Gå til innhold

Hagen 2019 -Hva planlegger du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva du driver å planlegger og tilrettelegger for hagen din 2019-utgaven.

Jeg har plantet tulipanløker, hagehortensia og vanlig hortensia.

Gleder meg mest til treet hagahortensiaen. Mamma kappet ned sitt da det hadde blitt for stort. Jeg plantet nytt i min lille hageflekk.

97286a81830cc8860b4c47e93f00b64c.jpg

Håper den blir slik om 50 år ce7fdb970b124047a0c92a0823535837.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en hage som bærer preg av travel småbarnstid og lite vedlikehold, og vi kjøpte huset av noen pensjonister som har en litt mer «gammeldags» stil. På fremsiden av huset har vi et bed med roser, hosta og en klatrehortensia som har begynt å klamre seg til veggpanelet 😬 På våren vokser det liljer og tulipaner der. Synes bedet er rotete og jeg har tenkt å fjerne alt, legge penere kantstein og plante andre roser og peoner :) Ellers har vi en hekk med rosespirea rundt plenflekken foran, men den går ikke hele veien rundt, det er plantet markdekkende einer som jeg ikke liker i det hele tatt. Vet ikke hva jeg kan erstatte dem med i den lille skråningen der 🤔 

Ellers blir det aller største prosjektet å fjerne alt ugress og få hagen til å se velstelt ut. Ikke lett med 1,2 mål med jungel 😂 Ønsker også å pleie epletreet vårt, for det bærer ikke mye frukt. Trenger det gjødning? Mer beskjæring? Skal jeg skylde på tørken i sommer? 🤔😅

Skrevet

Har en stor, gammel tomt som trenger mye kjærlighet. I år har jeg prøvd meg forsiktig frem for å "bli kjent" med det som fins av vekster, men fra neste år blir det full fres og mye nytt. Har foreløpig satt ned massevis av løker (tulipaner, liljer, krokus,allium osv), plantet rosebusk og svartsurbær (le-hekk). Nå skal jeg igang med å planlegge staudebed og grønnsaks/urtehage. Jobber med å utvide en sittegruppe, og har litt lyst til å få bygd en liten paviljong.

Skrevet

Vet ikke helt enda, men tulipaner liker ikke jorda som er her, det er leirjord, og da må vi kjøpe jord hvert år. Er veldig glad i Hortensia, så mulig det blir en slik eller to til neste år. En lilla i farge, de er så nydelige og heldigvis har jeg mye sol hele dagen der. Epletrær ble kjøpt ifjor, og den ene kom med et eple! Veldig overraskende, vi stusset når vi fikk se det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...