AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 nevrotypikere, er ikke det det som er sett på som "de normale"? jeg er under utredning for as, kan like gjerne være add. men saken min er at jeg ofte har tatt ting veldig bokstavelig, og kan si ting som det er. det er dette som har kunnet være en del av utfordringene mine i livet, at jeg ikke er høffelig nok. jeg er aldri stygg mot noen, og jeg vet jo at man ikke sier hvordan folks kropp ser ut, at klærne er stygge eller noe som helst sånt, men jeg liker å kalle en spade for en spade, siden problemer aldri løser seg ved å gå rundt grøten slik som det virker som folk flest gjør. jeg med min mulige as, tar som sagt ting bokstavelig. sier jeg ting, så er det det jeg mener. mens nevrotypikere virker til å heller høre alt RUNDT ting som blir sagt, og dermed kan enten bli fornærmet eller høre andre ting enn det som egentlig blir sagt. og jeg synes det er så irriterende. hvorfor er det så vanskelig for folk å kalle en spade for en spade? Anonymkode: 14da9...c36
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #2 Skrevet 4. september 2018 Jeg har ikke aspergers, men sier ting direkte og pakker ikke ting inn. Sånn er min familie å, men så veit jeg å veie mine ord ut fra hvor sart en person er og ta hensyn hvis jeg veit at de ikke takler slikt. Har ei venninne med angst og der må jeg faktisk veie mine ord skikkelig ellers tar hun seg nært av alt som kan være direkte. Da holder jeg heller kjeft enn å starte et drama uten like. For noen er det enkleste å gå rundt grøten for da slipper de å ta tak i problemet og gå igjenom de følelsene som følger med. Anonymkode: edb18...348
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå