AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 En fetter giftet seg i sommer i utlandet med bare forlovere. Om tre uker skal de ha en bryllupsfest for alle andre. Jeg er invitert, har takket ja men kjenner veldig på at jeg ikke har lyst til å dra. Jeg har ikke noe nært forhold til fetteren, familiene våres er i bitter konflikt. Jeg sliter med angst og depresjon. Jeg blir deppa av være vitne til andres lykke. Jeg har et kjipt liv, må innrømme det. Har også lagt på meg veldig kraftig og føler ikke at jeg har noe passende å ha på meg. Det var unnskyldningene. Spørsmålet er om det blir veldig feil å trekke seg fra dette, med mindre jeg blir syk? Hadde dette vært selve bryllupet så hadde jeg følt at jeg var nødt til å komme. Dette er ikke like formelt. Bør jeg bare bite tennene sammen og gå, eller finnes det andre muligheter for å slippe unna? Anonymkode: 728f8...b7a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 Dette er jo selve bryllupsfesten deres, de hadde jo bare vielse og eventuelt en liten feiring med forlovere, du høres ut som du har bestemt deg. Husk at dette kan være første skritt til at du kommer ut fra konflikten familiene har, og faktisk kan få er bedre forhold til din fetter og nå hans kone. Husk, du kan ikke få for mange bra folk i livet ditt. Anonymkode: 474f0...b75 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #3 Skrevet 3. september 2018 Det lønner seg ofte å følge magefølelsen sin. Anonymkode: 0f757...d9e 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #4 Skrevet 3. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo selve bryllupsfesten deres, de hadde jo bare vielse og eventuelt en liten feiring med forlovere, du høres ut som du har bestemt deg. Husk at dette kan være første skritt til at du kommer ut fra konflikten familiene har, og faktisk kan få er bedre forhold til din fetter og nå hans kone. Husk, du kan ikke få for mange bra folk i livet ditt. Anonymkode: 474f0...b75 Problemet er at jeg ikke synes noe om kona hans ( flere har reagert på at hun fremstår som veldig avvisende og lite åpen ). Jeg ser derfor ikke for meg at jeg vil få et godt forhold til dem, selv om jeg selvfølgelig er glad for at min fetter som alltid har vært ungkar har funnet noen han liker) det er foreldrene våres som er i konflikt pga arv. De er på talefot, men jeg synes sånne tilstelninger er veldig kunstige. Føler meg aldri vel i slike familieselskap. Anonymkode: 728f8...b7a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #5 Skrevet 3. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Problemet er at jeg ikke synes noe om kona hans ( flere har reagert på at hun fremstår som veldig avvisende og lite åpen ). Jeg ser derfor ikke for meg at jeg vil få et godt forhold til dem, selv om jeg selvfølgelig er glad for at min fetter som alltid har vært ungkar har funnet noen han liker) det er foreldrene våres som er i konflikt pga arv. De er på talefot, men jeg synes sånne tilstelninger er veldig kunstige. Føler meg aldri vel i slike familieselskap. Anonymkode: 728f8...b7a Da synes jeg du skal gjøre akkurat som du føler for. Klem Anonymkode: 474f0...b75 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #6 Skrevet 3. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det lønner seg ofte å følge magefølelsen sin. Anonymkode: 0f757...d9e Jeg vet ikke hva magefølelsen vil si meg. Bør jeg pushe meg selv for å dra dit eller er det greit å avstå hvis jeg har en god grunn? Anonymkode: 728f8...b7a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #7 Skrevet 3. september 2018 Siden du allerede har sagt ja så burde du dra. Du trenger jo ikke være der lenge. Anonymkode: 5e445...e85 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #8 Skrevet 3. september 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du allerede har sagt ja så burde du dra. Du trenger jo ikke være der lenge. Anonymkode: 5e445...e85 Problemet er at det ligger avsides til. Drar jeg før så må jeg bli kjørt med mindre jeg tar en taxi. Jeg synes også det virker litt rart og bare komme og gå igjen uten en plausibel grunn Anonymkode: 728f8...b7a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #9 Skrevet 5. september 2018 Det er ikke noe problem at du ikke kommer, men meld ifra! Brudeparet har mye planlegging med en slik fest, så det er høflig å si ifra. Finn på en unnskyldning om de skulle komme til å spørre, ellers sier du bare at det dessverre ikke passer likevel, men at du håper de får en veldig fin feiring. Anonymkode: a2bd9...f2b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå