Gå til innhold

Bli kvitt angst på fire dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd dette? Har hørt så mye om det i media, men ikke så mye av folk som har vært gjennom det. Er det noen her på KG som har tatt imot denne behandlingen og vil dele sin erfaring? Hvordan var det, er du frisk nå?

Anonymkode: f583d...d79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor kan man lese mer om det?. Hørest flott ut men i utgangspunktet kan jeg ikke tenke meg at det finnes noen kvikk fiks. Hva er det snakk om? 

Anonymkode: f82ed...7eb

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha googlet litt så er det snakk om behandling for tvangslidelser. Altså ikke "vanlig" angst. Stor forskjell.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kan man lese mer om det?. Hørest flott ut men i utgangspunktet kan jeg ikke tenke meg at det finnes noen kvikk fiks. Hva er det snakk om? 

Bare google "bli kvitt angst på fire dager" eller "frisk fra angst på fire dager", så kommer det mange artikler opp. Jeg er ute etter å høre fra folk som har vært gjennom dette.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Etter å ha googlet litt så er det snakk om behandling for tvangslidelser. Altså ikke "vanlig" angst. Stor forskjell.

Nei, det er for vanlig angst også. Ikke bare OCD. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

https://psykologisk.no/2015/01/bli-kvitt-angsten-pa-fire-dager/ — nei, det er for OCD, disse kursene.

Anonymkode: c4b71...d96

Jeg er veldig godt opplyst om hvem dette passer for, du, da jeg har blitt tilbudt dette selv, og jeg har bare sterk angst, ikke et snev av OCD. 

Han her f.eks har vært gjennom det og han hadde angst. https://www.nrk.no/hordaland/suksessmetoden-som-kurerer-angst-pa-fire-dagar-skal-ut-til-heile-landet-1.14003991

• Liker 1
Skrevet

Kan dette virke for noen som har flere angstdiagnoser og engstelig personlighetsforstyrrelse også?

Anonymkode: e4207...856

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dette virke for noen som har flere angstdiagnoser og engstelig personlighetsforstyrrelse også?

Anonymkode: e4207...856

Ifølge min psykolog er dette for angstpasienter og pasienter med OCD, ikke bare OCD slik som noen linker får det til å virke som. Selv har jeg kraftig angst og trekk fra unnvikende pf, og fått beskjed om at jeg er en perfekt pasient for dette opplegget. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge min psykolog er dette for angstpasienter og pasienter med OCD, ikke bare OCD slik som noen linker får det til å virke som. Selv har jeg kraftig angst og trekk fra unnvikende pf, og fått beskjed om at jeg er en perfekt pasient for dette opplegget. 

Hvis du takker ja, vil du oppdatere oss her inne om hva du synes og om det fungerte for deg? Har unnvikende pf og angst, og det er sikkert flere her inne med samme problematikk som er interessert! 

Anonymkode: a664b...ac7

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du takker ja, vil du oppdatere oss her inne om hva du synes og om det fungerte for deg? Har unnvikende pf og angst, og det er sikkert flere her inne med samme problematikk som er interessert! 

Anonymkode: a664b...ac7

Jeg lagde denne tråden fordi jeg er livredd for dette opplegget, derfor ville jeg høre andres erfaringer. Men virker ikke som det er noen her som har vært gjennom det.. Om jeg skulle takke ja ville jeg selvfølgelig oppdatert dere.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lagde denne tråden fordi jeg er livredd for dette opplegget, derfor ville jeg høre andres erfaringer. Men virker ikke som det er noen her som har vært gjennom det.. Om jeg skulle takke ja ville jeg selvfølgelig oppdatert dere.

Jeg har vært gjennom en variant av dette opplegget, men på dps over en periode på et par mnd. Det er helt grusomt når du står i det, og du må virkelig være villig til å gjøre en stort innsats for det, men det er veldig effektivt. Dro på min første ferie alene noen sinne rett etter jeg var ferdig med det, tidligere ble jeg dårlig bare av tanken på å gjøre noe sånt alene.

Anonymkode: 0ac15...0fc

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært gjennom en variant av dette opplegget, men på dps over en periode på et par mnd. Det er helt grusomt når du står i det, og du må virkelig være villig til å gjøre en stort innsats for det, men det er veldig effektivt. Dro på min første ferie alene noen sinne rett etter jeg var ferdig med det, tidligere ble jeg dårlig bare av tanken på å gjøre noe sånt alene.

Anonymkode: 0ac15...0fc

Imponerende, og så bra at du hadde så god effekt. Vil forresten legge til at dette opplegget er i regi av DPS, og skal være tilgjengelig over hele landet. 

Skrevet

Jeg har gått igjennom slik behandling for panikkangst 🙂 

Før var angsten så ille (turte ikke være alene, for da ville ingen legge merke til at jeg døde), vanskeligheter med pust, svimmelhet og generelt mange rare symptomer som kommer fra angst. Nesten hver kveld hadde jeg panikkanfall i flere måneder. 

Så dro jeg på dette kurset. Du lærer grundig hvordan kroppen fungerer, hva som skjer under angst og hvorfor det skjer. Så må du eksponere deg for angsten (i mitt tilfelle panikkangst) og gjøre diverse øvelser som vil skape en følelse av panikk, for så å skjenne at kroppen klarer å reparere seg selv. 

Nå over 6 mnd senere, har det kurer hjulpet helt sinnsykt. Jeg er ikke frisk, men jeg har kontroll over angsten og den er generelt ekstremt mye bedre etter de dagene med kurset. Tar litt tid før det blir bedre, men fungerer som bare søren! 

Hvis du har blitt tilbud dette, håper jeg virkelig du drar! For jeg er så takknemmelig for at jeg fikk tilbudet. 

Anonymkode: 64352...91d

• Liker 3
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har prøvd dette? Har hørt så mye om det i media, men ikke så mye av folk som har vært gjennom det. Er det noen her på KG som har tatt imot denne behandlingen og vil dele sin erfaring? Hvordan var det, er du frisk nå?

Så et program på tv da dette behandlingsopplegget startet. Personen hadde kastet bort årevis på unødvendige ting han ble kvitt så lett som bare det på noen dager. 

Anonymkode: 89ec0...7d5

Skrevet

Det sies at ca 70% blir helt friske, men siden denne behandlingen er nesten helt ny (den er ikke ti år engang), så er det jo vanskelig å si noe om hvor lenge virkningen egentlig sitter i.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 3.9.2018 den 16.06, AnonymBruker skrev:

Har ikke prøvd, men tviler sterkt at en angst man har hatt hele livet kan heales på 4 dager. En spesifikk fobi, derimot, er nok lettere å kurere på kort tid. 

Endret av Jegskulleønskeat
Skrevet

Kan fastlegen henvise til et slikt opplegg når man er plaget med angst? Har hatt angst / depresjon i mange år. Ber man bare fastlegen henvise til hva? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan fastlegen henvise til et slikt opplegg når man er plaget med angst? Har hatt angst / depresjon i mange år. Ber man bare fastlegen henvise til hva? 

Det vet jeg ikke, og min umiddelbare tanke er nei. Men fastlegen kan henvise til DPS, som skal tilby dette opplegget.

Skrevet
1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Har ikke prøvd, men tviler sterkt at en angst man har hatt hele livet (spesielt om det bunner i traumer) kan heales på 4 dager. En spesifikk fobi, derimot, er nok lettere å kurere på kort tid. 

Si ikke det. Jeg gikk i en type traumeterapi med imaginær eksponering. Det funket som bare rakkern og etter ti timer var jeg frisk. Ble ganske forbanna over at jeg hadde gått i årevis med annen behandling uten effekt som var i nærheten av dette. 

Anonymkode: 133d8...2b2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...