AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 Selv har jeg to hunder. En jakthund og en blanding. Vi driver ikke med jakt, men jakthunden ville nok valgt å gå i skog med huler/røtter/steiner med hull under, steinrøyser og i busker og kratt. Tror ikke hun hadde brydd seg om hvor "tung" turen var så lenge hun fikk snust rundt slik hun ønsket en god stund. Mens blaningshunden min ville nok valgt å gå turer hvor det ferdes andre hunder, slik at han kan lukte og lukte og markere. Han bruker goooood tid på å lukte og kunne fint gått bare tusleturer med nettopp dette formålet. Anonymkode: ed256...10f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 Retriever, eldre hund. Om hunden fikk velge hadde vi gått korte runder i nabolaget med god tid til å hilse på naboer og lukter på alt mulig - sikkert 10 ganger om dagen. 😛 Anonymkode: f5e9f...898 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #3 Skrevet 3. september 2018 Vi har fuglehund og hun trives aller best løs i skogen hvor hun kan streife, lukte, grave og løpe rundt. Anonymkode: 6a627...dc4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #4 Skrevet 3. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Retriever, eldre hund. Om hunden fikk velge hadde vi gått korte runder i nabolaget med god tid til å hilse på naboer og lukter på alt mulig - sikkert 10 ganger om dagen. 😛 Anonymkode: f5e9f...898 Samme her, mellomstor rase 1 år gammel. Drømmen hadde vært dersom hun også kunne fått lekt med alle kattene vi møter, hun tar ikke hintet når de skyter rygg og freser🙈 Anonymkode: d9c96...c06
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #5 Skrevet 3. september 2018 Har to hunder: Eurasier på 5: Ville gått Turen, som er en tur rundt på nabolagsveiene som tar ca 30 min å gå i normalt tempo, med en ekstra runde som kan gjøre turen til ca 50 i normalt tempo. Han ville valgt å bruke minst to timer. Vi kaller det Turen fordi han alltid vil gå den veien om vi lar ham velge. Han ville gått i lusefart, gått litt tilbake, litt fram, snust i fem min på et sted, markert litt, bytta side av veien, snust i fem min igjen, rulla seg litt, skikkelig Ferdinand. Eventuelt ville han gått i skogen hvor han hadde valgt samme tempo, men løpt bort til alle hunder han så og flørta med damene. Toller, 10 mnd: Han ville løpt overalt, opp, ned, bort, uti lyngen, fram og tilbake, ned til et vann, ned i et vann, rundt en knaus, opp en bakke...nøyaktig sted hadde nok ikke brydd ham så mye, men tempoet ville vært høyt. Det er rasende festlig å gå tur med disse samtidig! (Vi er ganske glade for at båndtvangen er ferdig og at vi kan kjøre til steder der vi ikke møter hverken folk eller dyr, så begge kan gå i det tempoet de vil). Anonymkode: 80280...9ca 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #6 Skrevet 3. september 2018 Har en gjeterhund med løpetid. Hun ville vel helst sprunget bort til huskyen i nabolaget for litt netflix og chill. Ellers trives hun både på fjellet og i hagen. Anonymkode: 33569...530 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #7 Skrevet 3. september 2018 To samojeder. Så lenge turen var laaaaaang og snørik, hvor som helst! Anonymkode: 632b5...a3c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #8 Skrevet 3. september 2018 Jeg har en golden som stadig vekk får velge hvor vi skal gå tur. Hun velger ofte å gå inne blant bebyggelse, som oftest ned til det lille senteret som er her, der skjer det litt og det er mye spennende lukter. Av og til velger hun en runde i skogen rundt et vann, men det er ikke så ofte, så det hender jeg må ta henne med i skogen for der vil jeg gjerne gå 😄 Anonymkode: 17126...fea
DysterPytten Skrevet 3. september 2018 #9 Skrevet 3. september 2018 Samojed. Bare det innebærer tur med trekk, kløv eller pulk og helst på vinter så er han med hvor som helst!
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #10 Skrevet 3. september 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Retriever, eldre hund. Om hunden fikk velge hadde vi gått korte runder i nabolaget med god tid til å hilse på naboer og lukter på alt mulig - sikkert 10 ganger om dagen. 😛 Anonymkode: f5e9f...898 Samme her, bare at min retriever er 4år😅. Men han elsker også lange løpeturer i skog og fjell! Anonymkode: 03efb...45d
gjest91 Skrevet 8. september 2018 #11 Skrevet 8. september 2018 Vet ikke, når jeg spør får jeg ikke svar. 1
Duff Skrevet 8. september 2018 #12 Skrevet 8. september 2018 Hygen, hun vil helst på jakt. Hare, ekorn, mus og naboenes katter. Hun løper langs stuevinduene og loser på kattene. Sheltien ja. Hun vil helst besøke mennesker. En tur på kortidsavdelingen er det beste hun vet. Tusle rundt og få kos av de gamle.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #13 Skrevet 9. september 2018 Min hund vil helst gå tur i nabolaget, forbi alle mulige hus og hytter. Det er en god del mennesker (både med og uten kjæledyr) som bruker området for å gå på tur. Dermed er det som rehel en god del nye lukter å snuse på. I tillegg håper han sannsynligvis å møte folk eller dyr, som han kan hilse på... Anonymkode: a883f...287
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #14 Skrevet 9. september 2018 Har trekkhund og den elsker å trekke sykkel og ski, gjerne konkurranse. Ellers liker den også å rase vilt rundt i skogen. Viktig å gi hunden det den trenger, så lurt å velge rase som passer eiers aktivitetsnivå og interesser. Anonymkode: 74ea3...49d
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #15 Skrevet 9. september 2018 Tibbe 3 år, hadde hun fått bestemt rute på turen selv så hadde hun valgt å gå rundt i nabolaget, og snust i alle hager, hilst på alle hun møtte. og gjerne ha lagt igjen spor pr meter hun bevegde seg 😜 Anonymkode: abddf...c83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå