Gå til innhold

Unghund og samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har bestemt meg for å gjøre det slutt med samboeren min av diverse grunner, men har ikke pratet med han om det enda.

Vi har verdens beste hund på 10 mnd som jeg elsker mer enn alt i verden! Samboeren jobber offshore, så det er nok jeg som kommer til å få ansvaret for hunden. (Jeg kommer nok til å foreslå at hunden kan bo hos han når han har friperiode, da de også er knyttet til hverandre).

Hvordan løste dere det med hund og samlivsbrudd? Kan se for meg at det kan være stressende for hunden å bytte "bosted" med gjevne mellomrom, men syntes også det er slemt både overfor hunden og samboeren min om de ikke kan være sammen.. Som sagt så elsker jeg hunden over alt, og kunne egentlig tenkt meg og ha han hele tiden selv. Dere som har gått fra hverandre, hvordan løste dere det, og hvordan reagerte hunden deres? :)

Anonymkode: 2df6a...a7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville startet med bruddet, og snakket om hund litt senere. Spør han hva han ønsker. 

Anonymkode: e3a19...cf7

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei.

Jeg har bestemt meg for å gjøre det slutt med samboeren min av diverse grunner, men har ikke pratet med han om det enda.

Vi har verdens beste hund på 10 mnd som jeg elsker mer enn alt i verden! Samboeren jobber offshore, så det er nok jeg som kommer til å få ansvaret for hunden. (Jeg kommer nok til å foreslå at hunden kan bo hos han når han har friperiode, da de også er knyttet til hverandre).

Hvordan løste dere det med hund og samlivsbrudd? Kan se for meg at det kan være stressende for hunden å bytte "bosted" med gjevne mellomrom, men syntes også det er slemt både overfor hunden og samboeren min om de ikke kan være sammen.. Som sagt så elsker jeg hunden over alt, og kunne egentlig tenkt meg og ha han hele tiden selv. Dere som har gått fra hverandre, hvordan løste dere det, og hvordan reagerte hunden deres? :)

Anonymkode: 2df6a...a7e

Det beste for hunden er at den har et fast hjem, og at den andre er den som avlaster, men som også kan ha bikkja i sine ferier. 

Lykke til. Det kommer til å gå bra. 

Skrevet

Dette kommer jo heeeeeelt an på hunden(ref de andre svarene du har fått, TS)! Noen hunder har null problemer med å flytte frem og tilbake, mens andre ville blitt stresset av det.

Snakk sammen, prøv dere frem og finn den beste løsningen for hunden.

Anonymkode: 250cd...fce

Skrevet

Den gangen jeg flyttet fra min ex tok jeg med meg hunden 100%, ettersom det var jeg som hadde mest tid. Hunden viste ingen reaksjoner på det og er like fornøyd i dag, flere år etterpå :) 

Anonymkode: b9297...774

Gjest Stella Rose
Skrevet

Husk å fortell det til hunden i god tid og for all del må dere forklare hunden at de ikke er den sin feil, at dere går fra hverandre.....

Skrevet

Hvem står som offisiell eier i NKK? Eller er den ene medeier? Vi har feks samboer som hovedeier (og den som har medlemsskapet i NKK), mens jeg er medeier. Da har vi begge juridisk eierskap til hundene. Jeg syns sånt er kjempevanskelig, vi har to hunder, og selv om det bruksmessig (hva slags hundesporter vi driver med) hadde vært mest logisk å ta en hver, ville jo ikke det nødvendigvis vært det beste for dem.

Deres er bare 10 mnd (vår yngste er like gammel), og ikke så rutinepreget ennå. Så om han er en trygg hund vil jeg absolutt anta han vil fikse overgangen fint, nesten samme hva dere bestemmer dere for. Om han lett blir usikker på forandringer ville jeg tatt det litt rolig, i alle fall til han er voksen. Men å ha et fast bosted og et sted man er innimellom er nok det beste, særlig med tanke på at samboeren din er mye borte.

Anonymkode: bd15b...4ac

Skrevet

Men bikkja mi får du aldri... før det blir evt diskusjon om hunden, hvem eier den juridisk? Hvem er den registrert på?

Anonymkode: 0f7cf...eee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...