AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 Hei. Jeg har fått en ny venninne. Eller ... det er en slektning av kjæresten min. Hun har ikke mange venner og synes det er stas når jeg kommer på besøk. Hun jobber og sparer mye (MYE) penger. Med disse pengene kjøper hun (mange) gaver, til alle. Jeg synes det er kjekt å få gaver altså, og det er jo veldig hyggelig at hun tenker på meg når hun er ute å handler. Men ... det hun kjøper er klær. Veldig mye klær. Hun prøver de på seg selv først før hun gir de til meg. Hun er nesten 2m høy, og derfor blir klærne hun kjøper til meg altfor store. I tillegg har vi HELt forskjellig stil. Hun synes klærne ser bra ut på meg, men jeg kan ikke fordra de. Jeg er for det meste hyggelig og sier takk. Noen ganger passer det seg å si «nei, dette passer ikke», men det er så mye at jeg føler at jeg ikke kan si nei hver gang. Hun kjøper også sko til meg. Det meste i størrelse 40. Jeg bruker 36-37. Hun foreslår at jeg kan bruke tykke sokker osv, og forstår ikke at det hun kjøper til meg er altfor stort. Jeg vil ikke at hun skal bruke lønnen sin på meg, men hun insisterer. HVA gjør jeg? vil ikke virke utakknemlig. Anonymkode: e26f2...518
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 Tja, vanskelig å si. Jeg er heller ikke så glad i å få gaver som har en mote/stil (enten det er klær eller andre ting) for dette er noe jeg føler at jeg må få velge selv. Om jeg får klær jeg ikke liker, ender det ofte opp med at klærne aldri blir brukt, men heller tar plass i kommoden fordi jeg ikke har samvittighet til å kvitte meg med de. Selv pleier jeg nesten alltid å bare gi gaver som brukes opp og blir "borte" eller ikke tar fysisk plass (sjokolade, vin, dataspill, gavekort eller lignende), slik at venner slipper å oppbevare noe de egentlig ikke var så glad for. Jeg har av og til spøkt med å skulle gi noe slikt som en brødbakemaskin eller steketakke til noen som bor i en liten leilighet og sjelden lager mat selv. At den blir liggende på toppen av et oppbevaringsskap for å støve ned i 5 år. Anonymkode: a50fe...bf7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #3 Skrevet 5. september 2018 Du bør bare si rett ut at det er hyggelig at hun tenker på deg, men at du har blitt veldig miljøbevisst, og du ikke er så glad i overforbruk. Derfor blir du mer glad om hun lar være å kjøpe klær til deg. Du kan si at det hadde vært mer hyggelig om dere kunne finne på noe sammen en gang istedet, om det er slik at hun vil spandere på deg noe. Anonymkode: dd253...096 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #4 Skrevet 9. september 2018 Det er jo ikke deg hun kjøper til. Hun har jo kjøpt til seg selv og når hun ombestemmer seg så tenker hun på deg. Hva med at du foreslår å være med henne å bytte det til noe annet hun, evt du, vil ha? Hun har tydeligvis problemer, slik du beskriver henne... Anonymkode: 828cd...aad 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #5 Skrevet 9. september 2018 Det er faktisk frekt av henne å gi bort så mye og i tillegg personlige ting. Her må du sette ned foten en gang for ale: Du, det er veldig hyggelig tenkt av deg, men jeg ønsker faktisk ikke å ta i mot gaver av andre - unntatt hvis det er en anledning. Og klær vil jeg alltid kjøpe selv. Men den blusen der er jo kjempefin på deg, behold den selv da vel! (avslutte med noe positivt). Anonymkode: 9ccd4...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå