Gå til innhold

Hva gjør dere når det kommer brev som ikke skal til dere, men noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette skjer ganske ofte; postbudet leverer enten et brev som har vår adresse, men et annet navn, eller han har bare rota med bunken sin og gir brev som egentlig skal til andre.

Skal brevene til noen i nærheten, er det jo greit, da kan jeg jo bare putte de i rett postkassa. Men ellers? Jeg ser jo aldri dette postbudet og får snakket med ham...... Stort sett leverer jeg disse brevene i Post i butikk, men det er jo ikke så ofte jeg er der, heller. Kan man bare putte dem i en rød postkasse, og skrive at de har kommet feil?

Hva gjør dere?

Anonymkode: 82659...197

Skrevet

Ja, det kan du

Anonymkode: fb913...0bd

• Liker 1
Skrevet

Jeg åpner dem for å se om det er noe viktig eller noe som haster. Er det ikke det kaster jeg det. Er det viktig eller haster leverer jeg de i post-i-butikk.

Anonymkode: ba73b...e4a

Skrevet

Hiver dem i nærmeste røde postkasse. Ikke nødvendig å skrive noe på dem.

Anonymkode: 0273c...5cf

• Liker 2
Skrevet

Jeg putter de oppi til naboen 🤫 

Anonymkode: a4ecb...b2c

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg åpner dem for å se om det er noe viktig eller noe som haster. Er det ikke det kaster jeg det. Er det viktig eller haster leverer jeg de i post-i-butikk.

😂😂 Du kødder nå. 

• Liker 9
Skrevet

Setter kryss over adresse, og skriver "ukjent" på den, og hiver den i nærmeste røde postkasse. 
Og jeg kunne aldri under noen omstendigheter funnet på å åpnet fremmede sin post om den havna feil hos meg! 

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper du bare tuller. Det er strengt forbudt å åpne andres brev, og det kan straffes med fengsel i opptil 6 måneder.

Anonymkode: 96992...88b

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det ulovlig?

Anonymkode: 82659...197

Gjest Blondie65
Skrevet
1 minutt siden, _popcorn_ skrev:

Setter kryss over adresse, og skriver "ukjent" på den, og hiver den i nærmeste røde postkasse. 
Og jeg kunne aldri under noen omstendigheter funnet på å åpnet fremmede sin post om den havna feil hos meg! 

Dette gjør jeg også, med mindre det skal i postkassen ved siden av eller lignende, da legger jeg det bare der.

Skrevet

Jeg sjekker adressen, er det i min gate, så finner jeg rett postkasse. Hvis ikke, stapper jeg dem i nærmeste røde postkasse.

• Liker 1
Skrevet

ser om det er noen som heter det her vi bor. Gjør det ikke det går jeg å leverer det på post i butikk. Hadde jeg ikke hatt det i nærheten ville jeg bare lagt det i en rød postkasse ja

• Liker 1
Skrevet

Om det er i min gate legger jeg det i riktig postkasse. Ellers så setter jeg ett stort kryss over og skriver på konvolutten "ukjent" og slenger det i den røde postkassa. 

Anonymkode: 6c9b5...66f

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂

Anonymkode: b57c7...51b

Skrevet

Det beste tipset for å ikke få feil brev i kassen sin er å merkere postkassen TYDELIG. Hvis det er din adresse men ukjent navn setter du en X over adressefeltet og skriver ukjent. Om det er bare levert feil altså ikke din adresse eller navn holder det med at du legger det i en rød postkasse. Man kan også sette brevet oppe på postkasse stativ (om det er innendørs), feste det med tape i postkassen, henge det i en brødpose utenfor kassen, skrive med en gul post-it lapp at brevet er levert feil osv. Sett mange kreative løsninger oppgjennom ;)  Hilsen tidligere postbud ❤️

Anonymkode: a70a8...4df

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste tipset for å ikke få feil brev i kassen sin er å merkere postkassen TYDELIG. Hvis det er din adresse men ukjent navn setter du en X over adressefeltet og skriver ukjent. Om det er bare levert feil altså ikke din adresse eller navn holder det med at du legger det i en rød postkasse. Man kan også sette brevet oppe på postkasse stativ (om det er innendørs), feste det med tape i postkassen, henge det i en brødpose utenfor kassen, skrive med en gul post-it lapp at brevet er levert feil osv. Sett mange kreative løsninger oppgjennom ;)  Hilsen tidligere postbud ❤️

Nja, det er i alle fall et minstekrav. Men i blant skal det tydeligvis mye, mye mer til enn som så. :PNoen postbud nøyer seg nemlig med å lese fornavn og et par tilfeldig valgte bokstaver fra resten av navnet når de leverer post, så f.eks. Trine Laila Andersen stadig vekk får posten som tilhører Trine Lise Kristoffersen. Og da gjerne brev fra NAV, People4you, bank, inkassofirmaer etc ... 

Anonymkode: ecc12...b17

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ofte får post som skulle vært til samme person så har jeg god erfaring med å henge opp en gul lapp der det står med store bokstaver "IKKE <personen du får brevene til>".

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det har jeg testet! 
Står kun mitt navn på postkassen, og fult navn da. 
All posten som har kommet feil her har vært helt totalt feil, sånn type feil poststed. 
En av de andre naboene i blokka fikk også feil brev, hang det ved siden av postkassa, etter en måned falt det ned og havna da i søpla. Det er langt i fra alle postbud som gidder seg seg rundt 😛 
Men heldigvis er det ikke ofte det er feilleveringer med posten da :) dukker kanskje ett brev i kvartalet i postkassen min som ikke skulle vært i nabolaget engang (aldri fått noe feil som skulle til noen i nabolaget). 

Skrevet

Fikk ofte brev til en som hadde eid mitt hus for 20år siden. Sendte de tilbake til avsender med beskjed om at personen ikke levde lengre. Men de fortsatte å sende hvert år ( en bank).Etter 5 år hvor jeg til og med har ringt å sagt at personen er dø og at huset har hatt 3 eiere siden da, så bare kaster jeg brevet. Det er vist en bankutskrift fra en konto som ikke er avsluttet. Og de !å vist ha dødsattest for å fjerne kontoen, og gidder ikke søke opp etterlatte.

Anonymkode: 2b6ad...fbc

Skrevet
14 hours ago, _popcorn_ said:

All posten som har kommet feil her har vært helt totalt feil, sånn type feil poststed.

Jeg vet ikke hvordan postfordelingen skjer nå om dagen, men jeg regner med slikt skjer fordi personen som leverer post har fått med seg brev som ikke skulle til sin rute, og derfor legger det i ei tilfeldig postkasse for å slippe å ta det med tilbake. Jeg har aldri opplevd at det har skjedd, så du har nok et sløvt og giddaløst postbud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...