AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 Jeg har lyst å begynne å jogge litt, men hunden min er veldig glad i å stoppe opp og snuse. Dette skal vi selvsagt fortsette med, turer må jo være på hans premisser også. Men er det noe jeg kan gjøre for å trene han til å kunne jogge pent i bånd, uten å løpe inn i busker for å snuse osv? Kan det være lurt å la han få snuse litt og og gå på do før vi starter løpeturen? Anonymkode: 8cd9b...bbd
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 Snus og gå på do før turen, og så jogg korte strekninger av gangen i starten. Tenk at det er som å lære dem et triks, det er ikke alltid det går på første forsøk. Jeg gikk på en smell der, skulle ta med bikkja på joggetur, han fikk gått på do og sånt først. Og så jogget vi 5 km. Han stolte ikke på meg på en uke, og NEKTET å gå på tur med meg, det måtte kjæresten min gjøre 😅😛 Anonymkode: ef4ae...85e 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #3 Skrevet 3. september 2018 Vi bruker eget bånd/sele til joggeturene så virker som om han skiller mellom snusetur og joggetur....som regel. Noen ganger må jeg bare si kom igjen hver gang han prøver seg på å stoppe opp og det kan bli noen ganger hvis det lukter mye...😅. Da gir han seg etterhvert og løper videre. Anonymkode: da978...548
Gjest Nina1975 Skrevet 7. september 2018 #4 Skrevet 7. september 2018 Du må være mellom hunden og grøftekanten, ikke så interresant å snuse på asfalt/grus.🍀🏌🏽♀️🐕
FantasDick Skrevet 7. september 2018 #5 Skrevet 7. september 2018 Vi brukte eget bånd/sele til forskjellige turer, så de lærte seg etterhvert hva vi skulle gjøre. I begynnelsen gikk vi vanlig tur med "fri" før vi jogget "fot" noen korte strekninger her og der. Økte intervallene og krevde mer og mer. Etterhvert fikk de "fri ved fot" og vi kunne løpe lengre turer. En og annen bråstopp ble det på min ukonsentrerte, lite førerorienterte tass, mens brukshunden tok det raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå