AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 Etter flere hendelser i nabolaget vårt har vi bestemt oss for å kjøpe overvåkningskamera til inngangsparti og parkeringsplass. Jeg vil gjerne høre erfaringer med dette, og om noen har kamera å anbefale oss hadde det vært supert! Vi har lest oss opp litt og er klar over reglene til datatilsynet, og vi kommer til å plassere kameraene slik at de kun peker mot inngangen og parkeringen vår. Er det noen som har erfaringer å dele? Anonymkode: 28043...0cf
TMB Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 Planlegger dere å installere/drifte selv, eller skal dere innhente tilbud fra leverandør(er?)
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 Spyshop har.. Anonymkode: 280e9...0cd
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #5 Skrevet 6. september 2018 Jula har noen helt enkle, greie saker. Ville investert i et ordentlig, hvis dere har råd, men for meg med dårlig råd, funker jula sitt👍🏻 Kan koble opptil 4 kameraer og se på skjermen samtidig, og kan ta opp. Er også helt grei lyd. Anonymkode: 86774...647
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 Takk for svar! Vil helst ha minst to stykker og helst trådløse, så da virker Jula sine som et greit alternativ for oss:) Anonymkode: 28043...0cf
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #7 Skrevet 7. september 2018 På 3.9.2018 den 19.50, AnonymBruker skrev: Etter flere hendelser i nabolaget vårt har vi bestemt oss for å kjøpe overvåkningskamera til inngangsparti og parkeringsplass. Jeg vil gjerne høre erfaringer med dette, og om noen har kamera å anbefale oss hadde det vært supert! Vi har lest oss opp litt og er klar over reglene til datatilsynet, og vi kommer til å plassere kameraene slik at de kun peker mot inngangen og parkeringen vår. Er det noen som har erfaringer å dele? Anonymkode: 28043...0cf At de tar bilder innomhus går, men å sette opp ute slik at allmennheten blir tatt bilde av er ikke lov. Der kommer det inn noen regler du bør sette deg inn i først. Anonymkode: ad3ce...2e8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #8 Skrevet 7. september 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: At de tar bilder innomhus går, men å sette opp ute slik at allmennheten blir tatt bilde av er ikke lov. Der kommer det inn noen regler du bør sette deg inn i først. Anonymkode: ad3ce...2e8 Så lenge kameraet ikke filmer annet enn egen inngang/gårdsplass er det lov. Anonymkode: 86774...647 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #9 Skrevet 7. september 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Vil helst ha minst to stykker og helst trådløse, så da virker Jula sine som et greit alternativ for oss:) Anonymkode: 28043...0cf Bare vær klar over at trådløse kameraer må bruker batteri, og det kan koste flesk jeg har 3 stk av disse og hvis jeg skal bytte baterier så koster det meg ca 700 kr hver gang. Hvis dere har mulighet så hadde jeg nok satset på PoE kameraer, kameraer som får strøm over ethernet kabel. Skulle jeg valgt igjen, så hadde det nok blitt over ethernet. Anonymkode: 609c4...d14 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #10 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: At de tar bilder innomhus går, men å sette opp ute slik at allmennheten blir tatt bilde av er ikke lov. Der kommer det inn noen regler du bør sette deg inn i først. Anonymkode: ad3ce...2e8 Jeg skriver jo i innlegget at jeg allerede har satt meg inn i reglene.. Anonymkode: 28043...0cf 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #11 Skrevet 7. september 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare vær klar over at trådløse kameraer må bruker batteri, og det kan koste flesk jeg har 3 stk av disse og hvis jeg skal bytte baterier så koster det meg ca 700 kr hver gang. Hvis dere har mulighet så hadde jeg nok satset på PoE kameraer, kameraer som får strøm over ethernet kabel. Skulle jeg valgt igjen, så hadde det nok blitt over ethernet. Anonymkode: 609c4...d14 Oi, det var greit å vite ja! Anonymkode: 28043...0cf
skrue Skrevet 8. september 2018 #12 Skrevet 8. september 2018 Jeg bruker flere laget av foscam. Stått på i flere år. Jeg bruker poe varianter. Man bruker en nettleser for å se hva de filmer. http://www.foscam.no/utendors-nettverkskamera
minienthe Skrevet 8. september 2018 #13 Skrevet 8. september 2018 26 minutter siden, skrue skrev: Jeg bruker flere laget av foscam. Stått på i flere år. Jeg bruker poe varianter. Man bruker en nettleser for å se hva de filmer. http://www.foscam.no/utendors-nettverkskamera Fornøyd med bildekvaliteten i mørket på dine ? Vi skal sette opp et oppsett her i løpet av et års tid så jeg driver litt research. Er på jakt etter en PoE-løsning med batteribackup, trenger vel 3-4 stykker så feilkjøp blir dyrt. Bevegelsessensor eller mulighet for å koble til dette er også greit.
skrue Skrevet 8. september 2018 #14 Skrevet 8. september 2018 Jeg har aldri brukt mine i mørket, dvs jeg har aldri skrudd på IR lyskilden for annet enn å se hvordan det ser ut. Har nok lys ute ellers slik at det ikke er nødv. Du må neste sjekke ut på nett hva kameraet kan mtp deteksjon. Ev video jeg fant bla med nattopptak
minienthe Skrevet 8. september 2018 #15 Skrevet 8. september 2018 5 timer siden, skrue skrev: Jeg har aldri brukt mine i mørket, dvs jeg har aldri skrudd på IR lyskilden for annet enn å se hvordan det ser ut. Har nok lys ute ellers slik at det ikke er nødv. Du må neste sjekke ut på nett hva kameraet kan mtp deteksjon. Ev video jeg fant bla med nattopptak Ja har sett flere sånne men erfaringsmessig så er det litt forskjell på hva produsent/selger ut kontra hva kjøpere opplever så jeg er litt på jakt eter personlige erfaringer. De fleste er kurante på dagtid men akkurat nattbilder er det stort sprik i mellom.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #16 Skrevet 11. september 2018 På 7.9.2018 den 23.57, AnonymBruker skrev: Oi, det var greit å vite ja! Anonymkode: 28043...0cf De vi har, går på strøm👍🏻 Vet ikke helt hvordan bildet blir uten litt utelys, dessverre😟 Våre henger slik at det er lys der, og da funker det greit👍🏻 Anonymkode: 86774...647
TMB Skrevet 11. september 2018 #17 Skrevet 11. september 2018 Ikke noe problem med mørke omgivelser, så lenge kameraet har innebygget IR-lys.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå