Gå til innhold

Burde Norge bli mer som USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

USA er som kjent verdens beste land, så hvorfor prøver ikke Norge å bli mer som USA?

Anonymkode: 55ec9...1d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verdens beste land for hvem? 

• Liker 7
Skrevet

På hvilken statistikk? Verdens beste land for våpenentusiaster? 

Anonymkode: e5a4d...7dd

• Liker 3
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

USA er som kjent verdens beste land, så hvorfor prøver ikke Norge å bli mer som USA?

Ahahahaha... er du seriøs? Vi vil alt annet en å bli som USA.... du har nok sett for mye på såpeserier....

Anonymkode: 8d4ac...f88

• Liker 2
Skrevet

Nei, fy! USA er et grusomt land på mange måter. Måtte vi aldri bli som dem! 

Anonymkode: 3b652...3f7

• Liker 2
Skrevet

Enda en slik søppel-tråd? Blir du aldri lei? 

Anonymkode: b576d...559

Skrevet

USA tror nok de er verdens beste land, men kåringer på kåringer viser jo at skadninaviske land er best å bo i. :) 

Anonymkode: 66f55...dc4

• Liker 3
Skrevet

Ikke i svarte blåbær og rosa f...n

Anonymkode: 24e04...613

• Liker 1
Skrevet
På 4.9.2018 den 11.50, Thyra skrev:

Jeg tror det var sarkasme

Skrevet
1 time siden, Lexicon skrev:

Jeg tror det var sarkasme

Håper det. 

Skrevet

NEI!!

USA er et forferdelig land for den ordinære mannen i gata. Ikke f*** om jeg vil bli enda mer amerikanisert! Det er nok snikamerikanisering allerede!!!

Anonymkode: f5869...aa2

• Liker 2
Skrevet

Tja, på noen områder kunne vi nok lært fra USA. Tenker da på det å være individualistisk. Man får lov til å være god, om det så er på skolen eller idrettsbanen. 

På andre måter. Absolutely fucking no.

Anonymkode: 5c2ef...d07

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

USA er et forferdelig land for den ordinære mannen i gata.

Tull!

Den vanlige mann i gata i USA har både større og bedre hus og bil, og har billigere mat enn i Norge. Og han har generelt mer frihet enn i Norge. Og han har MYE større mulighet til å kunne bygge seg opp til å bli virkelig suksessfull hvis han har evner og driv til det.

Også settes ens evner mye mer pris på i USA. Jeg som ingeniør f.eks ville ha fått det mye bedre i USA enn i Norge, mens her må jeg slite på omtrent samme nivå som kassadama på rema.

Anonymkode: a1ffb...561

Skrevet
På 4.9.2018 den 11.50, Thyra skrev:

For de fleste.

Også er de jo stort sett veldig hyggelige og åpene der, spesielt i sørstatene.

Anonymkode: a1ffb...561

Skrevet

Som forventet mye USA hat i tråden.

• 1 måned senere...
Skrevet
På 4.9.2018 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Hvis du med ditt innlegg mener at det norske folk skal betale dyre forsikringer? Jeg tror ikke du riktig har forståelsen av hvordan det er å leve i ett land der stort sett alt er privat. Du må ha private helseforsikringer, du må betale klekkelige priser for et legebesøk, for ikke å snakke om svindyre medisiner. Har du råd til alt det, når du, hva jeg tror er født og oppvokst i et av verdens rikeste land, der staten betaler for deg om du må ha behandling i sykehus om det skulle være nødvendig og sikret en inntekt om du skulle bli syk. Da vil du nok ikke ha det som i USA.

Anonymkode: 4131f...8a6

• Liker 2
Skrevet
På 10.10.2018 den 14.51, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du riktig har forståelsen av hvordan det er å leve i ett land der stort sett alt er privat.

USA har ikke alt privat heller, tvert imot er de i stor grad like sosialistiske som Europa. Forsikringene er sterkt gjennomregulert av staten og det meste av helsevesenet er offentlig finansiert. Swing and a miss gitt.

Anonymkode: 205b5...bd7

Skrevet

jeg håper virkelig ikke at sivilie skal få begynne å gå med våpen. Hvor mange drap tror dere ikke det blir i Oslo da? 

Jeg skjønner ikke hvorfor USA er sett på som så kult og best i alt. De er kjent for så skyhøy selvtillit og det har de jammen og. Har møtt en del amerikanere i livet. Greie mennesker, men de snakker enormt mye! 
Og det utseendefokuset de har! tror aldri jeg burdte bodd i Hollywood for å si det slik! Hadde følt meg eldgammel, selv om jeg bare er 27, hadde jeg sikkert følt meg rynkete. Og de kritthvite tennene deres 😛 

Jeg er faktisk mer Tyrkiafan. ikke politisk, synes synd på befolkningen som har en slik president.

Anonymkode: 5c754...258

Gjest Overrasket
Skrevet

Usa er vestens vanskeligste land å leve i, men noen av statene har fine damer, og vi Norge kunne lært litt av de sosiale evnene til mange amerikanere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...