AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Jeg har vært jobbsøker i noen måneder nå og har vel sendt rundt 50-60 søknader. I løpet av denne tiden har jeg blitt innkalt til flere intervjuer, og har nå vært på 10-11 stk så langt og har ytterligere fire intervjuer planlagt. Noen av disse har vært både andregangs- og tredjegangsintervju og jeg har brukt mye tid og penger på å forberede presentasjoner, løse case og reise frem og tilbake. Likevel opplever jeg en respektløshet fra arbeidsgivere som sjokkerer meg. Èn ting er at de forventer at man skal stille opp på 3-4 intervjurunder og bruke masse tid på å forberede presentasjoner og løse diverse oppgaver de setter deg til, men i tillegg opplever jeg også at jeg ikke en gang får beskjed om at jeg ikke er med videre etter å ha vært på 3(!) intervjuer og brukt masse tid på forberedelser. Jeg har også opplevd å nærmest bli tilbudt en jobb, for så å aldri høre noe mer fra de igjen. Dette er alle seriøse, store og kjente norske bedrifter og jeg kjenner at jeg er i ferd med å miste motet av hele greia. Tidligere var det jo slik at dersom man får invitasjon til intervju så var man i alle fall et langt skritt nærmere jobben, og jeg har derfor brukt mye tid på å forberede meg til intervjuene, og dermed hatt mindre tid til å søke nye jobber. Men så kommer man videre og får beskjed om at det blir en ny runde neste uke, og enda en ny runde uken etter, også blir man liksom stuck i disse langvarige prosessene uten å komme noen vei. Jeg vil bare ha jobb kjapt! Er det noen som vet om bedrifter som ikke kjører slike tungvinte prosesser, og der det er mulig å få jobb raskt? Jeg er snart i ferd med å miste motet Anonymkode: 17818...8cc 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Hvilken utdanning har du? Da er det lettere å anbefale. Evt. Hvilken bransje vil du jobbe i dersom du ikke har høyere utdanning? Anonymkode: 7bb05...bbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå