Gå til innhold

Du som trener før jobb - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å begynne å trene før jobb (begynner 0730 og må kjøre kl 0715, av ulike grunner må jeg ha med bilen på jobb så kan ikke gå til/fra). 

Hva er dine erfaringer med dette? Hva trener du? Hvor lenge? Er du mer eller mindre opplagt når du trener før jobb?

Anonymkode: 36f9a...956

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merker ikke store forskjellen egentlig. Trener kun før jobb når jeg har planer og får tid til økta etter jobb da jeg foretrekker å trene etter jobb (så jeg kan dusje hjemme). Trener styrke i rundt 45-60 min. 

Skrevet

Jeg har gjort det en del ganger. Jeg synes det er veldig deilig, det er min favorittid å trene på. Synes trening gir masse energi! Det eneste som er drit er jo at man må dusje på senteret som regel, og jeg synes ikke det finnes noe særlig mer udelikat enn fellesdusjene på treningssenter. 

Jeg pleier som regel å trene styrke, jeg liker det best. Hater kondisjonstrening, men legger alltid inn 15-20 min med det i hver økt. Har fokus på rygg, men kjører som regel et helkroppsprogram. Har en aktiv og fysisk jobb. Trener alltid minimum 60 minutter.

Anonymkode: a67bb...fff

Skrevet

Jeg trener før jobb hver dag - men jeg har treningsrom hjemme med masse vekter og mølle, hadde nok ikke rekt det om jeg hadde måttet dra et sted. Jeg trener mest styrke, men noe HIIT. Trener med videoer jeg streamer, abonnerer på amerikanske beachbody. 

Trener mellom 30-60 min hver morgen. Jeg syns det er mye mye bedre enn å trene etter jobb. Da er jeg sliten og vil ha mat og slappe av, eller skal avgårde på noe. På morgenen er det blitt rutine, og en greie som bare gjøres, jeg trenger knapt å tenke. Føler jeg får krefter til å klare meg gjennom dagen. De dagene jeg ikke får trent tidlig (skjer skjelden, men det hender jo) føler jeg meg mye slappere og mer sliten, egentlig ganske kjipt. 

Anonymkode: abb56...572

• Liker 1
Skrevet

Gjorde det før, men sluttet fordi jeg måtte legge meg så tidlig for å få nok søvn når jeg stod opp kl. 5. Måtte gå 30 min hjemmefra og spise og gå til skolen etterpå. Trente tung styrke med vekter i 60-90 min. Syntes det var vanskeligere å fokusere på skolen etter treningsøkta fordi jeg hadde allerede vært oppe så lenge +trent. Trives mye bedre med trening om ettermiddagen eller 8-9 i helgen. Men jeg fikk framgang på trening den perioden jeg trente så tidlig, så det blir jo en tilvendingssak. 

Anonymkode: 93dab...0fb

Skrevet

Syntes det var herlig, og var våken og full av energi på jobb. Ulempen var at jeg var dautrøtt kl 17, og klar for å legge meg kl 20...😂

Anonymkode: cccc4...113

• Liker 1
Skrevet

Det hender jeg trener før jobb, det er så deilig! Da har jeg hele treningssenteret for meg selv, og er mer våken og opplagt på jobb etterpå. 

Skrevet

Jeg liker veldig godt å trene på morningen. Enten løper jeg ute, eller så trener jeg på treningsrommet på jobb. Dusjer på jobb.

I starten når jeg ikke var vant til det, ble jeg sliten og litt mindre opplagt etter trening på morgenkvisten. Nå blir jeg veldig opplagt, og får masse ekstra energi av det.

Skrevet
On 9/3/2018 at 11:22 AM, AnonymBruker said:

Vurderer å begynne å trene før jobb (begynner 0730 og må kjøre kl 0715, av ulike grunner må jeg ha med bilen på jobb så kan ikke gå til/fra). 

Hva er dine erfaringer med dette? Hva trener du? Hvor lenge? Er du mer eller mindre opplagt når du trener før jobb?

Anonymkode: 36f9a...956

Effekten får du av økt insulinfølsomhet utover dagen....behøver du ca 20min med moderat aktivitet. 

Skrevet

Jeg trener før jobb 3-4 dager i uken(de dagene jeg begynner kl 8 eller 9, rekker det ikke når jeg starter kl 7). Står opp 5.30, trener(styrketrening) fra ca. 6.00-7.00/7.30(har de lengste øktene når jeg kjører leg day). Jeg føler meg mye mer opplagt og «glad» de dagene jeg trener før jobb, jeg er jo a-menneske så det å stå opp tidlig er ikke noe problem, etter jobb har jeg ikke overskudd til trening. Pleier å ta PWO eller BCAA med stor koffeindose før treningen for å komme igjennom økta.

Anonymkode: 90be5...3c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...