Gå til innhold

Noen andre her som driver med negledesign på hobbybasis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en helt annen utdanning, mastergrad, med en veldig flott jobb som jeg liker. Så negledesign på fulltid er ikke for meg, og å utdanne meg som profesjonell negledesigner/-tekniker er derfor ikke aktuelt. Men jeg synes det er kjempegøy, så jeg vil gjerne ha det som en hobby, og tenkte å kanskje holde på med det på hjemmebasis for venner og familie. Enten gratis, eller med minimale og skattefrie inntekter (maks inntekt pr måned kanskje 500,- bare for å dekke utgifter til produkter og utstyr). Er ikke interessert i dette for inntektens skyld, inntekt har jeg nok av ellers, men jeg synes det er så GØY! Jeg ser på YouTube videoer om dette hele tiden, så lærer noe nytt hver dag. ( Og ja, jeg er veldig opptatt av både hygiene og å gjøre det på en måte som ikke ødelegger hud og negl :) )

Noen andre som har gjort som meg, eller gjort det litt annerledes? Hvordan har dere valgt å gjøre det? Inntekt/ikke inntekt? Noen av dere som tjener svart på dette? Hvilke nettsider bestiller dere produktene deres fra? 

Anonymkode: d7881...959

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Skrevet

Det er alt for mye du ikke kan lære om dette på YouTube, så jeg synes du skal la det ligge. Det er ikke uten grunn at det finnes en utdannelse innen dette faget

Anonymkode: 158bf...6a5

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er alt for mye du ikke kan lære om dette på YouTube, så jeg synes du skal la det ligge. Det er ikke uten grunn at det finnes en utdannelse innen dette faget

Kan du gi meg noen hint om hva jeg ikke kan lære på YouTube? Hygiene og sikkerhet utgår, det har jeg allerede lært. 

• Liker 8
Skrevet

Og forresten, AB 6a5, angående den utdannelsen... Kan du egentlig kalle det en utdannelse når det ikke er støttet av Lånekassen? Kall det heller kurs du, for det er jo det det faktisk er. 

Med det sagt så synes jeg ikke det er en dum ting med kurs, men det er for de som skal drive profft og ikke for meg. Jeg er ganske sikker på at venner og familie av meg synes det er mer enn bra nok at jeg er selvlært ;) 

• Liker 9
Skrevet

Jeg har gjort det samme:) veldig gøy:) men kun på meg selv da

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og forresten, AB 6a5, angående den utdannelsen... Kan du egentlig kalle det en utdannelse når det ikke er støttet av Lånekassen? Kall det heller kurs du, for det er jo det det faktisk er. 

Med det sagt så synes jeg ikke det er en dum ting med kurs, men det er for de som skal drive profft og ikke for meg. Jeg er ganske sikker på at venner og familie av meg synes det er mer enn bra nok at jeg er selvlært ;) 

Det er en fagutdannelse og den er støttet av Lånekassen. Jeg kan garantere deg at du ikke kan nok om bl.a hygiene, sykdommer og div tilstander. Du risikerer å gjøre stor skade, og du gir bransjen et dårlig rykte. Hold deg til det du kan eller få deg en utdannelse innen faget!

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om hva venner og familie synes om deg, det handler om hvilken skade du kan gjøre

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en fagutdannelse og den er støttet av Lånekassen. Jeg kan garantere deg at du ikke kan nok om bl.a hygiene, sykdommer og div tilstander. Du risikerer å gjøre stor skade, og du gir bransjen et dårlig rykte. Hold deg til det du kan eller få deg en utdannelse innen faget!

Jo jeg er utdannet innen helse og kan garantere DEG at jeg kan nok om hygiene, både pga min bakgrunn og fordi dette er noe av det jeg stresser mest på når jeg holder på med negler. Og jeg gir nok ikke bransjen et dårlig rykte når jeg gjør dette hjemme kun for familie og venner som vet at jeg ikke er profesjonell, nei. :fnise:

Du snakker vel om Tone Lise akademiet, det er isåfall eneste skolen i Norge som er støttet av Lånekassen. Jeg vet om mange profesjonelle som har utdannelse fra f.eks Neglakademiet, men dette er ikke støttet av Lånekassen og er heller ingen fagutdannelse. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om hva venner og familie synes om deg, det handler om hvilken skade du kan gjøre

Og hvilken skade kan jeg gjøre når jeg har fått med meg hva jeg er nødt til å gjøre med tanke på hygiene og sikkerhet? 

• Liker 8
Skrevet

Hadde du AB 6a5 hatt rett så hadde ingen kunne jobbet innenfor alle slags bransjer uten kurs/utdannelse. I helsevesenet jobber det masse folk uten utdanning. I skolen jobber det masse folk uten utdanning. I salg og service jobber det masse folk uten utdanning. Lider folk noen nød fordet? Nei. 

• Liker 5
Skrevet

Sorry men du fremstår som så uvitende at jeg rett og slett ikke gidder å diskutere med deg. Jeg har 22års innen dette yrket, 6 av disse som faglærer (i Danmark) men supert at du har lært det du trenger fra YouTube 🙄😂😂 God natt og lykke til! 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry men du fremstår som så uvitende at jeg rett og slett ikke gidder å diskutere med deg. Jeg har 22års innen dette yrket, 6 av disse som faglærer (i Danmark) men supert at du har lært det du trenger fra YouTube 🙄😂😂 God natt og lykke til! 

Og sorry til deg, du fremstår som stri og gammeldags. Men skjønner at det ikke er alle som klarer å henge med på teknologisk utvikling ;) god natt til deg og! 

• Liker 13
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jesus, det er da snakk om en HOBBY! Og kun for personer TS kjenner godt! Skjønner at du har yrkesstolthet men slapp av litt a 

Anonymkode: ab63b...1e3

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Hmmmmmm skrev:

Jeg har gjort det samme:) veldig gøy:) men kun på meg selv da

Akryl, gele eller bare vanlig lakk? :) 

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Negledesign er ikke akkurat hjernekirurgi, uansett hvor mange år du har holdt på med det.

Anonymkode: f0f9f...f9d

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Negledesign er ikke akkurat hjernekirurgi, uansett hvor mange år du har holdt på med det.

Anonymkode: f0f9f...f9d

Har du holdt på med det selv? :)

Skrevet

Snekker er og et yrke, som krever fagbrev. Likevel er det mange "hobbysnekere", som driver med dette til eget bruk, eventuelt hjelper venner og familie. Jeg tenker da på ting som å lage terrasse, snekre gjerde osv. Det er ikke sikkert de kan det samme som en snekker med utdannelse og fagbrev, men de kan nok til å klare den konkrete arbeidsoppgaven, og lærer etter hvert. Det kan da godt tenkes at en slik "snekker" stiller spørsmål til  andre på et nettforum hvor de kjøper materialer til husbruk. TS sier ikke at hun vil jobbe som negledesigner, men at hun vil ha det som hobby. 

• Liker 6
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akryl, gele eller bare vanlig lakk? :) 

Akryl. Kjøpte meg en fin startpakke på ebay. Så så jeg på youtub. Ikke noe problem det. Får til kjempe fine negler nå, men tok litt tid da.

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Pauline skrev:

Snekker er og et yrke, som krever fagbrev. Likevel er det mange "hobbysnekere", som driver med dette til eget bruk, eventuelt hjelper venner og familie. Jeg tenker da på ting som å lage terrasse, snekre gjerde osv. Det er ikke sikkert de kan det samme som en snekker med utdannelse og fagbrev, men de kan nok til å klare den konkrete arbeidsoppgaven, og lærer etter hvert. Det kan da godt tenkes at en slik "snekker" stiller spørsmål til  andre på et nettforum hvor de kjøper materialer til husbruk. TS sier ikke at hun vil jobbe som negledesigner, men at hun vil ha det som hobby. 

Nettopp :) og Sinnasnekker'n f.eks, er jo ikke utdannet snekker, men er en av Norges mest anerkjente snekkere for det! Så hvorfor jeg ikke skal kunne bli en selvlært hobby-negledesigner er for meg et stort spørsmål. Hvis selvlærte hobbysnekkere kan få lov til å snekkere andres hus med den tilliten om at de har lært seg selv såpass at de ikke volder skade.... Da må vel jeg få lov til å designe andres negler med den tilliten om at jeg har lært meg selv såpass at jeg ikke volder skade! 

Jeg VET hva kjemikalier er, jeg VET hva som kan forårsake allergier, og jeg VET hvordan jeg skal desinfisere utstyret jeg bruker. Akkurat som en god selvlært hobbysnekker har lært seg hvordan man bygger fundamentet på en balkong slik at den ikke raser sammen! 

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Akryl. Kjøpte meg en fin startpakke på ebay. Så så jeg på youtub. Ikke noe problem det. Får til kjempe fine negler nå, men tok litt tid da.

Har du link til startpakken du kjøpte? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...