Gå til innhold

Kattunger som slangemat..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grusomt, dette er ikke tull. Vær så snill å vært nøye med hvem du gir kattungene til om uhellet er ute. Det er lett å bli forvirra, men ikke la deg lure. 

A87CE0E2-1982-430E-930A-20C5F3CB92D1.jpeg

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, Nera skrev:

Grusomt, dette er ikke tull. Vær så snill å vært nøye med hvem du gir kattungene til om uhellet er ute. Det er lett å bli forvirra, men ikke la deg lure. 

A87CE0E2-1982-430E-930A-20C5F3CB92D1.jpeg

Det der må du melde til Mattilsynet. Dette er ulovlig

• Liker 11
Skrevet

Og dette er grunnen til at man tar betalt for kattunger. Og rotter. 1000 kr for en kattunge er bra. 

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det der må du melde til Mattilsynet. Dette er ulovlig

Please anmeld dette ja! Får vondt bare av tanken 😭

• Liker 7
Skrevet

Fy pokker for noen sleipe folk dette er, har alltid ment at de med reptiler ikke er riktig skrudd sammen :)  Gå levende dyr til slanger i Norge er ulovlig, og det påfører kattungene ekstrem lidelse til de dør. Som noen sier! Ta godt betalt for en kattunge uansett, sterilisere kattene deres i stedet for å la de få unger om dere ikke blir kvitt de. Hadde aldri gitt vekk en kattunge, da hadde jeg heller søkt avliving hos dyrelege i stedet. Gi dette vekk til slike mennesker er totalt uaktuelt.

• Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, Vampen skrev:

Og dette er grunnen til at man tar betalt for kattunger. Og rotter. 1000 kr for en kattunge er bra. 

veldig enig med deg.

• Liker 2
Skrevet (endret)
24 minutter siden, Carolinekomm skrev:

Please anmeld dette ja! Får vondt bare av tanken 😭

Hei, jeg tok bare screenshot av noen som la ut på facebook, så dette er dessverre ikke jeg som så det på jodel.  Jeg er aldri på jodel.

Endret av Nera
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Nera skrev:

Hei, jeg tok bare screenshot av noen som la ut på facebook, så dette er dessverre ikke jeg som så det på jodel.  Jeg er aldri på jodel.

Har du mulighet til å finne ut hvem dette er?

Selv om du ikke finner ut navnet, er det allikevel lurt å melde fra til Mattilsynet

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Honey Dew skrev:

Har du mulighet til å finne ut hvem dette er?

Selv om du ikke finner ut navnet, er det allikevel lurt å melde fra til Mattilsynet

Jeg prøver så godt jeg kan, får ikke noe kontakt fra den som la det ut enda.

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Nera skrev:

veldig enig med deg.

Å ta betalt luker ikke ut alt fælt som kan skje, men det luker bort en del. I dette tilfellet vil «måltidet» (huff) koste 5000kr, og da er det nok ikke så aktuelt lenger. Å ta betalt for kattunger handler ikke om å tjene penger, men om å ta grep for å unngå en del faenskap. 

Jeg betalt 1000kr for en kattunge i sommer, og det så jeg på som utelukkende positivt. Tanken på at noen kan få seg til å gjøre noe slikt, bruke kattunger som slangemat.. møkkafolk!

• Liker 3
Skrevet
16 timer siden, Vampen skrev:

Å ta betalt luker ikke ut alt fælt som kan skje, men det luker bort en del. I dette tilfellet vil «måltidet» (huff) koste 5000kr, og da er det nok ikke så aktuelt lenger. Å ta betalt for kattunger handler ikke om å tjene penger, men om å ta grep for å unngå en del faenskap. 

Jeg betalt 1000kr for en kattunge i sommer, og det så jeg på som utelukkende positivt. Tanken på at noen kan få seg til å gjøre noe slikt, bruke kattunger som slangemat.. møkkafolk!

Jo, om du selger kattunge til feks. 3000 kroner er det ingen dyreplageri som gidder å bruke pengene på å kjøpe den, fordi de vil jo egt ikke ha katten, men bare for å tulle med den. Ingen slangeeier kjøper en så dyr «mat» til slangen heller. Og om en kjøper gidder å kjøpe katten til 3000 kr beviser det bare at den vil virkelig ha katten, og har råd til kastrering også.

• Liker 1
Skrevet

Dette er en av mange gode grunner til at det ikke burde være åpnet for slangehold i Norge. En annen er at store kvelerslanger gjerne blir sluppet ut i det fri, når eierne ikke lenger har plass til dem. Det er jo både styrete og dyrt å la en veterinær avlive kjæledyret.

Det er best for slangene å mates med døde dyr, fordi sjansen for skader på slangen er der, om det levende fôret har tenner og/eller klør. Men her har vi vel en person som har lyst til å lage en superkul YT-video.

Anonymkode: 716ab...fd4

• Liker 3
Gjest BabyBlue
Skrevet

Wtf, sist jeg var på dyrebutikken solgte de døde mus ment for mating av reptiler. Hvis de ikke har råd til å före slangen får de selge den til noen som interesserer seg for det og eier medfølelse for levende vesener i samme slengen. Og folk som ikke kastrerer kattene sine... ja, jeg skal ikke si mer enn at de er late og uvitende mennesker. 

Skrevet

Håper de finner ut hvem disse er. Jeg skulle personlig likt å møte dem... 👿

• Liker 3
Skrevet
På 4.9.2018 den 14.07, Honey Dew skrev:

Håper de finner ut hvem disse er. Jeg skulle personlig likt å møte dem... 👿

Jeg skulle likt å gjøre det samme, kanskje latt de bli spist av en svær slange levende.

Skrevet
4 timer siden, Nera skrev:

Jeg skulle likt å gjøre det samme, kanskje latt de bli spist av en svær slange levende.

Karma, vet du

• Liker 1
Skrevet

Slik er naturens gang. Noen spiser og noen blir spist.

Anonymkode: 3f565...964

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Joppeline skrev:

Ja, for jeg har hørt at det er akkurat slik slanger dreper byttene sine. På de mest unaturlige og bestialske måter. Milevis unna de flotte, humane avlivningsmetodene som brukes på 200.000 dyr pr dag i Norges kjøttproduksjon. Hårreisende og sykt sjokkerede vs rett og slett koselig altså. 

Vil tru at det oppleves veldig mye mer bestialsk å bli spist sakte levende enn å bli slaktet på et Norsk slakteri ja. Eller å dø en ekstremt smertefull sakte død av gift fra en slange.

Anonymkode: 3f565...964

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...