AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 Jeg har en datter på 9, som har 2 venninner hun er mye med. Av og til lurer de seg opp i situasjoner som ikke er bra, smånasking mm. Det som ofte skjer, er at moren til ene jenta kontakter oss og sier at hennes jente sier hun er truet til dette av min jente. Jeg har snakket med mor til den 3. jenta, som sier at alle de som er med, må ta ansvar - og at de ikke kan skylde på andre etterpå. Jeg har selvfølgelig tatt opp med jenta mi dette med om hun presser den andre jenta. Hun reagerer med å bli veldig lei seg, og fortelle at den andre truer henne. De skylder altså på hverandre. Og vi foreldre vet jo ikke hva som er riktig, vi kan jo ikke vite sikkert. Moren til den 3 jenta aner ikke hva som er sant, datteren vil ikke snakke om disse tingene. Jeg får ofte meldinger om at hennes datter sier ditt og datt om min jente, virker som hun vil sverte henne. Jeg får aldri negative kommentarer fra andre, hun leker godt med alle. Men moren sluker det datteren sier helt rått. Vanskelig dette her, jeg vil bare hjelpe disse ungene, men trenger å spille på lag med moren. Hun har bestemt at mitt barn er problemet, og det er ikke jeg så sikker på er hele svaret. Hva gjør jeg videre? Anonymkode: 3e45f...48b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 Håper dette var forståelig. Moren til 3. jenta er altså nøytral, det er kun moren til ene jenten som beskylder min datter konstant. Ts Anonymkode: 3e45f...48b
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 3. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en datter på 9, som har 2 venninner hun er mye med. Av og til lurer de seg opp i situasjoner som ikke er bra, smånasking mm. Det som ofte skjer, er at moren til ene jenta kontakter oss og sier at hennes jente sier hun er truet til dette av min jente. Jeg har snakket med mor til den 3. jenta, som sier at alle de som er med, må ta ansvar - og at de ikke kan skylde på andre etterpå. Jeg har selvfølgelig tatt opp med jenta mi dette med om hun presser den andre jenta. Hun reagerer med å bli veldig lei seg, og fortelle at den andre truer henne. De skylder altså på hverandre. Og vi foreldre vet jo ikke hva som er riktig, vi kan jo ikke vite sikkert. Moren til den 3 jenta aner ikke hva som er sant, datteren vil ikke snakke om disse tingene. Jeg får ofte meldinger om at hennes datter sier ditt og datt om min jente, virker som hun vil sverte henne. Jeg får aldri negative kommentarer fra andre, hun leker godt med alle. Men moren sluker det datteren sier helt rått. Vanskelig dette her, jeg vil bare hjelpe disse ungene, men trenger å spille på lag med moren. Hun har bestemt at mitt barn er problemet, og det er ikke jeg så sikker på er hele svaret. Hva gjør jeg videre? Anonymkode: 3e45f...48b Smånasking? Altså de stjeler fra butikker?? Men i helvete da! Forby de å henge sammen! Klarer de ikke oppføre seg, så får de bryte opp vennskapet. De skal da ikke få være sammen når de ender som kriminelle pga påvirkning av hverandre, uavhengig av hvem som har skylden! Anonymkode: 361c9...619 55
Gjest BearMama Skrevet 3. september 2018 #4 Skrevet 3. september 2018 Du gir f i hva den andre moren sier. Her skylder de nok på hverandre fordi de skammer seg og ikke vil ta ansvaret selv. Fortell henne at hun ikke får lov til å være med denne jenta lenger inntil videre. De påvirker hverandre tydeligvis veldig negativt. La henne også vite at å stjele kan få store konsekvenser senere og smør litt tykt på om at innreise til USA kan bli vanskelig samt en del jobbmuligheter vil kunne falle bort om det er prikker på rullebladet.
Minlillesky Skrevet 3. september 2018 #5 Skrevet 3. september 2018 Hvorfor får hun lov til å henge med den ene jenta egentlig? Hvorfor ble ikke det stoppet med engang? Det er ikke sunt! 11
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #6 Skrevet 3. september 2018 Min sønn ble tatt i nasking for noen år siden. Han var vell rundt 9 år. Han fikk aldri lov til å leke med den gutten igjen etter den hendelsen. Anonymkode: a4b5e...0f1 11
hotellpute09 Skrevet 3. september 2018 #7 Skrevet 3. september 2018 1 minutt siden, BearMama skrev: Du gir f i hva den andre moren sier. Her skylder de nok på hverandre fordi de skammer seg og ikke vil ta ansvaret selv. Fortell henne at hun ikke får lov til å være med denne jenta lenger inntil videre. De påvirker hverandre tydeligvis veldig negativt. La henne også vite at å stjele kan få store konsekvenser senere og smør litt tykt på om at innreise til USA kan bli vanskelig samt en del jobbmuligheter vil kunne falle bort om det er prikker på rullebladet. 7 Niåringer forstår nok ikke denne helt ut enda.... 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #8 Skrevet 3. september 2018 Spiller det noen rolle? Altså, alle tre er skyldige her. Ingen av dem er uskyldige. Enten er det din datter som finner på ugagnen, og truer de andre til å være med, og skylder på den andre når det blir oppdaget= hun er "skyldig". Eller så er din datter med på ugagn, lar seg "true", allierer seg ikke med den tredje, sier ikke fra til en voksen= hun er "skyldig" Verken din datter eller de to andre er nøytrale, og spiller det noen rolle om hvem som er driveren bake påfunnene? De bør alle tre få samme "straff", og de bør ikke være sammen. Om så din datter har blitt truet på det groveste, så må jo konsekvensene være det samme? Dere mødre behøver ikke å være hundre prosent sikre på hvem som sa hva og gjorde hva i enhver situasjon, sannheten er sikkert en mellomting uansett. Og å skylde på hverandre gjør det hele verre, ikke bedre for de involverte. Anonymkode: 40305...f2d 12
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #9 Skrevet 3. september 2018 Ikke smånasking fra butikker. Vi kan ikke forby dem å leke sammen i skoletiden. Ts Anonymkode: 3e45f...48b
Belima Skrevet 3. september 2018 #10 Skrevet 3. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke smånasking fra butikker. Vi kan ikke forby dem å leke sammen i skoletiden. Ts Anonymkode: 3e45f...48b Hvor er det de nasker da? Nei i skoletiden kan det bli vanskelig, men jeg hadde tatt det opp med skolen så de ble holdt et ekstra godt øye med i friminuttene. 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #11 Skrevet 3. september 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smånasking? Altså de stjeler fra butikker?? Men i helvete da! Forby de å henge sammen! Klarer de ikke oppføre seg, så får de bryte opp vennskapet. De skal da ikke få være sammen når de ender som kriminelle pga påvirkning av hverandre, uavhengig av hvem som har skylden! Anonymkode: 361c9...619 Ja faen får ikke gå på kjøpesenter alene uten voksne lenger når de ikke kvaøifiserer til det. Anonymkode: 8cc1c...2af
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #12 Skrevet 3. september 2018 Det har vært brukte blyanter ol. Fra klasserommet. Syns folk her inne kan tenke litt før de slenger ut svar. Bannskap og altfor raske konklusjoner ønskes ikke. Ts Anonymkode: 3e45f...48b 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #13 Skrevet 3. september 2018 Da snakker du rett og slett med skolen. De ser ofte hva sim skjer.. Anonymkode: 0fb9a...59a 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #14 Skrevet 3. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vært brukte blyanter ol. Fra klasserommet. Syns folk her inne kan tenke litt før de slenger ut svar. Bannskap og altfor raske konklusjoner ønskes ikke. Ts Anonymkode: 3e45f...48b Siden du sa smånasking og ikke mer så tenker vel de fleste på at de nasker i butikker??? Så at konklusjonene ble som de ble, får du jo ta på din egen kappe. Anonymkode: 5fa1f...202 37
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #15 Skrevet 3. september 2018 Finn leder og kneble lederen. Så vil det mest sannsynligvis blir bedre! Den som lyver høyest og legger skylden på andre hele tiden, er ofte lederen som prøver å manipulere de voksne rundt seg. Det er alltid en leder i en gruppe. En person som bevist og ubevisst manipulerer de rundt seg til å gjøre ting de egentlig ikke vil. Er det to ledere i en så liten gruppe så er du fucked. Det blir enda vanskeligere å fikse. Anonymkode: fa48c...ebb 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #16 Skrevet 3. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da snakker du rett og slett med skolen. De ser ofte hva sim skjer.. Anonymkode: 0fb9a...59a Skolen er involvert, men har ikke kommet til bunns. Ts Anonymkode: 3e45f...48b
Carrot Skrevet 3. september 2018 #17 Skrevet 3. september 2018 Her syns jeg du skal snakke med datteren din om hvordan dere ønsker være i samhandling med andre, gi henne trygghet til å stå imot når hun opplever at venner presser henne og ikke fokusere på det andre barnet men på henne. Den andre moren og hennes oppdragelse og påvirkning kan du ikke gjøre noe med men du har full kontroll på hvordan du selv snakker om de andre jentene, hvordan du holder deg nøytral som mor nr 3 og hvordan du bygger relasjon for din datter i måten hun samhandler på med andre fremover. 2
Gjest BearMama Skrevet 3. september 2018 #18 Skrevet 3. september 2018 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vært brukte blyanter ol. Fra klasserommet. Syns folk her inne kan tenke litt før de slenger ut svar. Bannskap og altfor raske konklusjoner ønskes ikke. Ts Anonymkode: 3e45f...48b Da må jo du være mer klar på hvordan du formulerer deg i et forum. Jeg gikk automatisk ut ifra at dette gjaldt nasking i butikker, ikke av blyanter på skolen. Da mente jeg selvsagt at barna ikke skulle få henge sammen på fritiden. Om dette skjer på skolen så må læreren ha nulltoleranse for at de får lov til å være uten oppsyn i klasserommet og at om de blir tatt i å stjele så får de ta konsekvensene og straffen sammen. Spiller ingen rolle hvem som tar intiativ til tyveri om begge deltar. Husarrest, ekstra lekser og null lommepenger og mobil burde nok kurere dem temmelig fort. Endret 3. september 2018 av BearMama
OlsenHansen Skrevet 3. september 2018 #19 Skrevet 3. september 2018 Hvordan stjeler man en brukt blyant? 4
Gjest BearMama Skrevet 3. september 2018 #20 Skrevet 3. september 2018 2 minutter siden, OlsenHansen skrev: Hvordan stjeler man en brukt blyant? Så lenge en tar noe som har en eier er det tyveri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå