Gå til innhold

Jeg er ufør. Vil ingen være min kjæreste bare pga det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i jobb i mange år, og har en god uføretrygd. Samtidig har jeg en utbetaling fra forsikring som gir meg 5000 pr mnd. 

Men jeg ser at mange utelater uføretrygdede som kjærester og partnere fordi de mener vi ikke kan bidra til husholdet? 

Anonymkode: 3be19...43b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer extremt an på hvorfor du er ufør, selvfølgelig.

Anonymkode: aa224...2a9

• Liker 16
Gjest supernova_87
Skrevet

Mange har uføre som en dealbreaker ja. Noen på grunn av tankene de har om deres økonomi, andre om de fysiske/psykiske hindringene noen som er ufør har. Andre igjen på grunn av status, eller at man ikke vil ha så mye tid felles.

Det som er sikkert er i alle fall at det ikke er sånn at INGEN vil ha deg BARE pga uførhet. 

Skrevet

Jeg ble nå gift til tross for min uførepensjon, så umulig er det jo ikke. 

Anonymkode: 4fd4d...7e2

• Liker 4
Skrevet

For min del vil det komme an på hvorfor man er uføretrygdet. 
Jeg går selv på aap, og har god økonomi. Blir jeg ufør vil jeg fortsatt ha god økonomi. 
Men for meg krever sosiale settinger for eksempel en god del tilrettelegging. 

Anonymkode: 10f53...5ec

Skrevet
Akkurat nå, RoH skrev:

Bare ufør????? 

Ja. Bare ufør. Som du sikkert vet, kan det være et bra menneske bakom uførheten:-)

• Liker 2
Skrevet

Enig i at grunnen til uførheten er viktig. Det kan være dealbreaker.

(selv om det hadde sittet langt inne å bli sammen med en ufør omtrent uansett grunn)

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i jobb i mange år, og har en god uføretrygd. Samtidig har jeg en utbetaling fra forsikring som gir meg 5000 pr mnd. 

Men jeg ser at mange utelater uføretrygdede som kjærester og partnere fordi de mener vi ikke kan bidra til husholdet? 

Hvis du er dame så går det greit.

Anonymkode: 2d722...711

• Liker 1
Skrevet

Har vært ufør endel år med sosial angst/angst etc, er blitt noenlunde frisk no og har lyst å søke jobb, men etterhvert har eg forstått at eg har utrolig mye å tilby uansett om eg ikke har en konge økonomi :) en kan være et flott menneske og ha empati og gode egenskaper uansett om en er ufør. Var i bergen her om dagen, så crasy romantisk å se alle flotte parene, håper engang at eg kan finne meg en :) lol er visst i et romantisk hjørne idag hehe :)

• Liker 3
Skrevet

Som flere sier her, det kommer an på årsaken til at du er ufør. Min eks ble ufør etter en yrkesskade som medførte kronisk nerveskade, konsentrasjons- og søvnvansker, smerter, nummenhet og av og til kraftige muskelkramper. En periode hadde han angst, og han slet med depresjon i perioder. Han var også plaget med en del tildels alvorlige bivirkninger av medisinene han måtte ta. Det ble slutt mellom oss av helt andre grunner, men det var svært krevende å være partner og pårørende i en slik situasjon. 

• Liker 4
Skrevet

Ufør er ingen dealbreaker for meg, men vi må jo ha like interesser og verdier og de tingene som generelt sett må være på plass for et forhold. Og hvis man har en veldig forskjellig livsstil og det er viktig å ha samme livsstil, så er det mange som ikke passer å være sammen med noen som er så syke at de er ufør, hvis de er helt friske og aktive selv og vil ha et aktivt liv med kjæresten. Men er ikke alle som trenger å sykle birken sammen hvert år for å ha et fint forhold heller da, heldigvis :)
Jeg er sofagris og kunne fint vært med en som var syk og uaktiv så lenge han hadde funksjonabel nok helse til et fint sexliv, og så lenge han kunne bidra med matlaging, vasking osv og med barna osv, og ikke alt falt på meg.

Anonymkode: 9ccf6...e81

• Liker 6
Skrevet

Om det er noen som virkelig er glad i deg ser de bort i fra din finansielle status, vil jeg da håpe.

Skrevet
2 minutter siden, PussLe! skrev:

Om det er noen som virkelig er glad i deg ser de bort i fra din finansielle status, vil jeg da håpe.

Vel, jeg får inn 31 000 pr mnd, inkl min forsikringsutbetaling på 5000, så jeg vil si jeg kan bidra til det meste :)

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer extremt an på hvorfor du er ufør, selvfølgelig.

De som dømmer ut i fra grunn for ufør burde virkelig få sjekket hodet sitt!! Uførgeunnen definerer ikke mennesker på noe som helst måte. Dette er jo noe de uføre faktisk ikke kan noe for. Det indetifiserer heller ikke personen på noe som helst måte i stor grad!! De burde heller vise forståelse

Anonymkode: 50f48...09f

• Liker 5
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg får inn 31 000 pr mnd, inkl min forsikringsutbetaling på 5000, så jeg vil si jeg kan bidra til det meste :)

Du har altså max ufør og forsikring i tillegg?

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som dømmer ut i fra grunn for ufør burde virkelig få sjekket hodet sitt!! Uførgeunnen definerer ikke mennesker på noe som helst måte. Dette er jo noe de uføre faktisk ikke kan noe for. Det indetifiserer heller ikke personen på noe som helst måte i stor grad!! De burde heller vise forståelse

Hvorfor må man få sjekket hodet sitt? Man må ha lov til å velge vekk en potensiell partner på grunnlag av at han er ufør, akkurat som man velger vekk partnere på grunn av andre ting. Er ikke alle som har lyst til å være sammen med en som er kronisk syk og det må man da akseptere. Er forskjell på å ha en venn som ikke jobber og en kjæreste som ikke jobber.

Anonymkode: 02636...c8d

• Liker 12
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er heller det at jeg vil ikke være sammen med en som er lam fra livet og ned. Ei heller en som er proppfull i angst og nevroser.

Så enkelt er det, ditt hissighue🙂

• Liker 7
Skrevet

Oi så screwed jeg er.. 17500 i ufør pr mnd, ufør pga medfødt sykdom som gir en del ubehag og smerter, jeg kan vel bare se langt etter noen jeg da.

Anonymkode: 7936f...e4e

Skrevet

Kommer an på om du er mann eller kvinne. Er du kvinne er ufør ikke noe problem. Er du mann er det verre.

Anonymkode: 8db22...136

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...