Gå til innhold

Kaffe på termokanne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det sies at kaffen bør drikkes innen 30 minutter etter trakting, men den kan da vel ikke tape seg så voldsomt? Skal jeg liksom trakte ny kaffe hver halvtime hvis jeg skal servere gjester? 

Anonymkode: fdd9b...9bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaffen smaker best når den er nylaget. Den taper seg fort hvis den blir stående i en halvfull kanne. Hvis kannen er full, holder kaffen seg lenger enn en halv time mener nå jeg.

Skrevet
På 3.9.2018 den 21.00, Muskath skrev:

Kaffen smaker best når den er nylaget. Den taper seg fort hvis den blir stående i en halvfull kanne. Hvis kannen er full, holder kaffen seg lenger enn en halv time mener nå jeg.

Så det er ikke vits i å gå til innkjøp av termokanne så jeg kan trakte opp om morgenen og ha noen timer frem i tid?

Skrevet

Hvis du skal servere til gjester er det fint å trakte etter hvert som kaffen drikkes. Kaffe smaker absolutt best nytraktet, men taper seg ikke all verden på kanne så lenge den holdes varm.

Anonymkode: 21a3a...aba

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så det er ikke vits i å gå til innkjøp av termokanne så jeg kan trakte opp om morgenen og ha noen timer frem i tid?

Hvis kannen er full så holder den seg god noen timer ja.  Hvis jeg skal ha gjester så fyller jeg ofte opp trakteren med vann og kaffe på forhånd, så er det bare å trykke på knappen når gjestene kommer. Da holder kaffen seg god noen timer vil jeg tro, hvis du har en god kanne.  Vil anbefale Rosendahl-kannen eller Eva Solo- kannen. 

Skrevet

Så lenge den holder seg varm taper deg seg ikke så forferdelig mye. Men når den derimot begynner å bli lunken så blir den fort sur 😖

Anonymkode: 839c1...3ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...