Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenkere dere om en mor som krever at hennes datter på 40, skal ringe hjem å si hun har kommet seg hjem,etter reiser og besøk ?

Anonymkode: 6ed6e...5c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At hun bryr seg veldig mye om datteren sin, og at det koster lite å gi beskjed om sånne ting hvis det gjør at hun sover bedre om natten. 

• Liker 9
Skrevet

Tja mamma vil at jeg , min søster og bror skal gjøre det. Og vi er 35,39 og 32. Og for å være ærlig ser jeg ikke helt problemet i det. Altså det er når vi reiser til andre steder enn der vi bor. Det er jo bare for å vite at vi har kommer trygt fram og trygt tilbake.

Jeg kan virkelig ikke se noe problem her.

Altså nå regner jeg med at dette gjelder når man reiser ut fra byen eller stedet man bor i. 

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke et problem, lurte bare på om det var vanlig :)

Skrevet

Jeg ser ikke problemet heller. Vil ikke kalle det overbeskyttende. Foreldrene mine bryr seg om sine barn, selv som voksne. Hvis jeg har fortalt om en tur jeg skal på, så sender jeg alltid melding når jeg kommer dit og når jeg er kommet hjem, for å si fra om at vi har kommet oss trygt frem/hjem. Det ønsker de, og jeg skjønner hvorfor. Jeg er selv mor, og ber om mld fra mitt barn når hun er kommet trygt frem osv.  De spør ikke om sånn mld ellers :) 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenkere dere om en mor som krever at hennes datter på 40, skal ringe hjem å si hun har kommet seg hjem,etter reiser og besøk ?

Er det kun "ring/send melding når du er kommet fram" synes jeg ikke det er noe spesielt. Mine foreldre sier det til meg, og jeg tenker ikke over det.

Men sånn som min bestemor er med min mor (som er nærmere 50) er veldig ekstremt. Mamma synes det er veldig kveldende, da hun ringer hver dag, gjerne 2-3 ganger om dagen. Og dersom bestemor ringer hjem og ingen tar telefonen, ringer hun alles mobiltelefoner frem til noen svarer fordi hun blir så bekymret. Veldig hysterisk, men umulig å snakke med henne om det. Hun mener det er heelt normalt å være bekymret over familien. 

Anonymkode: 2e168...9b0

• Liker 2
Skrevet

Ganske vanlig, ja. Når jeg nå nettopp har fått voksne barn selv skjønner jeg det veldig godt. Man tenker på dem selv om de er voksne. Vanskelig å balansere lysten til ringe og høre hvordan det går, opp mot å respektere deres behov for frihet. Håper jeg klarer det! Det er lett å tenke nå at jeg sikkert føler det annerledes når han er 40, femfor 19, men jeg vet ikke 🙊😬

Anonymkode: 62bf2...407

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlig. Her ringer jeg alltid både pappa og mamma når jeg lander, og kommer hjem. Pluss endel ganger i løpet av besøket/turen. Jeg vet mamma går med skuldrene høyt, og ikke sover godt før vi er vel fremme. Man er fremdeles mor etter barna er voksen, og jeg synes i grunnen det er godt å ha en mor og far som aldri ser meg som helt voksen. Alltid noen i ryggen om noe skjer :) Jeg er 32. 

Anonymkode: f5341...351

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 47 år og sender fremdeles sms (dvs mer snap nå for tiden) om at vi har kommet vel frem eller hjem. Moren min gjør også det samme. Jeg har selv voksne  barn, og vi sender også snap til hverandre om at vi er kommet vel frem eller hjem når vi er på tur. 

Har barn som studerer i andre byer, og får (og forventer) ikke snap om de kommer hjem fra byen akkurat, men vi sender snap/messenger ca annen hver dag. 

Anonymkode: 7cefd...186

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke noe problem egentlig, men har du en invaderende mor sånn som jeg har så er det faktisk jævlig irriterende. Jeg har mange ganger lyst til å slappe av når jeg er ute og reiser og når jeg kommer hjem, men da venter det 100 meldinger og ubesvarte anrop fra den hysteriske mora mi. GAH!!!!

Anonymkode: fd30f...6d1

• Liker 1
Skrevet

Moren min nærmer seg 60 og ringer fortsatt sin mor for å gi beskjed om at hun har kommet trygt hjem etter besøk. Det samme gjelder min far og hans mor. Synes det er koselig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 41 og sender alltid en sms til min mor om at jeg har kommet fram, eller dvs. dersom det er snakk om lengre strekninger der jeg har reist med fly.

Anonymkode: 9f6b6...56e

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor datteren alene så er dette en mor som bryr seg om sitt voksne barn.Men en sms eller anne  skriftlig beskjed er enklere enn en telefon. 

Skjer det noe med en kvinne eller mann som bor alene, så kan det gå lang tid før denne typen "forsvinning" blir oppdaget av andre, det er det mer enn nok eksempler på.

Anonymkode: d8011...aa3

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 43 år og mamma skifter fortsatt bleier på meg... kødder.

En mor vil alltid være en mor. Hun bryr seg om sine barn enten de er 2 år eller 52 år! De tå gi beskjed når man kommer tilbake fra en reise er jo helt normalt.

Å gi beskjed at man har kommet hjemm etter hvert besøk er jo litt i overkant. Med mindre det er snakk om flere timer reising.

Anonymkode: 38c03...ab2

Skrevet

Jeg er 35 og mamma vil ha melding når vi er vel ankommet, dersom hun vet vi farter rundt. Spesielt når vi reiser fra dem og hjem, av en eller annen grunn. 

Koster meg lite :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan si fra fra en mammas synspunkt . Det er å vite  at barnet ( kommer alltid p være barnet mitt selv om det er 80 år) er trygt. Jeg vet hun klarer seg selv og er et selvstendig individ  men jeg får ikke ro i kroppen viss jeg ikke vet dette.  Og der er gjerne på reiser til å fra steder.  Eller om hun har vært på byen . En sms eller Snap  koster deg 2 min maks.  Ps  hun er like hønemor med meg når jeg er ute å reiser. 

Anonymkode: 2d579...071

• Liker 1
Skrevet

Hvis ingen venter deg hjemme og dermed kan varsle dersom du ikke kommer, tenker jeg det er helt kurant.

Jeg har likevel satt ned foten til min mor om å måtte gi henne beskjed når vi er kommet trygt frem til svigers. Hun må kunne stole på at dem som venter oss kan ta affære dersom vi ikke kommer som planlagt. Samme når vi reiser hjem fra svigers. Da gir vi beskjed til dem, ikke til min mor.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 28 år og har barn, men ringer alltid mamma og pappa. Eller om vi er på tur vet de at vi er bortreist og når vi kommer hjem da pleier de som regel å "slå på tråden" før jeg rekker, for å høre hvordan turen var og at det er godt å vite at vi er hjemme igjen. I min familie er det helt vanlig. 

Anonymkode: ea538...9bd

• Liker 1
Skrevet
På 3.9.2018 den 11.57, Meadow skrev:

At hun bryr seg veldig mye om datteren sin, og at det koster lite å gi beskjed om sånne ting hvis det gjør at hun sover bedre om natten. 

Huff!! Ja det koster lite, men for en forpliktelse! Hadde egentlig denne avtalen jeg og, selv om jeg snart er 30, men glemte det ofte. 

Anonymkode: b544a...ed6

Skrevet
På 4.9.2018 den 13.01, AnonymBruker skrev:

Jeg er 43 år og mamma skifter fortsatt bleier på meg... kødder.

En mor vil alltid være en mor. Hun bryr seg om sine barn enten de er 2 år eller 52 år! De tå gi beskjed når man kommer tilbake fra en reise er jo helt normalt.

Å gi beskjed at man har kommet hjemm etter hvert besøk er jo litt i overkant. Med mindre det er snakk om flere timer reising.

Anonymkode: 38c03...ab2

Ja en mor vil alltid være en, men noen ganger føler jeg nesten på "mammaplikten". Man skal helst ta valgene mamma sier du bør, for mødre vet jo alltid best, eller hva? er ikke noe jeg er mer sint på meg selv for en at jeg har tatt valg hun syntes jeg skal ta. Hun har tross alt gitt meg livet og da er jeg skyldig henne å ikke gi henne bekymringer egentlig. Likevel, så er det mannen hun stolte så inderlig blindt på som skulle seksuelt misbruke meg. Så, dette jævla "mødre har rett" tullet synes jeg vi skal ta med en klype salt. Hun har mast lit også ang kjærligheten, sett veldig frem til at snart møter jeg en mann. Så var han tilfeldigvis en muslim denne gangen, og hun som sier rett ut at hun ikke er dømmende......fikk et forferdelig mørkt tonefall, plutselig visste hun veldig mye om muslimer og alle var like. Det var bare forferdelig teit  egentlig. Hun ville vel fremstille seg som ei som alltid respekterte folks valg da, fordi hun aldri kunne tro at hennes datter kunne falle for en muslim 😛 da var optimismen plutselig borte.

Anonymkode: b544a...ed6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...