Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #1 Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg har så treg mage fortiden. Noen som vet hva som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chihiro Skrevet 14. mars 2005 #2 Del Skrevet 14. mars 2005 Drikk masse vann, 2-3 liter for dagen. Spis fiberrik mat, grovt brød, havregryn, frukt og grønnsaker. Biola kan balansere magen på litt lengre sikt. Personlig synes jeg en kopp kaffe om morgenen er kjempebra. For å stimulere tarmaktiviteten er det viktig at man beveger seg, f.eks en spasertur eller annen regelmessig aktivitet. Er det helt stopp kan du kjøpe lactulose reseptfritt på apoteket, det er en søt "olje" som setter fart på magen. Evt bruke et "miniklyster" (microlax e.l.), men det bør ikke brukes ofte, da det kan svekke tarmens naturlige funksjon. Det beste er å forebygge forstoppelse vha kosthold og bevegelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 14. mars 2005 #3 Del Skrevet 14. mars 2005 et sunt og effektivt tips(hvis du har en blender/kjøkkenmaskin vel og merke): mos banan, gulrot, frosne bær og evt også annen frukt slik at du får en smoothie. sklir rett gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #4 Del Skrevet 14. mars 2005 Svisker skal hjelpe, tror jeg? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fam Skrevet 14. mars 2005 #5 Del Skrevet 14. mars 2005 Lakris. C-vitamin (det er naturlig lakserende). Et glass rødvin ( Ja det hjelper faktisk på fordøyelsen). Svisker. Og fiberrik mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aurélie Skrevet 15. mars 2005 #6 Del Skrevet 15. mars 2005 Linfrø fungerer utmerket for treg mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 15. mars 2005 #7 Del Skrevet 15. mars 2005 Linfrø fungerer utmerket for treg mage! Jepp, du kan f.eks. blande dem i yogurt eller bruke dem i brøddeig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #8 Del Skrevet 16. mars 2005 Spis masse kiwi og sviskeyoghurt, og drikk vann. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 16. mars 2005 #9 Del Skrevet 16. mars 2005 Kok sviskene, og spis de kokte sviskene og drikk vannet du har kokt dem i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nin@ Skrevet 16. mars 2005 #10 Del Skrevet 16. mars 2005 Det eneste som hjelper for meg er loppefrø. Ta et par spiseskjeer i et stort glass og fyll opp med vann. Etter en time drikker du det, da har frøene dannet en geleaktig masse (blir det for tykt blander du i mer vann). Det samme går an å gjøre med linfrø. Begge kan også tilsettes i mat, frokostblandinger o.l. hvis man foretrekker det. Loppefrø lønner det seg å kjøpe i en helsekostforretning, på apoteket er det svinedyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 16. mars 2005 #11 Del Skrevet 16. mars 2005 Masse yougurt, svisker, linfrø, kli etc.. Om ikke det fungerer kan du kjøpe mikrolac klyster, eller en flaske med noe drikkende på apoteket (husker ikke navnet, men de på apoteket kommer til å skjønne hva jeg mener) som fungerer veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #12 Del Skrevet 16. mars 2005 Når jeg tar en ss Udos choise pr dag holder det fordøyelsen i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå