 Skrevet 5. september 2018 Hvorfor i himmelens navn er du ikke sint på samboeren din? Det er jo hun som har gjort det største sviket! Når det gjelder kompisen kan du bare si at du ikke er interessert i noe snakk, og at du ikke ønsker noe kontakt i det hele tatt. Så overser du ham. Til slutt legger du fra deg sinnet og går videre. Det hjelper ingen at du går rundt og er bitter i årevis pga dette. Anonymkode: 9f878...b70
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #12 Skrevet 5. september 2018 Jeg ville bare oversett ham totalt. Ikke sett i hans retning engang. Ikke svart på noen form for kommunikasjon. Hadde noen gjort det der mot meg hadde de vært som luft for meg etterpå, og sånn hadde jeg behandlet de og. Exen ville jeg bare hatt kontakt med i fbm barna. Jeg ville aldri vært slem eller sagt eller gjort noe som ville påvirka barna på noen måte, men jeg hadde ikke hatt noe mer kontakt, eller vært mer vennlig, enn hva som kreves når man har barn sammen. Men det er meg! Vi er alle forskjellige. Du må finne din egen måte å takle det på. Trist at du måtte oppleve svik fra dine nærmeste på den måten. Lykke til Anonymkode: 74d99...017 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #13 Skrevet 5. september 2018 På 4.9.2018 den 11.28, AnonymBruker skrev: Du drar på deg pokerfjeset, annerkjenner han med et kort kaldt nikk hvis dere kommer i hverandres vei, eller absolutt unngå å hils i det hele tatt, og gå videre. Jeg bor i en bygd hvor min tidligere bestevenninne gjennom 15 år hadde et forhold til mannen min. Noen ganger ser jeg henne, jeg lager som om vi er enormt perifert bekjente og gir henne et kort kaldt Hei når jeg møtet henne i døra steder. Anonymkode: aa0d9...e9e Er du fortsatt sammen med mannen, klem. Anonymkode: 1efad...6d5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #14 Skrevet 5. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i himmelens navn er du ikke sint på samboeren din? Det er jo hun som har gjort det største sviket! Vel, jeg skrev at jeg er fortsatt sint og såret av henne (og at vi slo opp). Begge to gjorde like store svik etter min mening. Hun sviktet som samboer og han sviktet som bestevenn. Men jeg er dessverre nødt til å leve med henne på en eller annen måte for alltid pga barna. Ellers vil det gå utover barna. Kanskje jeg bruker "sinnet" mitt mot ham isteden. Jeg er heldigvis ikke bundet til "bestevennen" resten av livet og kan gjøre hva jeg vil. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville bare oversett ham totalt. Ikke sett i hans retning engang. Ikke svart på noen form for kommunikasjon. Hadde noen gjort det der mot meg hadde de vært som luft for meg etterpå, og sånn hadde jeg behandlet de og. Exen ville jeg bare hatt kontakt med i fbm barna. Jeg ville aldri vært slem eller sagt eller gjort noe som ville påvirka barna på noen måte, men jeg hadde ikke hatt noe mer kontakt, eller vært mer vennlig, enn hva som kreves når man har barn sammen. Men det er meg! Vi er alle forskjellige. Du må finne din egen måte å takle det på. Trist at du måtte oppleve svik fra dine nærmeste på den måten. Lykke til Takk Det har vært planen min og det har fungert greit med eksen så langt. "Bestevennen" har jeg ikke møtt enda, så jeg lurer derfor litt på hva jeg egentlig bør gjøre når jeg først treffer ham. Jeg tror jeg skal bare sende en melding og si ifra at jeg ønsker ikke noe mer av ham. Ikke en gang en "hei". Anonymkode: 411c4...ede
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #15 Skrevet 5. september 2018 Jeg hadde nok også oversett fyren totalt. Ikke hilst, ikke sagt hei, bare ignorert og unngått all kontakt. Så utrolig nedrig å bidra til ødeleggelsen av en familie med barn involvert, og så en bestevenn i tillegg. Har ikke ord. Han fortjener ingenting fra deg, han er pil råtten. Angående samboeren din så skjønner jeg at det er vanskeligere. Du får fokusere på barna, at samarbeidet skal funke, og ellers prøve å distansere deg fra henne så mye som mulig. Kontakt om det praktiske omkring barn, men ellers ingenting. Happiness is the best revenge.. Du kommer til å finne lykken igjen en dag, en ny flott dame, og det vil bli lettere å gi faen i ekser og svikefulle eks-venner. Anonymkode: 75c3d...f34 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #16 Skrevet 11. september 2018 Jeg fant ut at han skal på samme arrangement som meg i morgen. Jeg skrev 2-3 korte klare setninger til ham om at jeg skal delta på arrangementet og at jeg ikke er interessert i å "sette oss ned og snakke om det". Nå er jeg spent på hvordan det blir i morgen og håper at han respekterer det. Anonymkode: 411c4...ede
Hårstrikk79 Skrevet 11. september 2018 #17 Skrevet 11. september 2018 For en selvdisiplin du har. Jeg hadde helt sikkert gitt han en på trynet. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #18 Skrevet 17. september 2018 TS her. Han svarte meg med kun "Tommel opp" og noen timer før arrangementet trakk han seg. Jeg vet ikke om det skyldes meg. Men det er et annet arrangement på fredag som jeg (og han) skal delta på. Det blir spennende å se om han deltar eller ikke. Det hadde vært herlig om han faktisk unngår meg Anonymkode: 411c4...ede 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå