Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vis man leier en hybel for langtidsleie og det er bindingstid på 1 år, hva skjer om man kun har bodd der i for eksempel man har bodd der i 7 måneder og man skal flytte til utlandet? Må man betale resten eller hva skjer?

Anonymkode: 8ee61...a05

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, vis man leier en hybel for langtidsleie og det er bindingstid på 1 år, hva skjer om man kun har bodd der i for eksempel man har bodd der i 7 måneder og man skal flytte til utlandet? Må man betale resten eller hva skjer?

Du svarer jo på spørsmålet selv? Står jo i kontrakten hva som gjelder.

Anonymkode: 33c6c...0e2

Skrevet

Ja, det må du nok. Men kanskje du kan fremleie hybelen. Eller ta en prat med utleier. Kanskje hen er grei og løser deg fra kontrakten? Det er slettes ikke uvanlig. 

Skrevet
44 minutter siden, Zanna A said:

Ja, det må du nok. Men kanskje du kan fremleie hybelen. Eller ta en prat med utleier. Kanskje hen er grei og løser deg fra kontrakten? Det er slettes ikke uvanlig. 

Hva betyr å framleie hybelen? Er første gangen jeg skal flytte ut for meg selv så ser det dukker opp ord jeg aldri har hørt om hehe 😪

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr å framleie hybelen? Er første gangen jeg skal flytte ut for meg selv så ser det dukker opp ord jeg aldri har hørt om hehe 😪

Fremleie betyr at du får noen til å leie leiligheten av deg, og at du viderebetaler til huseier. Fint om du leier den perfekte leiligheten og bare skal vekk et halvår f.eks. I de fleste tilfeller vil huseier, om du (for da blir det din jobb) finner en passende leietager overføre kontrakten til vedkommende. Det er verdt å merke seg at om du finner en kandidat så skal utleier ha saklig grunn til å avslå fremleie (f.eks at leiestedet har en aldersgrense eller blir klart overbefolket). Om ikke huseier har en saklig grunn, og fremdeles avviser fremleie så løses du fra kontrakten. 

https://lovdata.no/NL/lov/1999-03-26-17/§7-5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...