AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 I forrige uke fikk jeg en mail fra nav om at de hadde sendt cv'n min til en bedrift som søkte etter folk. Prosessen derfra gikk egentlig ganske fort og allerede i dag hadde jeg min første dag med prøvejobbing. Rett før jeg var ferdig for dagen så sa daglig leder at vi burde kontakte nav i morgen for å bli enige om hvordan dette skal legges opp videre. Er det noen som har vært borti en lignende situasjonen og kan fortelle litt om det? Anonymkode: bec35...4ae
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 Du kommer til å jobbe for en slikk og ingenting. Etter endt praksis så vil du få beskjed om at de ikke kan ansette deg likevel. Så vil du gå ledig en stund før nav finner en ny jobb hvor de skal utnytte deg videre. NAV suger svette baller. Anonymkode: a2410...72d 6
applestories Skrevet 3. september 2018 #3 Skrevet 3. september 2018 Er du ordinær arbeidssøker eller er der helseproblemer? Er du ute etter vanlig jobb eller praksis? Lokalkontoret skal ikke sende din CV til en bedrift på jakt etter folk uten å avklare dette med deg på forhånd. At arbeidsgiver har behov for å avklare noe med NAV.. kanskje de forventer et lønnstilskudd? Har NAV nevnt noe slikt? (du kommer til å få mange negative kommentarer her, jeg håper du finner ut av det i morgen før du drukner i dem). 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #4 Skrevet 3. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer til å jobbe for en slikk og ingenting. Etter endt praksis så vil du få beskjed om at de ikke kan ansette deg likevel. Så vil du gå ledig en stund før nav finner en ny jobb hvor de skal utnytte deg videre. NAV suger svette baller. Anonymkode: a2410...72d Er det jeg er litt bekymra for.. Jeg har dagpenger nå og da skal man jo i utgangspunktet fylle ut hvor mange timer man har jobbet på meldekortet, hvis man har jobbet. Vi har ikke blitt enig om hvor lenge dette skal pågå enda siden første dagen var i dag. Anonymkode: bec35...4ae
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #5 Skrevet 3. september 2018 5 minutter siden, applestories skrev: Er du ordinær arbeidssøker eller er der helseproblemer? Er du ute etter vanlig jobb eller praksis? Lokalkontoret skal ikke sende din CV til en bedrift på jakt etter folk uten å avklare dette med deg på forhånd. At arbeidsgiver har behov for å avklare noe med NAV.. kanskje de forventer et lønnstilskudd? Har NAV nevnt noe slikt? (du kommer til å få mange negative kommentarer her, jeg håper du finner ut av det i morgen før du drukner i dem). Jeg er ordinær arbeidssøker uten noen spesielle helseproblemer og er ute etter en vanlig fast jobb. Jeg fikk beskjed først etter at de hadde sendt cv'n min dit. Ellers vet jeg egentlig svært lite foreløpig. Anonymkode: bec35...4ae
applestories Skrevet 3. september 2018 #6 Skrevet 3. september 2018 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ordinær arbeidssøker uten noen spesielle helseproblemer og er ute etter en vanlig fast jobb. Jeg fikk beskjed først etter at de hadde sendt cv'n min dit. Ellers vet jeg egentlig svært lite foreløpig. Anonymkode: bec35...4ae Då høres det merkelig ut at arbeidsgiver vil diskutere noe med NAV. Om du har mulighet til det ville jeg ringt eller gått innom dem i morgen før å høre hva avtalen med denne arbeidsgiveren egentlig var. Kan være ingenting, men noen arbeidsgivere forventer nærmest lønnstilskudd, mens andre ikke vil høre snakk om slikt når de ansetter vanlige arbeidssøkere. Ble litt skeptisk til NAV-praksisen her med å sende ut CV-er, men de ligger jo tross alt åpent ute for registrerte arbeidsgivere. Men når NAV sender ut navn på den måten skal de kunne stå for at kandidaten er interessert, ellers vil det jo også se dårlig ut for dem. Endret 3. september 2018 av applestories
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #7 Skrevet 3. september 2018 18 minutter siden, applestories skrev: Då høres det merkelig ut at arbeidsgiver vil diskutere noe med NAV. Om du har mulighet til det ville jeg ringt eller gått innom dem i morgen før å høre hva avtalen med denne arbeidsgiveren egentlig var. Kan være ingenting, men noen arbeidsgivere forventer nærmest lønnstilskudd, mens andre ikke vil høre snakk om slikt når de ansetter vanlige arbeidssøkere. Ble litt skeptisk til NAV-praksisen her med å sende ut CV-er, men de ligger jo tross alt åpent ute for registrerte arbeidsgivere. Men når NAV sender ut navn på den måten skal de kunne stå for at kandidaten er interessert, ellers vil det jo også se dårlig ut for dem. Er enig i det siste du skriver, det hadde vært bedre om de hadde informert om det på forhånd. Jeg vet ikke om det eksisterer noen avtale mellom nav og den aktuelle bedriften enda. Det er vel det som er planen å finne ut av i morgen. Har ikke vært i den situasjonen før at nav nærmest søkte på jobben for meg, så lever foreløpig i uvisshet. Anonymkode: bec35...4ae
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #8 Skrevet 3. september 2018 Det høres spesielt ut at arbeidsgiver ønser å involvere nav. Jeg får en dårlig magefølelse av dette, men jeg håper jeg tar feil. Uansett, jeg ønsker deg lykke til, og jeg vil anbefale deg å lese deg opp på rettigheter og plikter sånn i tilfelle. Altfor mange arbeidsgivere utnytter både arbeidssøkere og nav, og altfor mange saksbehandlere i nav lar det skje for å pynte på statistikken. Anonymkode: 52f3b...a42
Pal Fungi Skrevet 9. september 2018 #9 Skrevet 9. september 2018 Var inne å leste litt på en lignende tråd. Der var det noen som stilte spørsmål om såkalt prøvejobbing i det hele tatt er tillatt, og at det må være et slag i trynet for den aktuelle personen som har prøvejobbet hvis h*n da ikke får jobben likevel. Har aldri selv vært borti en sånn fremgangsmåte ved ansettelse..
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #10 Skrevet 9. september 2018 Daglig leder sa på fredag at hun skulle tenke litt og så skulle vi snakkes nærmere. Har ikke hørt noe mer enda, så litt usikker på om jeg burde sende en mld å høre om jeg skal komme i morgen, eller skal jeg bare vente på ny beskjed? Anonymkode: bec35...4ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå