Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite dilemma nå.

Jeg er nettopp ferdig med mastergrad og fikk for noen måneder siden tilbud om en liten stilling på universitetet. en er svært dårlig betalt, og tar mye lenger tid enn man får betalt for. Jeg jobbet med det samme forrige semester, og det var utrolig mye som gikk galt med timene mine på grunn av andres feil, og jeg ble stående og se dum ut for studentene. Jeg ble tilbudt flere undervisningstimer, og takket ja, da det er et svært godt universitet og jeg liker de andre som jobber der svært godt.

Men nå er greia at jeg også har begynt å jobbe freelance for et større selskap. Dette er drømmejobben. Jeg kan jobbe fra hvor som helst i hele verden og lønna er svært god. Jeg kan tjene årslønna til den andre jobben på to uker. Jeg kjenner i tillegg at jeg begynner å bli fryktelig nervøs for å begynne å undervise igjen, jeg liker det virkelig ikke. Jeg har måttet flytte lenger unna, så kommer til å ha lang reisevei, og jeg har måttet s i nei til utallige invitasjoner til ting, på grunn av fire timer dårlig betalt undervisning i uka. Jeg har begynt å få panikkanfall nå bare av tanken på å jobbe der, jeg greier ikke tenke klart, jeg kan ikke konsentrere meg om andre ting. 

Må også nevne at disse folka skal vurdere masteroppgaven min i løpet av de neste pag mnd, så jeg vil ikke gjøre den sure heller, men så har de jo heller ikke lov til å la seg påvirke av sånt, tenker jeg, men kanskje jeg er naiv. 
Det er heller ikke mange mennesker som kan gjøre denne jobben, da det er et veldig snevert felt, og de må nå finne en ny som kan gjøre det.

Men for meg, å tape rundt 15 000 i mnd (det jeg vil kunne tjene om jeg bruker de timene på freelancejobben) og ikke kunne gjøre noe jeg drømmer om og har lyst til, sette livet på vent, på en jobb som jeg absolutt ikke har lyst til å gjøre og som gjør meg nervøs. Jeg vet ikke... Jeg skulle tenkt på dette for lenge siden, men jeg var usikker på om jeg ville få noe annet, og jeg trodde ikke at det skulle bli så vanskelig.

Tanker rundt dette?

Anonymkode: 32ace...c8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si opp undervisningsjobben. Selv om det er sykt skummelt at de skal vurdere masteroppgaven din 😕

Anonymkode: 2154e...53d

Skrevet

Kan du bare være ærlig å fortelle om angsten din? De fleste forstår jo dette. Og forklar at det er grunnen til at du ikke vil ha jobben allikevel. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du bare være ærlig å fortelle om angsten din? De fleste forstår jo dette. Og forklar at det er grunnen til at du ikke vil ha jobben allikevel. 

Ja, jeg har møte med dem i dag og skal si fra. Da jeg underviste før handlet livet kun om det. Jeg gikk bare og grua meg til å undervise, fikk nesten ikke sove... Spesielt fordi jobben plasserte meg i vanskelige situasjoner. Jeg kom til forelesningssalen og den var låst og jeg måtte finne nytt rom, og det nye rommet hadde ikke powerpoint, så alt jeg hadde planlagt gikk i vasken. Det var vanskelig. Jeg takler ikke den nervøsiteten igjen. Og hadde det vært eneste mulighet, men jeg kan få mye bedre betalt om jeg bruker timene til den andre jobben. 

Undervisningen er bare fire timer i uka, men det tar også lang tid å komme seg dit og tilbake.

Anonymkode: 32ace...c8e

Skrevet

Hei,

Ikke fortell arbeidsgiver om din angst. Det har ikke han/hun noe med. Si fra om at du sier opp da du har fått et nytt jobbtilbud du ønsker å takke ja til. 

Anonymkode: 09c13...090

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...