Gå til innhold

Hva skal jeg vektlegge ved bytte av jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så forvirret i hodet mitt at jeg håper på å få noen innspill på hva som er lurt.... Arbeidplassen jeg har i dag kommer til å forsvinne. Enten blir vi kjøpt opp, eller så legger vi ned. Og det betyr at jeg har startet med jobbsøking. Og det har hittil gått langt bedre enn jeg hadde ventet. Så etter 4 uker med søking, og 7 søknader sendt så sitter jeg med 2 konkrete tilbud, har 2 annengangsintervjuer denne uken + et førstegangsintervju. I tillegg har de som har lyst til å kjøpe oss opp et sterkt ønske om at jeg skal være med videre.

Og jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg skal prioritere, velge eller vet ikke hva jeg har lyst til. Egentlig så har jeg ikke lyst til å bytte jobb overhode, men det er ikke et alternativ 😫

Så hva ville du ha prioritert og hvorfor?

1. Spennende jobb, men med mye ansvar, reising og lange dager. Veldig god lønn.

2. Lederjobb som også innebærer eget salg og en forventning om mye aktivitet. Samme lønn som i dag

3. Selvstendig jobb, men firmaet er relativt nystartet, og jeg er usikker på totaløkonomien. Vil få mye frihet, og styre hverdagen selv. God lønn, går opp litt.

4. HR-støtte for ledere. Gode arbeidstider, men kan fort bli litt rutinepreget. Samme lønn som i dag, men mister noen goder.

5. Ansvarlig for rekruttering og ansettelser i et relativt stort selskap. Ok lønn, men det kan bli endel reising.

Og det som er det mest frustrerende er at jeg jobber jo med HR og personal i dag, men når det kommer til meg selv så klarer jeg faen ikke å ta et valg om hva jeg har lyst til!!!

Kan jo legge til at jeg har familie og 2 barn i skolealder, så de må jo tas hensyn til også.

Så bare for å få innspill, hva hadde du valgt hvis du hadde mulighet?

Anonymkode: 0f79e...ae0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ambisiøs er du? For meg er det viktigere å trives med arbeidsoppgaver og arbeidsmiljø enn høyest mulig lønn. Jeg prioriterer minimum reising pga barn i skolealder.

Anonymkode: f240f...6da

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor ambisiøs er du? For meg er det viktigere å trives med arbeidsoppgaver og arbeidsmiljø enn høyest mulig lønn. Jeg prioriterer minimum reising pga barn i skolealder.

Anonymkode: f240f...6da

Hmmm, du trykker akkurat på det som er problemet. Før jeg fikk barn så ville jeg ha gitt meg selv en 9 på skalaen for å være ambisiøs. Nå vet jeg ikke, og det er problemet. Jeg elsker utfordringer, og har egentlig lyst til å kaste meg over jobb nr 1. Men jeg vet at jeg kommer til å sitte med dårlig samvittighet, enten for jobb eller barn, og det er der det stopper opp litt.

(også blir jeg litt smigret over å få tilbudet, så egoet mitt roper ja.... 😂)

Anonymkode: 0f79e...ae0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...