Gå til innhold

Depositumssum på leie av parkeringsplass? Haster Haster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hva bør den årlige depositumssummen på leie av en parkeringsplass være? Den månedlige leieprisen er på kroner 400-550. Jeg skriver ikke eksakte månedssummen her, fordi jeg vil anonymisere litt. :)På forhånd takk for svar.

Anonymkode: fbe95...940

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du ha depositium på en parkeringsplass? Den kan vel ikke bli ødelagt som en bolig.

• Liker 4
Skrevet

Null i depositum, med mindre det er parkering med heissystem el.l. som kan bli skadet. Depositum for nøkler til garasje er heller ikke urimelig, men ikke store beløp.

Anonymkode: f0ada...47d

Skrevet
51 minutter siden, Belima skrev:

Hvorfor skal du ha depositium på en parkeringsplass? Den kan vel ikke bli ødelagt som en bolig.

På et generelt grunnlag så kan den bli ødelagt.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På et generelt grunnlag så kan den bli ødelagt.

Forklar oss hvordan den kan bli ødelagt da. Er det inneparkering så kan jo noen kjøre i en stolpe el lign, men det går da bare utover bilen.

Skrevet

Om det ikke er en privat garasje så ser jeg ingen grunn til å ta depositum på parkeringsplass. Er jo bilen det går utover om det skjer noe, ikke plassen.

Anonymkode: 8ac9c...084

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Hva bør den årlige depositumssummen på leie av en parkeringsplass være? Den månedlige leieprisen er på kroner 400-550. Jeg skriver ikke eksakte månedssummen her, fordi jeg vil anonymisere litt. :)På forhånd takk for svar.

Hvor mye koster det å reparere det som kan bli ødelagt da?

Anonymkode: 0364f...f5c

• Liker 1
Skrevet

Om det er parkering på en asfaltert åpen plass ser jeg ikke noe grunn til depositum for det. Skulle du likevel ønske å ta depositum ville jeg heller sett hva det koster å taue bort bilen om leie ikke skulle bli betalt. 

Anonymkode: f242b...953

Gjest Blondie65
Skrevet

6 måneders leie tar man i depositum for husleiekontrakter. 

Skrevet

Årlig depositumssum? Skal du betale et nytt depositum hvert år?

Anonymkode: 1ee40...7a4

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Årlig depositumssum? Skal du betale et nytt depositum hvert år?

Anonymkode: 1ee40...7a4

Hihi. Alternativt

Anonymkode: d69f5...c26

Skrevet

Hvor lang oppsigelsestid er det? Jeg ville tatt depositum tilsvarende månedsleie x antall måneder oppsigelsestid. Da taper du ikke så mye hvis noen slutter å betale.

Anonymkode: ee9a7...e25

• Liker 1
Skrevet

Når jeg leier ut parkeringsplass eller båtplass i størrelsesorden 6000-25000 årlig ber jeg om at hele året forskuddsbetales med et årig kobtrakt. Derfor ingen depositum...

Anonymkode: 2dd47...88e

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva koster det som kan bli ødelagt da? HASTER HASTER!

Anonymkode: 0364f...f5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...