Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet man ikke kan planlegge fødsel,men hvis man så langt det går kan prøve; hvilken måned vil du aller helst føde i? Og hvorfor? Fordeler og ulemper?

Jeg tenker april er best så man kan gå gravid når det er behagelig temperatur, barnet slipper bli 18 sent på året,man kan ha barnebursdag i utendørs, og det er mindre press på fødeavdelingen.

Anonymkode: 4119b...19f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns vinter/tidlig vår var strålende av akkurat de grunnene du nevner :) Det var ganske heftig å være høygravid og stor som en hval på glattisen, men å være høygravid på sommeren tror jeg hadde vært verre for min del 😅 Jeg fødte i mars, syns det var supert. Fin temperatur å gå trilletur i, jeg fikk gode minusgrader når jeg var høygravid (tror jeg hadde 50 grader i kjernetemp da), var rolig og fint på fødeavdelingen etc.

Anonymkode: a913d...da9

• Liker 3
Skrevet

Er ikke april en av de travleste månedene da?

Anonymkode: 7fac3...bb6

• Liker 1
Skrevet

Har født i januar, februar og juli :) Det fine med januar og februar var at babyen var større og jeg mer "intakt" etter fødselen på sommeren. Det kjedelig med det, var at når jeg fødte disse barna i 2009 og 2016 så fikk vi ikke bhg plass før i august .. vi måtte da finne en god dagmamma side vi ikke kunne ta ulønnet permisjon. Det fine med å føde i juli var at du ikke måtte stresse med mye klær på både deg og babyen..det var lettere å komme seg ut tidligere :) Og det var greit ift barnehage start august året etter ;)

Anonymkode: 26bb0...41d

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor om at april er en travel måned på fødestuene! Har selv termin i april 🤪.

Anonymkode: 3f73c...b32

Skrevet

Jeg har født i april og juli. Høysesong begge to altså, men det gikk bra det altså. 

Anonymkode: c2699...514

Skrevet

Jeg tenker det er fordeler og ulemper med alle måneder. Jeg fødte i mai, og fikk mange kommentarer på at det var en så fin tid. Det var det forsåvidt også.

Vi må ha ivf, og kan ikke prøve å velge en gang. Og når barnet blir født er ikke viktig for meg. Men hadde vi kunnet velge, hadde jeg sagt februar, av samme grunn som en bruker over nevner, å nyte sommeren med en litt større og mer robust baby. Eller oktober, for å ha gravidmage i sommerkjoler, men ikke være helt høygravid i den verste vamen.

Anonymkode: 8a2a3...656

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk i september, og det var helt perfekt :) Kunne bade da jeg var høygravid, og det var nesten ingen på fødeavd.

Anonymkode: 8ee80...c9f

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde så lyst å føde om våren, i mars/april, så jeg kunne være ute og trille mye i fint vær i permisjonen (jeg liker ikke vinter!). Men mistet på det forsøket, og venter nå om en måneds tid. Det blir nok veldig koselig det, gleder meg ikke til trilleturer i snø og is-kaoset som pleier komme, men blir sikkert mange fine innekvelder med baby. Og det har vært veldig fint å være gravid i sommer, har badet masse og gått i luftige kjoler! 

Anonymkode: e4509...786

Skrevet

Hvorfor det så mange fødsler i april da? Hva er logikken med det liksom? 🙈 Hvis man tenker bare på dette med kapasitet på føden, når er det best da? Jeg venter selv i slutten av februar og aner ikke hvordan det er på føden da...

Anonymkode: 70d2e...0fe

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det så mange fødsler i april da? Hva er logikken med det liksom? 🙈 Hvis man tenker bare på dette med kapasitet på føden, når er det best da? Jeg venter selv i slutten av februar og aner ikke hvordan det er på føden da...

Anonymkode: 70d2e...0fe

Unnfanget i sommerferien året før vel. Litt amorøse tider i ferien ;) 

• Liker 9
Skrevet (endret)

Fikk i mars  i år og det var kjempefint 😊 da er den værste vinteren var over, så man kan trille turer i deilig vår luft. Slipper også 100 lag ull. Babyen slipper også å være helt nyfødt fersk i glohet sommervarme. Manslipper også å være høygravid om varme sommeren.

vi valgte den lengste permisjon (56 uker) og har med pappapermisjon permisjon til ut april. Da blir det ulønna permisjon på meg til barnehagestart i august. Jeg tar de ekstra månedene med babyen som kos ❤️

Endret av Cyndaquil
Skrevet

Fått en i juli og en i mars, absolutt best og føde i mars! 

Anonymkode: 909f0...cfd

Skrevet

tidlig juni og tidlig november her. Tidlig juni var å foretrekke. 

Anonymkode: d7af3...7ba

Skrevet

Har fått barn i januar, mai, juni, september og desember og syntes alle var like fine. Et bittelite pluss for mai, juni og september pga temperatur, noe som var fint med nyfødt. På den annen side var sommer nummer to finere med halvannetåring enn ettåring.

Ville ikke lagt noe vekt på det, for å være ærlig.

Anonymkode: b90e6...20c

Skrevet

Jeg fikk midt i desember, og syns det var deilig å ikke være høygravid når julematen kom på bordet. Var også fint å få juleferien så nært iforhold til besøk av familie som bor langt borte, så fikk de sett lille mens hun var liten. Var også veldig greit at det var sommer når hun begynte å krabbe/bevege seg.

Anonymkode: 4119b...19f

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk i september, og det var helt perfekt :) Kunne bade da jeg var høygravid, og det var nesten ingen på fødeavd.

Anonymkode: 8ee80...c9f

Jeg har samme avdeling. Kunne ta normal sommerferie før babyen kom med masse bading. Det hjalp veldig på bekkenløsningen. Varmen bidro også. Jeg slapp å kjøpe masse mammaklær/yttertøy da jeg fødte før det ble skikkelig kaldt. Det var aktivitet på føden, men jordmødrene hadde god tid til meg nesten hele tiden. Jeg hadde jordmor inne hos meg fra jeg kom til jeg ble rullet ut på barsel. På det meste hadde jeg 4 jordmødre inne samtidig (+mange andre. Det ble litt travelt mot slutten) 

Slutten av august/hele september er langt nok vekke fra jul til at ungene kan finne på ting de ønsker seg igjen mellom gavehaugene. I utgangspunktet mener jeg at april, mai og juni er best mht dette. Da får de vår- og sommerleker og -klær til bursdag, og vinterutstyr til jul. Men da er det fullere på føden. 

Skrevet

Jeg har født i januar, mars, april, juni, juli, november og desember. Like fine måneder å føde i alle sammen.

• Liker 1
Skrevet

Å være høygravid på vinteren er litt upraktisk med tanke på kulemage og vinterklær 😂 Men stemmer at April er høysesong. April og Mai er nye Juli og August. 

Anonymkode: 5d951...9ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...