Vampen Skrevet 3. september 2018 #21 Skrevet 3. september 2018 Jeg er også for. Det er en del som trenger en slik grense for å holde seg på skolen. Og mindre enn 10% ugyldig/udokumentert fravær burde ikke akkurat være vanskelig.
loveisland' Skrevet 3. september 2018 #22 Skrevet 3. september 2018 I mot. Jeg trivdes ikke med de andre elevene på skolen og hadde 40 fraværsdager på 3. året. Hatet skolen intens og gråt hver dag. Jeg nektet ofte å dra på skolen, og noen ganger måtte jeg bli hentet fordi jeg ikke orket å være der. Jeg ble ikke mobbet, men hadde ingen venner siden jeg måtte bytte skole rett før 3. klasse skulle begynne. Det var veldig dårlig miljø på den nye skolen. Når jeg tenker tilbake på det hadde jeg nok psykiske problemer, men det ble ikke gjort noe med. Heldigvis klarte jeg akkurat å bestå (fravær var eneste utfordring), hadde veldig gode karakterer i noen fag og dårlige i andre. Fullførte norsk muntlig eksamen med 6er som eneste i klassen. Økonomi eksamen fikk jeg 5 på. Matte eksamen ble det dessverre bare 2 i. Dette var rett før fraværsgrensa ble innført. Ved siden av skolen hadde jeg en deltidsjobb som jeg fungerte utmerket i. Hadde aldri fravær fra den jobben, kun skole. Nå sitter jeg her med bachelor i økonomi og ledelse, og fullfører master innenfor ledelse straks. Kun toppkarakterer. Hadde det vært fraværsgrense når jeg gikk på skolen hadde jeg strøket i mange fag.
cleangal Skrevet 3. september 2018 #23 Skrevet 3. september 2018 10% udokumentert fravær er ganske mye, spør du meg. Da jeg var ung (i forrige århundre...) var grensa 20%, men da gjaldt det absolutt alt fravær. Om du skulket eller lå i koma på sykehuset, fravær var fravær. Vi ble veldig gode i prosentregning, i hvert fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå