AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Skal selge leiligheten i Bergen. Hvor tidlig i prosessen pleier man å få inn megler til verdivurderingen ? Skal ikke selge før enn på våren,men er usikker på hvor mye jeg bør gjøre med leiligheten før salg. Tenkte kanskje megleren kunne gi meg noen tips. Anonymkode: c58eb...55b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Nå vet jeg ikke så mye om melglere, men det er helt sikkert lurt å starte å fikse litt i leiligheten for å gi et bedre førsteinntrykk. Du kan for eksempel male noen vegger og fikse andre ting som det er lett og billig å gjøre noe med. Anonymkode: baea4...4b8 2
Skiftenøkkel Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 Bruk ikke voldsomme summer da, men små enkle ting for å forbedre førsteinntrykket er lurt. Da jeg solgte var det ny laminat (riktig nok forsikringssak som følge av vannlekkasje). Malte noen rom. Kjøperne rev nesten alt innvendig likevel, selv om det så bra ut 😂 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #4 Skrevet 4. september 2018 Ville kontaktet megler på nyåret. Men bruk tiden frem til da for å finne en god megler. Gå på visning selv bare for å se på hvor proff megleren er. Jeg fikk med et møte med boligstylist i prisen, og avtalte at hun kom i god tid før bilder. Brukte henne til å få tips om maling, hva som må ryddes bort, og styling generelt. Men er greit å ha god tid, for det var tid å pakke bort og male. Anonymkode: 87993...dc6 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #5 Skrevet 5. september 2018 Fiks alt som er halvferdig og løst, f.eks lister som mangler eller er løse. Alt som gjør at boligen ser dårlig vedlikeholdt ut. Er der en kran som lekker fikser du det. Meglere (i Oslo i alle fall) trenger ca 2 uker på klargjøring før salg (min erfaring). Hent inn opplysninger/tilbud fra flere meglere, gjerne tre, for å plukke den du liker og som har det beste tilbudet. Sørg for at bildene i annonsen er gode. Folk kjøper med øynene og følelser. Oppgrader småting som f.eks maling eller bytt ut noe som er gammelt som absolutt ikke er in. Rydd, rydd, rydd. Anonymkode: 655f8...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #6 Skrevet 5. september 2018 Ting som hever inntrykket mye uten å koste så mye er lurt å gjøre. Vårt nye hus hadde fryktelig slitt gulv på stua. Det gjorde stua skikkelig shabby, og trakk ned inntrykket av hele huset. Det første vi gjorde var å legge nytt gulv. Det kostet oss 6000 og tok en helg, og stua er nå et av de fineste rommene, til tross for at sofaen ennå ikke er på plass. Jeg er ganske sikker på at stua har skremt bort potensielle budgivere, slik at selger fikk mye mindre enn de ønsket. Det er lurt å kontakte megler tidlig, så du har god tid dersom megler mener det er ting som bør utbedres. Det verste som skjer er t megler sier at du heller bør kontakte dem igjen om noen måneder. Anonymkode: 6a6cc...fee
_popcorn_ Skrevet 5. september 2018 #7 Skrevet 5. september 2018 Mange meglerfirmaer gir gratis verdivurdering. Jeg ville tatt kontakt med en allerede nå, si i fra at du tenker selge på våren, og ønsker verdivurdering nå, og eventuelt tips til utbedringer som kan øke verdien. Jeg hadde verdivurdering for en stund tilbake, hvor jeg pratet med megler litt om oppussingsideer og slikt, hvor jeg fikk gode tips på hva jeg burde gjøre dersom jeg skulle pusse opp for salg. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #8 Skrevet 6. september 2018 Nå har jeg laget en liste over stort og smått som skal gjøres de neste månedene. Begynte med maling av kjøkken i går,og skal kjøpe nye servantbatterier på salg i dag. Både kjekt og litt vemodig å sette i gang. Hvorfor har jeg ikke gjort dette før, slik at jeg selv får glede av det ?! Anonymkode: c58eb...55b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå