Gå til innhold

Botox mot migrene

Sirah

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden ang botox og fillers kom jeg på dette spørsmålet. Lager en egen tråd for å ikke kuppe den andre tråden.

Er det noen her som har erfaring med å bruke botox mot migrene? Jeg sliter periodevis mye med migrene pga stress og stramme nakkemuskler. Har blitt anbefalt botox, men merker jeg syntes det er litt skummelt :P

Noen som har prøvd dette som kan si om det faktisk fungerer? Syntes det at man har tatt botox eller blir denne typen satt på en sånn måte at man ikke får en "kosmetisk effekt"? Noen som vet ca hva det koster? Regner med at min migrene ikke er ille nok til å få dekket offentlig.

Setter stor pris på om noen vil dele erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Peonjenta skrev:

Kan man sette botox i nakkemuskler?

Har ingen anelse :P Jeg kan ingenting om dette, ble bare anbefalt og prøve botox mot migrene. Derfor jeg spør 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve botoxen koster ca 5000,- pr dose (+ pluss at du må ha det satt av spesialist) og du trenger påfyll hver 3 mnd. Det er en medisin du ikke får prøvd hvis du ikke er berettiget til den type behandling. Det er ikke noe du kan gå til noen som setter kosmetisk botox å få gjort😂

Anonymkode: 86a03...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann får Botox mot migrene. Han er veldig fornøyd. Betaler selv, ja. Går på migreneklinikken på Volvat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selve botoxen koster ca 5000,- pr dose (+ pluss at du må ha det satt av spesialist) og du trenger påfyll hver 3 mnd. Det er en medisin du ikke får prøvd hvis du ikke er berettiget til den type behandling. Det er ikke noe du kan gå til noen som setter kosmetisk botox å få gjort😂

Anonymkode: 86a03...f96

Det finnes klinikker som har ansatt helsepersonell man kan gjøre det hos :) Jeg skjønner også at du ikke kan gå til hun som setter på vipper nede i gata lissom :P Det er såpass dyrt ja...

Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Min mann får Botox mot migrene. Han er veldig fornøyd. Betaler selv, ja. Går på migreneklinikken på Volvat. 

Takk :) Kan jeg få spørre om ca hva han betaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne som har prøvd, men hun hadde ikke særlig effekt av det. I tillegg ble hun helt stiv i ansiktet. Ingen mimikk. Så hun sluttet. Dyrt var det visst også. Hun har heller begynt å spise sunnere og være fysisk aktiv. Hun jogger flere ganger i uka og tar mer hensyn til seg selv når det gjelder å få ro. Dette har hjulpet henne mer.

Anonymkode: fea32...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som har prøvd, men hun hadde ikke særlig effekt av det. I tillegg ble hun helt stiv i ansiktet. Ingen mimikk. Så hun sluttet. Dyrt var det visst også. Hun har heller begynt å spise sunnere og være fysisk aktiv. Hun jogger flere ganger i uka og tar mer hensyn til seg selv når det gjelder å få ro. Dette har hjulpet henne mer.

Anonymkode: fea32...574

Ble hun stiv i hele ansiktet fordi hun tok botox mot migrene.  Vanligvis settes det bare botox i sinnarynka.  Man blir ikke stiv i hele ansiktet bare fordi sinnarynka forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kronisk migrene og tar botox hver 2 1/2 mnd på grunn av det. Forsøkte alt annet av forebyggende medisiner før jeg prøvde botox og det er det eneste som har hatt en noenlunde god effekt. Jeg får botox på blå resept så betaler kun egenandel på rundt 500,- hver gang pluss 1000,- til nevrologen som setter den (går til privat nevrolog).

Sprøytene settes mellom øyebrynene, i hodebunnen langs pannen, bak ørene, i nakken, langs skuldre og litt nedover ryggsøylen. Aldri opplevd tung panne og har samme mimikk som før. Det eneste som ser annerledes ut er at jeg ikke har «sinnarynke» når jeg myser hardt. 

Verdt hver ei krone😊

Anonymkode: 2ff51...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...