AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Skrevet 4. september 2018 Jeg sitter å tenker litt ang sykemeldingen min, jeg har kreft å driver med behandling nå, etter cellegift vil jeg ha 2-3 måneder hvor jeg venter på operasjon. Legene mener jeg da kan gå 50% sykemeldt i påvente av operasjon men hvordan blir det da med den et års grensa? hørte i går at selv om du bare er 20% sykemeldt så tar de hele uker/måneder av den et årsperioden, altså at går du 100% sm fra 1 oktober 2018 og 50% fra april 2019 så mister du retten til sykepenger 1 oktober 2019 selv om du bare var 50% halvparten av tide? Ja, veldig forvirrende skrevet men håper du forstår 🙂 Anonymkode: fb75e...326
sonush Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Det stemmer det du sier. Uavhengig av sykemeldingsgraden så går ukene når man er sykemeldt. Så du bruker opp året, selv på lavere sykemelding. Det som er positivt med at man likevel jobber er at man "kommer seg ut". En god avledning å være på jobb, om man har helse til det her og nå. Noen blir veldig syke av behandling, hvis dette ikke gjelder deg, så bør du for din egen skyld prøve å jobbe litt, komme deg ut, vær sammen med kollegaer osv. KUN hvis du orker og har helse til dette. MEN uansett, ukene går uavhengig av sykemeldingsgrad. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #3 Skrevet 4. september 2018 Takk for svar 🙂 Anonymkode: fb75e...326 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå