AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 Er det noen her som kjenner til rasen tibetansk terrier og kan fortelle meg litt om den? Jeg har lest rundt på nettet, og synes at rasen kan passe for oss. Vi er en famile på fire med tenåringsbarn og to katter. Jeg er hjemme på dagtid, så hunden trenger ikke være alene. Jeg går allerede turer hver dag, så middels med mosjon er ikke et problem. Det jeg er mest usikker på er om rasen pleier å bjeffe mye? Og går rasen stort sett overens med andre hunder/dyr?Vi bor i leilighet i Oslo, og kan ikke ha hund som bråker mye eller er aggressiv mot dyr eller mennesker (skjønner at vi påvirker dette med oppdragelse og sosialisering, men noen raser er vel enklere enn andre?). Anonymkode: 39110...6c4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 Jeg kjenner en tibetansk terrier som er en helt nydelig og snill hund, men ja, han har nok litt lett for å bjeffe. Dette gjelder dog de fleste terriere, etter hva jeg kjenner til. Ellers ønsker jeg å si lykke til dersom du har voksne katter og skal introdusere en hund, valp eller ei... Jeg hadde katter som hadde vært vant til mange hunder i nabolaget og fra besøk av venner og familie, men å godta den inn i huset som en del av flokken? Ikke nubbesjangs dessverre. Anonymkode: f54a4...564
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #3 Skrevet 3. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en tibetansk terrier som er en helt nydelig og snill hund, men ja, han har nok litt lett for å bjeffe. Dette gjelder dog de fleste terriere, etter hva jeg kjenner til. Ellers ønsker jeg å si lykke til dersom du har voksne katter og skal introdusere en hund, valp eller ei... Jeg hadde katter som hadde vært vant til mange hunder i nabolaget og fra besøk av venner og familie, men å godta den inn i huset som en del av flokken? Ikke nubbesjangs dessverre. Anonymkode: f54a4...564 Kan jeg spørre hvordan kattene reagerte? Kattene mine er voksne, kastrerte hankatter med et veldig avslappet syn på livet. De er venner med hele oppgangen her, og kjenner alle katter og hunder i nabolaget. Men vet jo ikke hvordan de reagerer på å få en hund i hus. Anonymkode: 39110...6c4
Filicia Skrevet 3. september 2018 #4 Skrevet 3. september 2018 Tibetansk terrier er ingen terrier. 😊👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå