Gå til innhold

Kattunger som slangemat..?

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 9/3/2018 at 8:01 PM, Duftavsommerregn said:

Fy pokker for noen sleipe folk dette er, har alltid ment at de med reptiler ikke er riktig skrudd sammen :)  Gå levende dyr til slanger i Norge er ulovlig, og det påfører kattungene ekstrem lidelse til de dør. Som noen sier! Ta godt betalt for en kattunge uansett, sterilisere kattene deres i stedet for å la de få unger om dere ikke blir kvitt de. Hadde aldri gitt vekk en kattunge, da hadde jeg heller søkt avliving hos dyrelege i stedet. Gi dette vekk til slike mennesker er totalt uaktuelt.

Dette har blitt diskutert mye i slangegrupper på facebook og INGEN er enige i dette. Det er dyremishandling bode mot katten og slangen (den kan bli klort opp) og er absolutt ikke greit. Jeg har slange og det går kun i frosne rotter, som hos nesten alle andre. At det finnes noen idioter gjør ikke at alle som eier en dyreart er slemme. 

Anonymkode: c4291...d06

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Slik er naturens gang. Noen spiser og noen blir spist.

Anonymkode: 3f565...964

Det er ikke naturlig at et dyr blir plassert i et slangebur uten mulighet til å stikke av. Når slangen mim angriper, bommer hun ofte første gangen. Greit nok om rotta er død, da får hun en sjanse til, men om den lever, burde det bety at rotta går fri, da den ville greid å rømme i naturen. Jakt skal være en rettferdig kamp mellom skapninger, ikke menneskeskapt der et av dyrene ikke har en sjans. 

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Vil tru at det oppleves veldig mye mer bestialsk å bli spist sakte levende enn å bli slaktet på et Norsk slakteri ja. Eller å dø en ekstremt smertefull sakte død av gift fra en slange.

Anonymkode: 3f565...964

Slanger sluker ikke byttene sine levende? Det hadde vært veldig farlig for dem. De kveler dem så blodsirkulasjonen stopper og byttet dør på noen sekunder. Jeg mener ikke at det er humant (er jo nettopp det det ikke er), men de blir drept. 

Skrevet

Det er ikke rart man blir misantrop. 

• Liker 1
Skrevet

Gud bedre, hvordan menneske hadde klart å holde en skjønn liten kattunge også bare kaste den til døden... It takes a special kind of person..

Håper det er tull :(

• Liker 1
Skrevet

Enig. Det er alt for brutalt at kattunger blir sakte og smertefult drept av en slange. :( 

De skulle heller blitt gasset ihjel slik som de heldige grisene. :) Da lider de jo ikke.

Anonymkode: 4bb07...5e1

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ser ikke problemet med mindre det er ulovlig da er det jo et problem.

Men la oss være ærlige her du og andre reagerer bare fordi katter er kjæledyr

Tviler på at du eller andre  hadde reagert om den personen hadde bedt om en Nakenrotte 

rat_16x9.jpg?itok=QhiQSskM

Endret av Eugene Onegin
  • Liker 2
Skrevet

Skulle ønske dama var like flink til å "deepthroate" :fnise:

v8TnvZQ.jpg

Anonymkode: 9eb95...6bf

Skrevet

Dette er jo ganske gammelt nytt, blitt gjort i mange år nå! Er en grunn til at kattunger de siste årene gjerne har kostet en symbolsk sum 100-500kr. Fryktelig trist! Helt grusomt! Leste den gang da (noen år siden) at det var stor fare for både kattunger, gnagere og valper (dog rase-valper og rase-kattunger er trygge pga. prisen). Men alt av «gis bort» av små dyr står i fare for å bli slangemat desverre :(  

Anonymkode: 7d30a...918

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Joppeline skrev:

Kjenner jo til normer, og jeg hadde jo aldri funnet på å gjøre det selv. Det er heller ikke mitt poeng.

Så mye lidelse som faktisk påføres dyr uten at noen reagerer det minste, sammenlignet med ramaskrik for noen kattunger, er det paradoksalt at en ikke er mer bevisst på hva man faktisk støtter av dyrs lidelse på en (for mange) daglig basis. 

Dette blir en litt misforstått form for argumentasjon, som bygger på «moralsk shaming». Litt som hvis man er opptatt av dyretestede produkter, og får kjeft fordi man ikke er like flink til å bry seg om barnearbeid og miljøet. 

At folk bryr seg om noe er positivt, og de færreste klarer å holde seg oppdatert og engasjert i all viktige saker. Jeg tror ikke man kommer noen vei med å kjefte på folk fordi de bryr seg om sak x, hvis de ikke også er opptatt av y. At folk reagerer mer på tanken på kattunger som slangemat, i et land hvor katter utelukkende er kjæledyr, er ikke så rart. Opplysning om forhold rundt slakt er også viktig, men dette er ikke måten å gjøre det på. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Vampen skrev:

Dette blir en litt misforstått form for argumentasjon, som bygger på «moralsk shaming». Litt som hvis man er opptatt av dyretestede produkter, og får kjeft fordi man ikke er like flink til å bry seg om barnearbeid og miljøet. 

At folk bryr seg om noe er positivt, og de færreste klarer å holde seg oppdatert og engasjert i all viktige saker. Jeg tror ikke man kommer noen vei med å kjefte på folk fordi de bryr seg om sak x, hvis de ikke også er opptatt av y. At folk reagerer mer på tanken på kattunger som slangemat, i et land hvor katter utelukkende er kjæledyr, er ikke så rart. Opplysning om forhold rundt slakt er også viktig, men dette er ikke måten å gjøre det på. 

Selve problemet er at folk ikke kobler maten de spiser med dyret som døde for å «produsere» den. Synes faktisk dette er en ypperlig sjanse til å påpeke hvor hykleriske reaksjonene til folk faktisk er.

For å bruke din illustrasjon ang dyretesting vs barnearbeid, vil jeg heller si det er som å klage over for lav ukelønn for å tømme oppvaskmaskinen vs 60-timers arbeidsuker for 7-åringer på en forurenset fabrikk. Sånn for å illustrere skala, samt at det faktisk er snakk om samme sak. «»Barnearbeid» vs barnearbeid, «dyretortur»(slangemat) vs organisert masseslakt av 200.000 dyr per dag i Norge alene, hvorav mange har langt større mental kapasitet enn kattunger.

Hadde jeg trodd det spilte noen som helst rolle for vårt samfunns faktiske problemer at folk engasjerte seg i kattunge-som-slangemat-saken, hadde jeg derimot vært enig i det du skriver. Men det tror jeg dessverre ikke at det gjør, da slangemat, heldigvis, er et problem i svært liten skala. 

Skrevet

Ryddet for forherligelse av lovbrudd, avsporinger, personangrep, brukerdebatt og innhold med opphavsrett.

Edie, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...